Alla inlägg under maj 2010

Av Ida - 26 maj 2010 19:46


idag har jag helt enkelt ingen lust att bry mej om er bloggläsare.

gotta er i nån annans liv för i helvete.

låt mej bara va. en dag eller två.


 

älskling rädda mej. innan jag går sönder!


pain throws your heart to the ground

love turns the whole thing around

no it won´t all go the way it should

but i know the heart of life is good


/lillrokki

Av Ida - 25 maj 2010 16:28

   de va ju mer förr i tiden man behövde regn. jag tänker på bönderna & på adeln som säkert ville va brun och inte kunde sola. då trodde dom att det var guds staff att solen inte sken. nuförtin ställ de ju bara te me problem. folk bli som mindre glad när de e fult väder. det finns bara i ett sammanhang som regn framstår som mysigt, å de e då per gessle sjunger om det. fast innan han kommit fram till det där myset med regnet ha man ju hunnit lessna & bytt låt. så de kan ju göra desamma.


igår laga ja korvstroganoff som jag i vanliga fall är kanonduktig på. nu då jag inte ha nån smak blev de som... ja naturligtvis lite annorlunda. ingen kioskvältare direkt. jag kan likna det med att tända stearinljus mitt på dan i juli...

- helt meningslöst.

dropp? ja tack. jag är beredd att pröva det mesta en gång. det mesta utom bostongurka & tidelag.

jag vill förresten ta tillbaks de jag skrev igår om tomas ledin.

men just angående att det inte finns nåt finare än kärleken... jag har ingen riktig koll på det. och det skyller jag helt & hållet på vädret. de e ju svårt å tända gnistor i detta regn.

nu ska jag tala med min vän gud om vädret & be honom skänka umeå lite sol & kärlek på fredag så vi kan fram me guran.


puss på er mina vänner

/lillrokki

Av Ida - 24 maj 2010 21:24

just nu skulle jag kunna äta svamp. jag har ändå ingen smak. helgalet.


det finns många likheter mellan mej & jesus, långt hår, gillar å ha klänning och ibland kan klyschorna som hoppar som grodor ur våra munnar, några 100 år senare tolkas som en väldigt vis människas sätt att berätta något livsnödvändigt.

å om inte, då ha man i allafall åstakommit en historisk händelse.


för er som inte redan visste de, lille & jag delar ett spotifykonto. ibland blir det bråk, men oftast gå de bra. när de gå bra, de e då jag få som jag vill. hon få helt enkelt logga ur.


tro om man ska ta å duscha till sej så man lukta som folk. det börjar bli aningen frustrerande att inte kunna träna (rackarns förkylningen). har numera gått ner 7 kg på grund av denna oförrätt som av outgrundlig anledning drabbat mej.


jag & mickan va på coop idag & köpte chic å korsordstidning. men sen ville mickan inte va me mej längre. å de gör int mej nå, för hon säger ändå så många snuskiga ord. sen e hon ju bonde å.


som slutpling vill jag tillägga en grej.

tomas ledin säger att det finns inget finare än kärleken.

jag säger; det gör det visst.

men mer säger jag inte ;)

å de hjälps int att ni tjata.


dagens kloking:

hellre en rövare i poolen än en polare i röven.


puss på ji

/lillrokki

  

tack för all god feedback jag får för min blogg.

kul att man kan glädja...nån.

men kära nån, det handlar ju bara om ett liv.

-mitt liv!




Av Ida - 19 maj 2010 20:28

idag va ja tvungen att trots min frånvaro från arbetet dra ut mej på stan för att inhandla en kavaj till begravningen. den vart kanonsnygg. värstingen i situationen är att jag så gärna vill kunna sjunga på begravningen på fredag, men jag har locka för örona och snorig i hela ansiktet.


västingen no. 2, är att de e kanonfint vär ute, å sol + förkylning är = ett no no!

jag sitter som den gammtant jag är & löser korsord & gluttar på paradise hotel.


funderar på å stanna i jämtland hela helgen å njuta av mosters gomat som ja inte äte på år & dar... kanske ska be om blodpudding :P (fattar ni så fattar ni. det finns en rolig anekdot från min tidiga barndom då min mor & far lämnade bort mej till moster en vecka och jag skulle få välja vilken mat i världen jag helst ville ha. jag gick & funderade en hel dag och kom till sist fram till att jag nog allra mest ville ha blodpudding)


dessutom ha dom en dusch som inte är av denna värld. den ser ut som ett rymdskepp, beter sej som en tidsmaskin & är jätteläskig. sprutar vatten från alla håll, har blå lampor & radio. nu är det sommar & vi får biljetter till yran från jobbet. det tackar & bockar vi för!

nu börja de på bli dags för den årliga tatueringen snart. jää!


puss

/lillrokki  

Av Ida - 18 maj 2010 20:00

   igår gjorde jag en fin & modig hjälteinsats. micke- lisa ringde och storgrina i telefon. jag trodde minst att hennes andra hälft jens hade lämnat henne för sin ruda- kollega andré. men icke. jag cyklar så fort jag kan, med min förkylning, 500 meter för att hitta ungen skallskadad på bron te huset. ungen ha ramla å slage upp ett 8 mm (jens iakttagelse) i bakhuvve.

mer än en tejpbit efter 3 timmars väntan på akuten sen va hon fit for fight. nu sitt hon hemma & gnäll om mensvärk.



eftersom jag är kiosk- vältarnas kung, ska ni nu få ännu en att bita i. tro´t eller ej men här ser ni två systrar...


puss & så

/lillrokki

Av Ida - 17 maj 2010 13:40

allting är ju faktiskt inte roligt. men det finns vissa trix man kan ta till för att roa sig en halv minut. skrattar man så lever man längre, sägs det.


vill man leva en halvminut längre, lyssna då till denna otroligt festliga & sanna story:


- det va en kärring, och det här e helt sant. hon skulle till kanada på sin dotters bröllop. hon va inte rasist, men hon var rädd för negrer. hon checkade in på hotellet och åkte upp till sitt rum för att lämna väskorna.


när hon sen skulle ner, tog hon hissen. efter halva vägen ner, kliver det in en stor neger i hissen. han säger: "down?!" kärringen lägegr sig genast på hissgolvet. negern skrattar som fan, och kliver ur hissen. inte mer med det.


när kärringen ska checka ut och betala sitt rum, säger receptionisten att det redan är betalt. nee tyckte kärringen, det är det inte. då ger dom henne en lapp där det står: "you made my day /eddie murphy"


varför man kan ha svårt att va gla en halv minut:


jag har varit magsjuk, snorig, hostig, febrig, har pga. detta inte kunnat varken jobba eller söka skola. folk ringer och tjatar på att jag ska göra saker, hämta saker etc. jag får inte umgås med lillesnor efterson även hon är skitsjuk, jag har snart inget hem, jag svettas, det fattas ett vinglas i skåpet, jag kan inte repa med mitt band, sebastian är dum, tony har slutat (vilket är en personlig förlust för mej!!), mamma är ledsen, jag är ledsen, jag kan inte träna, jag kan inte sova, jag har 150:-, cykelsadeln e sne, telefon ja nyss köpt e värdelös, jag kan inte jobba, vattenkokarn e de glapp i och hade de inte varit de så bli de ändå bara halvvarmt i den, jag ha utslag i fejjan, jag är hungrig och som om detta inte vore nog så kan inte ens ha vett att skratta åt eländet.


det enda man har att leva för, är den här bloggen, som säkert inte en enda jävel läs!


goodbye äppelpaj!

/lillrokki  



skänk en slant till orangutangerna!


http://www.wwf.se/insamlingsportal/show.php?id=1243792

Av Ida - 14 maj 2010 22:12

ida till sebastian efter ida skrivit klart en hel dikt: men sebastian, jag kan ju inte ändra mej, bara för att du har en dålig åsikt.

Av Ida - 13 maj 2010 17:54

jag är aningen villrådig inför helgens sångprov.

jag har gått sjuk i över en vecka, druckit te, svartvinbärssaft, en flaska hostmedicin, strepsils, en halv flaska JD & häxblandning. det som möjligvis kan hjälpa är viljan. för nu är jag nästan mer förbannad än ledsen. trots mottgångarna ska jag ta det råd jag fick från en vän idag: "bara åk ida!"


jag ska sprida mina vingar och försöka att flyga, jag ska göra vad som krävs för att toucha himlen, jag har en önskan, nu ska jag ta en chans, göra en förändring i mitt liv och slänga mej ut. ut ur mörkret ska jag inte glömma varför jag gör det här. jag ska ta risken, ta chansen och slänga mej ut.


jag har liksom lite för mycket drömmar för att låta ett gyllene tillfälle som detta gå mej förlorat på grund av sjukdom. aldrig igen!


 tack robin r!


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Skapa flashcards