Alla inlägg under oktober 2010

Av Ida - 30 oktober 2010 21:26

 


jag skulle ge dej, allt det du pekar på

men bara när du inte hör vågar jag säga så

jag kan inte ens gå, utan din luft i mina lungor

jag kan inte ens stå när du inte ser på

och färglös som en tår

blir jag utan dina andetag


Av Ida - 29 oktober 2010 18:48

ja satt ensam hemma med en tallrik tacos framför mej. trött & slut dessutom. då ringer det på dörrn. ja e helt övertygad om att de e lilltobbe eftersom han nyss skickat sms till mej så jag springer och låser upp, utan å kolla i titthålet.


där ute finns ingen, tills jag vänder blicken en meter neråt. tre ungar, molla, max & "karl bertil" som han kallar sej vrålar: "buuuuus elläääär godiiiiis!"


å herregud tänkte jag, här e de ju bara å ge dom allt ja äg å ha. å som tur e hade ja en burk tonfisk hemma... ne ja skoja. ja hade en godispåse å la den i korgen deras. då dom söta ungarna säger: "määään, inte hela påsen väl?!"


jo men ta den ni sa ja. ja va ju livrädd & chockad. tur att inte nilsson va här för hon ha ju så klena nerver.


/lillrokki


p.s ja ha rättigheterna till denna bild för ja fråga dom om de gick bra att ja tog bild för å skriva om dom på datorn :P


 

Av Ida - 25 oktober 2010 19:11

så jevela dålig stil. ja satte igång me finmidda för å fira att lönen, som brukliget hos en arbetare, rullat in på kontot idag. men då blev troll så less på å vänta dom två timmar de tog för klyftpärer å västerbottenost gratinerade kycklingen å bli färdigt, så hon åt upp en snusdosa å va dessutom å nalla ur barskåpet. 6 snus & 2 gin å tonic fattigare dukar jag nu upp bordet för fest. jag & trollet ska fira. men vette sjutton om hon int bli utan :P


 

fylletrollet


nilsson har med sin frånvaro dom senaste dagarna rivit upp jobbiga känslor av saknad.

hon kommer att straffas efter den straffsats jag i en pärm skreve upp.


1. jag ska snärta hon med pankisar (panncakes) i ansiktet.

2. när hon grina av förnedring ska ja ta en bild på na.

3. bilden ska skickas till kenneth mähler tillika nilssons pojkvän.


då få vi se hur länge de förhållandet håller hehe! å sen kansk ja få ha na för mej själv.

/lillrokki

Av Ida - 24 oktober 2010 18:00

trevlig kväll på de hela taget. ja ids int summera kvällen nå vidare, mer än att ja å tobbe drack så mycke whiskey så te slut såg ja bara 7 troll...

bilder kommer naturligtvis med kort beskrivning. enjoy!

/lillrokki


  jag poserar framför kameran. här uppträder jag, wejjan & tomas. låten heter mercedez benz & vi är alla janis joplinar.    man ser knappt skillnad på larsdotter & vår ordförande i klubben- troll.   wejjan & ja va dööless på tomas som bara förstörde å förstörde för vårt lag genom å pajja för dom andra då de va deras tur. vi fick gå massvis me steg bakåt.   bästisarna & troll. wejjan visa va hon e bäst på.       dom blev dessutom närgångna med varann   tre trollungar.

 

här e min farligaste kompis. hon heter weilotte & tatueringarna visar alla gäng hon tillhört. OG är oss hack i hälarna. de finns ju bara en väg ut å de e döden som sagt...


puss på ji ållihop å tack för trevlig kväll

  

Av Ida - 22 oktober 2010 16:15

igår va ja på radion. på rix fm närmare bestämt. men ja fick inte prata, utan dom prata om mej. om mina åsikter. de va nån tjej som fråga radion om de va okej å sjukanmäla sej för å gå å se sitt favoritband. jag meja in å skrev att "självklart. lite få man faktiskt offra för konsten. se det som en inspirationstripp"

så nu e man rikskänd åxå. ännu ett steg i framgångsledet!

 

de tog dom minsann upp i radion att ida larsdotter tyck att de e heeelt ok å gå på rockkonsert.


imorn ska trollspelsklubben som består av mej, lilltobbe, nilsson å weilotte träffas. alla får ta med varsin vän å så drick vi en öl å spela sällskapsspel. tyvärr ha nilsson fått förhinder. och naturligtvis beror detta på en karl.


men är det nåt jag respekterar så är det kärlek & bakfylla, så jag ska va en god vän å låta henne fria i ramsele ifred.


däremot ska weilotte & jag va på samma lag för första gången ikväll. dessutom fick alla medlemmar i klubben bju in en vän. ja bjö macke å weilotte bjö anders. om tobbe ens ha nån vän å bju in återstår att se, men de e hemma hos han vi ska hålla te så de bli svårt å släng ut han. killarna ska få dyngstryk.


/lillrokki

Av Ida - 20 oktober 2010 16:30

bli inte som jag.


- börja inte snusa. ni kanske inte får cancer, men alla är inte född med vackra tänder som jag.


- färga int håre svart. ni få aldri tebax ert nordiska blonda hårsvall, den dan ni börja på bli seriösa igen.


- kolla inte på paradise hotel. ni bli bara förbannad då ni inse att de faktiskt är på riktigt.


- drick inte rövin. de finns en morgondag.



nästa vecka kommer sminktipsen! ;P


love   

/lillrokki

Av Ida - 19 oktober 2010 21:06

efter att jag jobbat över som den lilla slav jag är :P blev jag bjuden på middag hos min vän nilsson. kul överraskning då jag kom dit var att weilotte & hennes lilla trollunge tilde va där. vi åt "geggamojja- pasta". det roliga i historien inträffade då weilotte & trollet gått, då annacarin maggan nilsson ville att piraten aka. oliver skulle städa innan läggdags.


han trilskades så in i vasken och tillslut.... tillslut fick maggan nilsson jr nog. hon hotade med å slänga ut hans bytta me leksaker genom balkongfönstret. trots detta tomma (trodde jag) hot, lydde inte den spjuvern. då tog de hus i helvete. nilsson slängde ut bytta å leksaker å pojken börja grina. jag satt å skratta så ja fick gå ut för å inte underminera min väns auktoriet. de va de första roliga.


de andra roliga va att mackan kom med en flaska vin. och till hans förtret hade jag (som den boxvins människa jag är) ingen vinöppnare. pojken kämpade i 20 minuter medan jag bloggade, och tillslut kom han lycklig..... med flaskan alltså, i högsta hugg.


som mackan själv skulle ha sagt om han hade nån talan: de här vinet va riktigt gott. tur att vi bara ha en flaska eftersom vi ska jobba imorn.


notera att de va mina ord. men jag vet att han känner likadant, han plask macke boy.


nu bli de snart läggdags. de e ju en ny spännande dag i kundtjänsten imorn. å en hemlis, de e att ja gilla rä!


p.s ja ångra bittert att ja int köfte mössan ja å nilsson hitta på myrorns. edin skull ha sagt om mössan som han bruk göra om de ja ha på mej (bortsett från piercingar, tatueringar, sidecuts, nitar, läder, ölflaskor fyllda med grogg, svart nagellack & hårda ord) åhh, vahh tuff!!!  



  

/lillrokki

Av Ida - 16 oktober 2010 20:45

igårkväll va vi på after work efter jobbet. det skulle bara bli after work va de tänkt. de sluta med en utekväll på klubb där vi vart indragen i alltifrån ketchup p tröjan till karaoketävling. alla var väldigt besviken på mackan som drog te övik för å "köpa en bil" men kom tillbaks "utan bil"...


trevligt hade vi iallafall, dock var höjdpunkten på kvällen taxichaffören som körde hem mej. de va lätt värt 129 :- för å tala med den trevlige gamle mannen. när ja fråga han varför i sjutton man inte fick beställa en taxi till max vid e4:an berätta han en hemlis för mej. dom kör inte på beställning dit eftersom de e så många fyllon som busring. men eftersom jag hade en sån trevlig mössa (ja vill ju inte bli förkyld å me 1 tredjedels flaska hårspray stå håre trots att man hatt mössa på sej), så berätta han att nästa gång ska ja bara gå över vägen te andra sida å beställa en taxi dit.


jag va överlycklig då jag insåg att de trots allt finns pålitliga män. det tyckte ja inte en timme innan då en kille som va påtagligt påverkad av olagliga preparat, som varken jag eller nilsson ens vågar titta på, klämde mej på min fasta rumpa. de va då ja blev nervös å tog en taxi hem.


här kommer de utlovade bilderna från kvällens bravader:


       

  

/lillrokki




Skapa flashcards