Alla inlägg under november 2010

Av Ida - 29 november 2010 19:15

nu finns hon inte längre bland oss i umeå. hon finns på annan ort, vilket gör ont. men jag kommer att hedra henne med dessa kloka ord jag under en bitter kväll kom fram till när vi pratade om paradise hotel eller nåt annat ensidigt & ytligt holabalo. det kan kvitta, här kommer kvällens höjdpunkt:



"hade man kommit långt på å va enbart söt

då had vi kommit jäävligt långt!"


/lillrokki

Av Ida - 29 november 2010 14:21



angelicas bästa nånsin:

vid tillfället är hon packad & kan inte stå på bena


e man full ska man faan int gå på krogen!

Av Ida - 28 november 2010 20:21

nu hissas den vita flaggan, gör reträtt, jag kapitulerar. jag gör en militär manöver där jag rör mej bakåt och bort från fienden. kom ihåg nu gott folk att en reträtt skiljer sig från en flykt, genom att den genomförs organiserat och under ordnade former.


detta innebär helt sonika att jag inte ska bråka nå mer.


i helgen har jag & min man varit på äventyr. vi ha bland annat handlat wc- rent på överskottsbolaget, bjudit på skråvmålsdödare till, vad enligt min uppfatting tycktes vara, ett gäng nöjda västernorrlänningar, samt spelat ett kort kort parti geni.


jag vet inte vem som vann, men de kan knappast ha vare varken jag eller min viking*. alltså, man ska int fördärva sin hobby genom å tävla i den. de e därför ja ha sluta dricka öl.


sen ha ja i helgen berättat, eller snarare gjort klart, för både pappa viking* & son viking att det är minsann inte de viktigaste vad man ha för tv, utan va som visas på´n. hä tyck ja va bra sagt!


ja e så hemskt ledsen över att de inte kommer nå mycke nya bilder här på bloggen, men anledningen till detta är ett kaos som kallas dator. min dator e okry, så min far ha tage han te jönsel för "VAD". Vård Av Dator. för er som nånsin vare hemma med sjukt barn borde detta ha vare ganska fyndigt av mej. ni som inte förstå, ni få glömma de. hur som helst ha ja inge bilder å hä ut, så här kommer random gamla goingar i repris.


puss & kram

/lillrokki


*viking= marcus

*pappa viking= helt enkelt marcus pappa


 

här ovan är ju då min senaste bekantskap sen i somras. carl- einar. underbar man.

            jag visar stolt upp tältet jag inte hjälpt te å bygga.  



hemmagjord lillstrumpa



nilsson & jag dansade i somras


 

jag skämdes över min vän som fem minuter tidigare nästan kört ihjäl en 15- åring me en radiobil.


   


tobias gonar sej, kan man säga.


 


björn min väldigt viktiga vän & jag gick på hard rock café & fick med oss en meny därifrån.

Av Ida - 19 november 2010 16:30

det finns inte bara en jag vill döda, utan idag gäller et alla i min närhet. de e verkligen skitsvårt å sluta snusa, dessutom då det är mot min egen vilja.


jag har köpt mej en vetekudde idag. då blev ja bara ännu mer förbannad. att man ska måste lägga ut pengar på grund av smärtan.


ni som tyck de e pinsamt med onepiece är människor som är lata alternativt inte har nåt jobb, vilket brukar bero på att man är lat, är avundsjuk på mej som har råd att köpa mej en eftersom jag jobbar hårt & därmed har en fritid då jag vill luffsa runt & mysa. utan jobb har man ingen fritid, utan då har man fritid jämt.


tack & hej

/lillrokki

Av Ida - 17 november 2010 16:45

usch å fy! de e såååå hiiiiimla tråkigt. men jag har som jag tidigare nämn,stor respekt för bakfylla & kärlek. <3 ac nilsson


idag på jobbet snusa ja bara 2 snusar & drack bara 3 koppar kaffe. de e starkt jobbat. ikväll fundera jag starkt på å bju min man på skråvmålsdödare. efter de bör ja få honom te va som hellst.


ett behov jag har är att ha rent å snyggt runtikring mej. (de ha ja efter mor min) så han kan ju få städa.

ett annat e ju motion så ja tyck vi ska ta en promenad uti kylan. han kan behöva motioneras lite, nu då jag är så otroligt vältränad :P

 

nu ha ja minsann en tatuering på g. men de e top secret va den föreställer, för jag kommer bara att riva upp folk i min närhet.


här kommer exempel på att jag har blivit en tant i form av min julklappsönskelista:


-gångstavar

-en mjölkskummare

-onepiece


de e ju skitpinsamt å erkänna att man vill ha gångstavar, men för å plocka upp min status lite kan jag nämna att jag bär svarta skinnbraller, lila klocka å uppåt hår idag!

Av Ida - 14 november 2010 16:29

 

Av Ida - 14 november 2010 15:52

igår va elsa & linn hos mej. dom skratta å grina å allt sånt som dom bruka göra. sen bjöd jag på lax med citronsås. vad bloggen anbelangar känner jag att den har tagit en helt ny vändning. nu pratas det mer om mat och träning än om fritidsnöjen. kanske eftersom detta nu är det enda jag pysslar med på min lediga tid.


mickan & jag va iofs på gayklubb förra lördan. men de va inge vidare. varken musik eller utbud. vi hade väntat oss abba och alcazar hela kvällen. men de va mest roxette & en massa modernt. synd!


på torsda ska ja klippa till i huve. bara i luggen å raka till på sidorna. de kom å bli grett. de e som svårt å få´t å stå just nu.


angående ryktet om att jag skaffat karl, kan jag härmed, eftersom dom närmast anhöriga är underrättade, bekräfta detta. han är en ungdomlig pojke på 20 år, hejar på modo, vars största fritidsintresse är att sladda bil & han har mössa på sej inomhus. han beskrivs med tre ord som larvig, skäggig & alldeles underbar! :)


ikväll ska jag & min (nyfunne...) vän gå på restaurang och sen på bio. vi ska se saw i 3D. har jobbat 6 dar denna vecka och ska belöna oss med en bio. fast ja börja på bli i den åldern att ja tyck matiné- film passa mej bäst. klockan 20 är lite sent för bio när det kommer till mej. de e ju då ja bruka runda av kvällen :P men innan man få gå på restaurang måste man träna, å de ska ja med. ett core- pass & ett step- pass. :)


 


kram å kram

/lillrokki

  

Av Ida - 8 november 2010 16:48

igårkväll hände nåt revlolutionerande. en ny uppfinning har sett dagens ljus. dom flesta uppfinningar brukar komma till genom misstag. dock inte detta. de svåra va bara att namnge detta besynnerliga fenomen. tillslut blev det kort & gott SKRÅVMÅLSDÖDAREN!


orden räcker inte till så jag låter bilden tala sitt eget språk:


 


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards