Alla inlägg under augusti 2010

Av Ida - 31 augusti 2010 06:56

gomorron gomorron! vaknade utvilad 6 imorse. nu ha jag duscha å fika i lugn å ro. dessutom har jag gjort lite bankaffärer, de har jag sällan tid med.


igårkväll laga jag lasange, såg på tv & drack en kopp kaffe. edin va på kurs med adolph i söndags. tydligen gjorde hunden nästan inge rätt, men dom hade sagt att han va en liten guldklimp :)


ne nu e de make up on & sen ärbete!

/lillrokki

Av Ida - 29 augusti 2010 16:45

jag vill inte sitta här å bli förbannad så därför gå jag inte in på några detaljer.

nej då. rubriken va aningen missledande. vi hade fruktansvärt trevlig, med lekar & annat.


jag fick jättefina presenter av mina vänner. de va penntroll, böcker, magneter, ölbångar, olivträd & diadem :D


anton visade stjärten för grannarna, mica somna på mattan, johan ville på olles, senil skämde ut sej, lillemor gick hem & elins viktor va sjuk. men fruktansvärt trevligt!


/lillrokki


        

Av Ida - 28 augusti 2010 19:07

de e bara ett ärende jag har för tillfället å de e att jag vill säga att jag är fruktansvärt nöjd över de jag skrev igår. vi återkommer under kvällen för vidare rapportering över läget på korpralsvägen.


kvällens tillkännagivande:


jag är ej längre manshatare!

 


puss

/lillrokki

Av Ida - 28 augusti 2010 17:47

Lillemor har ikväll fått äran att gästblogga då Larsdotter befinner sig i duschen för uppiffning.


Lillemor är mycket lycklig över att vara hemma i kalla Sverige, kylan kompenseras av värmen från nära och kära ;) det där var ovanligt smörigt för att komma från mina läppar men vafan, jag bju! Larsdotter ser ut att ha överlevt min utlandsvistelse, ska sanningen fram är frågan om jag sett flickan (tanten) så pass speedad och skrattig någonsin. Det tycker vi om! :)


Inflyttningsfesten närmar sig med stormsteg och vi väntar spänt på första på-plingningen! Kvällen kommer bli kanoners, har redan utlovat minst 5/5 toasters så det är väl bara att börja dricka? (så åtminstone dom andra har någon att skratta åt...)



puss&kram

Lilleskutt

Av Ida - 27 augusti 2010 17:47

jag har en dejt ikväll så det här få gå fort som fan.

jag vet att i å med å skriva det så kommer det att hagla in frågor angående om det är med en man jag ska ha dejt. kan lugna alla er manshatare där ute med att... ja de e iofs med en man, me en liiiiite bättre sådan.

men han ska fan int tro nå, här styr JAG och det gör jag med JÄRNHAND!


okej, sitter med ett glas rött (som det i vuxenvärlden brukar heta) å lyssnar på thorsten flinck. de e en man i min smak. pang på röbetan. en annan man eller möjligtvis pojk ja gilla e anton på mitt jobb. idag gjorde han mycke roligt, men inte mer än vanligt. tyvärr ha jag inge bild på han, men tids nog så tjå er.


jag har lagt all min tilltro till morgondagens festligheter. jag räknar med stans vackraste vänner & många presenter å överraskningar.


bohman

robban

johan

marcus

anton med baguetten

lillemor & hennes turk te karl

niklas

nilsson & möjligtvis hennes vän

mickan

elin

mica

är några av de underbara utvalda. är du intresserad av att komma, skicka in ett personligt brev & en slogan så kan sista platsen bli din ;)

ne men fan nu e jag fjanti. de e väl bara å komma hit. ju odrägligare folk e desto bättre kom jag å framstå.


nån sa till mej just om att man inte ska dricka enbart ett glas vin, då bli man enbart pilsk. de e därför man ska tömma hela vinboxen så man slipper tänka på kärleksdravvel som e äckligt & på samlag som är om möjligt ännu äckligare. så nu tog jag mej friheten å hälla upp ytterligare ett IKEA- glas med denna ljuva dryck enda sen jesu tid. de e de som e bra me å va ensam å övergiven (även kallat singel å barnlös) att man kan drick hur mycke som helst, när fan man vill.

 


ni bör vid de här laget veta att de e guds vilja som sker, så kommer jag inte upp ur sängen förns framåt 10- snåret en tisdag så är de för att gud ha stängt av väckarklockan. han är ju en förstående herre å dessutom vet han hur hårt jag stretar tar häri livet. å då tyck han väl att "den där ida ska minsann få vila upp sej idag!"


/lillrokki


dagens visdomsord:

"en del av storheten i våra liv, är att inte veta hur nästa dag ska bli.

så länge sanden ännu rinner ut, är den ju inte riktigt slut..."

Av Ida - 26 augusti 2010 17:53

underbar dag som vanligt nuförtiden. annacarin e glad igen, de e dåligt dåligt väder, mycket fin prestation på jobbet & en fin avslutning på dagen i form av ett möte i fikarummet innan jag lämnade arbetsplatsen för att bege mej till min nya underbara bostad på underbara teg :)

de e fan jobbigt å gå omkring å va så här smålycklig. ibland vill man bara gå runt å känna 250 kg kärlek.


 



"now i know how i feel about you"

/lillrokki

Av Ida - 25 augusti 2010 17:41

nu är jag tillbaka. har inte haft internet på ett tag så bloggandet har blivit lite åsidosatt. jag är dock väldigt postivit överraskad av diverse bedjan från bloggläsare som insisterat & hotat mej att fortsätta blogga. det ska jag!

vad har hänt sen senast nu?


- allt är väl med mej & min rackarns fot. (har lugnt & stillstamt börjat cykla igen)

-jag har flyttat. är numera en lycklig tegsjänta (& speciellt idag då jag har adolph på besök)

- jag har fått längre hår och blivit lite tjockare sen sist. men de märks knappt inte. (de e bara å se glad ut å säga att man e en bonde från junsele så kom man undan me de mesta)


& sist men viktigast av allt:


- jag har kommit ur den här långa perioden av bitterhet. mycket på grund av att semestern tog slut & jobbet kom igång. (annacarin nilsson -min underbara lifecoach & hjälpreda häri världen, har även styrt upp detta & hjälpt mej på traven. jag har insett att man blir inte lycklig av att vara manshatare. så nu hatar jag allt möjligt random folk istället)


ett meddelande till alla mina vänner:

vi kör inflyttningsfest hos mej på lördag som planerat. lillemor (den fucking jävla kärleksdravvelmänniskan) ska, som straff för att hon blivit ilag med en karl & inte vilken karl som helst, utan den värsta, vara lekledare & planera in diverse roliga punkter inför kvällen. detta förväntar jag mej att hon således åxå gör, annars släpp ja int in hon i bodegan.


punkt slut

/lillrokki

Av Ida - 6 augusti 2010 16:04

här kommer ett exklusivt erbjudande till alla mina bloggläsare.

imorn har ni chansen att se mej skämma ut mej.

jag gör nämligen min come back i hårdrockssvängen med jonny kitch´n.

spelning den 7/8 klockan 21:00 i bygdeå.


att sjunga med en ond fot är svårt.

att rocka runt a la axl rose på kryckor e snäppet svårare.

ibland få man dock offra lite för konsten, därför har min förstående läkare skrivit ut smärtstillande tabletter till min stora förtjusning.


detta kommer endast att ske imorn & är en engångsföretelse eftersom min cykel med stor sannorlikhet inte kommer att brukas av mej efter tillfrisknandet. jag slängde den nämligen på stan efter olyckan. därför befarar jag att nån luffare stulit den. är fallet inte så, kommer jag ändå att sälja den alternativt skänka bort den till kvinnojouren som står nära mitt hjärta & som är har haft stort inflyande på mej samt påverkat mitt initiativ till att bli manshatare!

  trött & uppgiven fot!

lägg märke till svulnaden å tyck synd om mej. presenter är varmt välkomna. följ lilltobbes exempel.

han kom med pizza i onsdags.


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards