Alla inlägg under juni 2010

Av Ida - 28 juni 2010 16:45

midsommar bleven katasrof, faktiskt ine på grund av mej, utan på grund av mina goda vänners dåliga impulskontoll & lusttröstande ungdomskroppar! de kom å ta ett bra tag innan jag kan visa mej på byn igen. tack lille. tack batti!


en annan klarade sej skapligt. de enda tråkiga va väl att jag inte fick sova på hela helgen. min säng var ständigt upptagen av fyllo & annat löst folk.


jag bjuder på två bilder med mej & min underbara far.

   
  


rock n roll

/lillrokki

Av Ida - 23 juni 2010 21:02

i och med påtryckningar från diverse människor i min omgivning, måste jag kosta på ett blogginlägg, så här mellan träningen & hårfärgningen. jag har dock haft fruuuktansvärt mycke för mej den senaste tiden. de e karlar som ska tillfredställas & öl som ska drickas. lotter som ska säljas & snus som ska snusas. hårdrock som ska sjungas & lilltobbe som ska solas. men nu e jag åter på banan.


inför midsommar är jag förhoppningsfull. som den väderexpert jag är, kan jag meddela att regnet kommer att falla på midsommarafton & bli uppehåll på lördan. jag, mica, lillemor & anna carin kom å ha en romantisk picknick på midsommarafton på lars edins ägor. sen rullar det bara på.


ikväll har jag tränat, färgat håret & diskat. skittråkigt. snart e de läggdags. ha vare lite dåligt med sömn på senaste. men nu laddar vi inför helgen, eller hur lillemor?! ;) 

             

puss på ji

/lillrokki

  

Av Ida - 16 juni 2010 20:24

igårkväll va ac å jag ute på världens raggarsväng runt ume 15 varv. tyvärr hitta vi inge karlar. men de dög ändå, för kvällen sluta med både kaffe & oboy hos niklas på teg. han hade supervuxna skedar som kunde hänga på kaffekoppen. helt av sej själv. galet!


imorn bli de kärlek & grillning. på ersboda under ledning av.....trummvirvel.....mej!

idag vart de ingen träning. de kan ju gå överstyr så ambitiös som jag varit senaste dagarna.


imorse fick jag en länge väntad & behövd sovmorron. grett! nu känns det hur bra som helst. å nu e de inte länge till jag får hälsa på i junsele. underbart!


lilltobbe e borta. nu finns han int nå mer. inte i ume iaf. han e me lilltjejen på husvagns semester, eller liknande. tråk. för mej alltså.


puss

/lillrokki

Av Ida - 12 juni 2010 21:00

igårkväll var den trevligaste kvällen på länge, länge. amanda, jag å jossan satt vid kajen & drack öl. och varken vita björn eller olearys tyck att ja se ut som en 17- åring :D fint väder, inte alltför mycke mygg & underbart.


fredan, bra.

idag, trött.

imorn, jobb.

/lillrokki


 

Av Ida - 11 juni 2010 22:30

hon va så himla fin idag då hon tog studenten, lillemor :)

all lycka till henne i livet.

älskade vännen min!

/lillrokki


 

Av Ida - 9 juni 2010 20:32

inget kunde va bättre än att ha hälsa. idag har jag varit på ett step muskelpass på iksu efter jobbet. förvånansvärt bra gå de me träningen. ha inte tappat så mycke som ja trott. sen ha ja gjort lasange & sallad, sen åt ja upp de.

nu ska ja färga håret & imorn ska ja va ledig. ligga ute å andas i solen helt själv. gött! på freda ska ja å amme ut å rulla hatt å de se man ju fram emot.


lilltobbe har andra kompisar ikväll, så vi få väl se om de bli nå astrid lindgren ikväll. annars kör ja racet själv.


tjipp

/lillrokki

Av Ida - 8 juni 2010 20:57

jag ber om ursäkt att rubriken inte stämmer ett dugg med innehållet, men ja va tvungen att få eder uppmärksamhet. lilltobbe & jag har gjort världens upptäckt!!!


klockan 20:30 satte vi oss i min (micas) soffa, för att titta på ännu en astrid lindgren film. med oss hade vi en påse torkad blandfrukt som jag själv införskaffat (stulit ur micas skafferi). glada i hågen öppnade vi påsen & började jag tugga. generös som jag är, ville jag bjuda min vän lilltobbe på en bit, varpå jag plockar upp den största biten jag kan finna i påsen. inte mer med det tänkte jag, men lilltobbe ryggar tillbaka och skrattar som en flicka i tidig pubertet.


jag tittar ner på denna stora ihoptorkade frukt, som enligt min första iakttagelse kan liknas vid ett ihopskrynklat manskön. jag försöker hålla masken och låter lilltobbe komma till tals. mannen som givit cykelninjorna ett ansikte utbrister-"det ser ut som en torkad gris snopp!!"


efter två minuter av -"haha haa ha haa"

vecklar jag ut denna "ihoptorkade grissnoppfrukt" och viker mig dubbelt.

min reaktion gör att lilltobbe också gör en inspektion av fyndet.

 

NU BLIR DET JOBBIGT!

den "ihoptorkade grissnoppfrukt" blev nu en... se bild & bedöm själv.


en hemafrodit helt enkelt. 2 in 1. det bästa av alla världar.

denna lilla anekdot som förgyllde vår vardag kan tyckas obetydlig eller rent av äcklig för många, vi tyckte det var roligt eftersom detta för oss är konst!


frukt!

/lillrokki & lilltobbe

Av Ida - 8 juni 2010 17:44

många fina vänner har rasat över gårdagens inlägg & över bilden. jag har blivit bombad av sms och gästboksinlägg där dom, jaa i princip undrar hur jag mår i ansiktet. tack de e bra! :) bilden var gammal & jag lärde av det misstaget. ansiktet är lent & fint samt aningen brunare.


puss


lillrokki

 

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards