Alla inlägg under december 2009

Av Ida - 25 december 2009 20:33

om ni någon gång under denna kväll, fick knepiga sms av mej eller min kompanjon mica, beror det inte på att vi är berusade utan bara den eller i nån form av sinnesrubbning. vi spelar nämligen ett spel. "Vågehals 2!"


mica vill gärna att jag lägger ut en dikt hon skrivit om homosexuell kärlek:


"det va en gång en pojke som hette sven.

han visste inte att han gillade män.

han hade en gång en tjen

därför trodde han inte han var gay.

men så träffa han en kille

som hette pille,

han gillade james bond,

å sven fick då stånd"


vi tackar mica för de vackra orden.

in and out

/lillrokki


Av Ida - 22 december 2009 20:49


idag har jag lyckats bli osams med calle schulman. riktigt ordentligt.

han vet bara inte om de. inte för att ja e nån fashionista, ja e ju trots allt bara en litten tös från junsele som älskar helly hensen & nokia stövlar... men ändå. lite har man ju snappat upp genom den korta resa på 22 år man gjort genom livet.


uppkomsten te bråket e egentligen bara en liten skitgrej som kallas mode.

detta tycker tydligen herr schulman är FULT (!!) på tjejer:


*ballerianaskor

*tights

*oversize- kläder

*uggs (...jaa men okej då...)

*kilklackar

*tunikor

*skinndetaljer (what??!)

jaa hör å häpna. visst bli man förbannad?!


däremot, tycker han tydligen att detta är HETT:


*blå mascara (okej, jag diggar 80- talet nåt grymt. men tv-serien varuhuset är liksom...out.)

* "vråltight t-shirt utan bh" (okej, men inte utanför sovrums dörr´n)

*halterneck (uuuhhh)

*rött nagellack (svart som natten skare va´!)


jag vet varför han gör detta. han vill provocera. och detta har provocerat MEJ.

vad är det med dagens män?


ähh, de e onödigt å sitta här å bli förbannad. mammas nougatrutor gjorde verkligen susen. idag åt lillemor 2 (!!) till. enkel matematik, det blir 4 sammanlagt. hoppas hon bli tjock! de skulle se kul ut.


/lillrokki


det här e skinn-

detaljer...å de

e snyggt ---->


p.s.  hemligheten till att

ha ett privatliv är att

inte svara på för många

frågor om det...

Av Ida - 21 december 2009 20:54


tjipp!


i förrgår for jag från junsele, å njaa volvon höll väl inte riiiktigt vad den lovade.

mitt på kålbäcksbron så blev de totalkaos. tack vare mej å min ruttna bil.

men farbror tolla fixa i ordning den så nu kan ja ragga runt igen.


ha slage in julklappar. 2 te mamma, en te linn å en te mica.

mina rim e oslagbar i år. outstanding för å säga de själv ;)


doff å ja ha tage en promenad i snön. de va grett. nu se vi på rederiet å jag stickar klart mina sockor. måste bli klar me dom te julafton. man vill ja va varm om fötter´n då man ska fira jul.


å på jobbget blev dom gla´idag, för ja bjö på mammas nougatrutor. alla va belåtna, å lillemor tro ja tog två... :P


goder afton då mitt herrskap.


/lillrokki


p.s ett liv utan berömmelse kan va ett bra liv, men berömmelse utan liv är inget liv alls.


Av Ida - 18 december 2009 12:37

  

idag e ja helt okej nöjd. jag sitter hemma i junsele & stickar.

rofyllt & uttråkande.

de som e lite tråkigt e att de e -29 ute. de e ju inte så man gladeligen

tar på sej jackan å gå i ut me hunden. hemskt, men nån gett göra´t.



/lillrokki


p.s lycka är jävligt överskattat.

man får va nöjd om man e glad lite då & då...

Skapa flashcards