Alla inlägg under februari 2009

Av Ida - 25 februari 2009 20:29

maria johansson är en stjärt.

 å ja ha starka belägg för de ja säger.

hon vägrar dricka öl.

that´s why!!


goodbye.

Av Ida - 25 februari 2009 16:57

goddagens.

jag & adolph ha precis varit ute på ebn prommis.

detta för att min lägenhetsvän adam ska få lite lugnt & ro i sitt skapande.

han skapar musik. när vi kom in satte jag mej vid datorn & adolph kollade på lassemajas datektivbyrå.


ikväll kommer förhoppningsvis, med guds hjälp & lite vaselin, detta att ske:

spinning kl 18:15, sen kommer moa till mej å vi ska dricka en öl å sen gå på nån cool inne privatfest som hon fixat in oss på. för å jämna ut träningen kommer jag antagligen att dricka en till öl för att minska risken att bli vältränad. det skulle ju inte alls passa sej om jag ida larsdotter gick & blev atlet. jag som är så rund & go´i själen. nene!


/lillrokki

Av Ida - 24 februari 2009 20:23

den 10e november spelar pink i stockholm.

å fara te stockholm kan väl de va värt.

hon e ju trots allt världens vackraste kvinna.


något annat som inte e lika vackert är tvprogrammet "den rätte för rosing".

stackars linda som gett gå ut i tv för å hitta den rätte.

å andra sidan kanske det vore nåt. kanske skulle göra sej bra i min verksamhet. ska föreslå det för min uppdragsgivare maria johansson.

 "maria- vi ska lansera dej i tv, i din vita klänning & krulligt hår.

om de inte gå hem kan du ta till hundtricket- adolph"


/lillrokki

Av Ida - 23 februari 2009 20:04

vi lever så väldigt oseriöst.

och jag har starka belägg för det jag skriver.

här följer några exempel, med eller utan förklaring:


-melodifestivalen

markoolio är festlig på sitt vis men...


-elvis är död

jag lovar, de e sant!


-skattemyndligheten lever

pappa blir ledsen.


-de populära folkparkerna har bytts ut mot allsång, håkan hellström & mellanöl säljs för samma pris som en starkis.

var är proggen?!


-förr va man känd för å ha gjort nå bra. nu är man känd för att ha supit sej full, spytt & levt lord lajbans i tv.

jag har liksom gjort både och, dessutom äger jag en filmkamera. jag ser en ljus framtid för min karriär idag.


när jag va liten sa pappa att om man slängde räkningarna i soperna istället för att betala dom, då kom kronofogden å tog tvn. jag kunde inte sova på jättemånga nätter.


/lillrokki


p.s

idag presenterade riksdagens civilutskott sitt förslag till en könsneutral äktenskapslagstiftning.

Av Ida - 16 februari 2009 21:35

alltså, jag satte mej ner igår å slängde nåt öga på reprisen av den årligen återkommande melodifestivaltävlingen... inte top notch direkt.

 det har inte ungått nån, inte ens mej, att man ringer in & röstar på den som man hejjar på. vad jag däremot inte kan förstå, är att man gett rösta cirka en miljon gånger innan tävlingen äntligen till allas glädje är över. deltävlingar, andra chansen, vem går vidare?


alltså, det är lättare att räkna ut 7:ans mattebok, än å lura ut hur omröstningen fungerar. fruktansvärt krångligt.


nu till en annan lurig men dock lustigare sak; min granne.

måste förtydliga att han bor snett ovanför, inte ovanför. En onsdagskväll kl 00:10 ringer det på dörren. adam står & borstar tänderna & jag sitter vid datorn, utan musik. när vi öppnar säger gubben att vi för liv & att det ekar i hela trappuppgången...(!!) å att vi vet mycket väl vad vi håller på med...


okej, det var vi ju visserligen fullt medvetna om. jag visste att jag satt vid datorn, för det har hänt förr. men jag har svårt att tro att mitt tangentbordsknapprande & mina andetag (jag har inte astma) hörs upp till honom. nästa gång ta ja han i örat.


han borde fokusera mer på å lura ut hur melodifestivalens nya röstningssystem fungerar än att vara avundsjuk för att jag har en dörrmatta utanför min ytterdörr. för det är ungefär vad han vet om mej.


god afton

/lillrokki

Av Ida - 7 februari 2009 18:20

inget viktigt just jag ville komma med, men efter 2 glas vitt börjar min kreativa sida komma fram. kommer åxå att föröka övertala min goda vän & konsult maria the ripper att delge sitt intag av alkohol ikväll. lite som en tävling där jag kan sätta min högra arm på att jag kommer att vinna ;) något självgod, jag vet, men tjejen har ingenting...ingenting å komma med!!


Av Ida - 7 februari 2009 17:40

god afton!

med glaset i min hand vill jag bringa ordning i lägenheten & fred på jorden.


jag har härmed öppnat festen till kvällen som går i erotikens tecken. har jammat ihop fejjan me massa smink å börjar komma i närhet av bedårande.


idag stötte jag på höjden av onödig ohjälpsamhet slash elakhet!! 

jag hade ingen tid i tvättstugan, men dörrn dit stod öppen å en polack- kvinna stod där inne. jag ville tvätta en matta. just matt-tvätten va ledig. jag gick fram & artigt frågade: "ursäkta, kan jag få använda matt-tvätten?"

jag väntade på svaret "jaa men visst! :)" men icke! nej jag skulle minsann inte komma å ta hennes tvätt-tid.


jag trodde att vi skulle försöka hjälpa varann i det här landet. jag som ska ha fest ikväll. en fest nu utan mattor!! kärring. jag ska släppa det nu.


om det finns ett liv efter detta, så lovar jag att fortsätta blogg.


man kanske skulle försöka ta å hitta sej nåt snyggt & tatuerat ikväll ;)

puss & snus /lillrock

Av Ida - 6 februari 2009 13:25

min önskan om att bli brun har helt krossats.

kunde såklart inte hålla mej borta från solariumet igår.

på 30 min. hade mitt vita skinn inte ändrat färg ett dugg. utom ansiktet.

helt röd!

inget smink i världen kan ändra på det.


adam & jag ska på systemet idag för att inhandla det senaste till kalaset imorn. det kommer att bli en mycket läcker fest.


john meyer ska gifta sej. vad säger man? -crap!


sleeping in my car- den bäst låt som gjort om att sova i en bil.


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards