Alla inlägg under mars 2011

Av Ida - 31 mars 2011 10:08

jag har rast å kan inte avlägga för mycke tid på ett inlägg, jag måste hinna dricka kaffe å äta en banan åxå. ja ska skynda mej hem idag eftersom jag kanske, KANSKE kan får besök av en ny favorit i mitt lv- marris och en gammal favoit- lilltobbe. dom ska va kaffesugna har jag hört på stan.


jag tyckte att det var dåliga reaktioner på mitt inlägg igår om ankungen, den uppstoppade. INGEN kommenterade. tyck ni inte om han eller?


igår halv 8 kom de hem en riddare i silvergrå bmw å laga mej den goaste korvstroganoffen ever! så nu se ja fram emot klocka 12 å matlådan :D


/lillrokki

Av Ida - 30 mars 2011 17:14

http://www.tradera.com/UPPSTOPPAD-ANKUNGE-Shabby-chic-Fransk-Lantstil-Vintage-auktion_2024_129927164


de va de fräckaste. å inför stundande påsktider å allt. hur kan man ens få för sej att bjuda pengar för en dö ankunge. en som dessutom ä uppstoppad? den gå varken å äta eller titta på, för man få så dåligt samvete. ja tyck int om fåglar, å de vet dom som känn mej, men ja ta strid för dem lilla ankungen!


ankan på min bild lever förmordligen & lever förhoppningsvis ett vackert liv på en bondgård i sörmland.



/en småupprörd

lillrokki 

 
 

Av Ida - 29 mars 2011 16:19

ja gatt nästan ha sjuktransport hem från jobbe för ja fick AKUT RYGGSKOTT!

ja som skulle träna idag. men man kan alltid gå te simbassängen å plaska. men sist gick de inge bra för då va de ju en gubbe som tyckte att jag skulle ha gult kort för ja simma åt fel håll...


just nu sitt ja å ska te å fundera ut nå kul å underhålla mej själv med. ja e lite distraherad av mej själv dock. ja ha nämligen rosa hår. ja ha svårt å veta hur ja ska förhålla mej te mej själv. å herregud, nu fick ja ont i huve med.


ja ha fundera på en sak... om man längta efter nån, e man kär i den då? för isåfall så ä ja kär i marcus. fast ja e ju inte kär i lilltobbe, fast att ja sakna han ibland. fast han e ju nästan som en katt. en i familjen som. han kom å gå lite som han vill, lite sneaky.nu kom ja på en bra grej å göra å de e å dricka ett glas cola zero iställe för å hänga tvätt.


marcus å ja ha gjort en deal, efter hans önskemål. han vill att ja inte ska säga te han va han ska göra, för han vill lära sej själv. så imorse då han försov sej, då sa inte ja till. han missa tåget. så nu e ja lite rädd att han e arg när han kom hem. men ja ha hitta ett bra gömställe (i garderoben för där finns de plats för både mej å en läslampa). han läs sällan bloggen så ja e int rädd å avslöja det. ja ha även laddat upp med proviant- ett helt paket digistive å en halvliter cola zero :D


ja ha fyllt år åxå!!

å ja fick en gitarr av marris, steve å tobbe.

å så fick ja en spa- vistelse.



/lillrokki

  

                    
  

Av Ida - 22 mars 2011 22:57

eftermiddan börja värdelöst. ja insåg att ja hade hemnycklarna i träningsväskan. där får man för att man motionerar. men lilltobbe den hjälten kom & räddade mej. vi åkte och gjorde en tjejgrej- vi sola solarium & åt korv + markaroner så nu e ketchupen slut åxå.


sen hände nåt konstigt. ja å marcus min riddare va på bio. vi såg "hur många lingon finns det i världen". de konstiga va inte att vi va på bio, utan att ja börja grina. de va jättepinsamt! men marcus sa att de inte gjorde nå å sen va de nå ingen som såg heller.


i söndags grina ja te solsidan, i måndags grina ja te en unge i minuten, å nu grina ja te en komedifilm på bio. nån jäkla hejd få de väl va!? va ska folk tro? att ja inte få nån mat hemma?


de få ju ju i å för sej heller sällan. oftast få man ju laga den själv. men inte på freda för då fyll ja år. å då man fyll år vet ju alla att man få välja maträtt & att de e nån annan som laga den. tummen upp på de!


ne så här länge e ja rakt int van å va uppe.

nu blire natta.


guds frid vare med er alla.

/lillrokki

  

Av Ida - 20 mars 2011 21:30


hade datorn funkat för nån vecka sen hade ja tipsat er om att köping gick i repris vardagar klockan 17:00 nu e de för sent eftersom alla avsnitt redan sänts, men ändå, mica gilla fika men även är hon ett stor fan av köping- tobbe. så den här är för dej mica:


"Jag vete fan om det går"

Mickes mamma undrar om hon kan lita på att Tobbe tar hand om Mats. Tobbe ger ett förtroendefullt svar.


"Du ser för jävlig ut. Gå och raka dig, gubbe!"

Tobbe ger stiltips till snickaren som fixar till i Mats lägenhet.


"Hej Janne, jag ska ta kaffe nu!"

Tobbe småpratar med Arne Wiese på Kristallengalan.


"Det kostar pengar Mats, du vet!"

Tobbe är lite orolig för att Mats ska shoppa för mycket.


"Fan får dem inget kaffe?!"

Tobbe är upprörd över att tigrarna på Kolmården inte får kaffe.



/lillrokki 




Av Ida - 20 mars 2011 21:30

marcus & tobbe (illtobbe) vill åxå ha en blogg. den borde heta som rubriken anser marcus. tobbe vet ja inte om han va så vidare sugen på att exponera sej. (de gör han tillräckligt på lottas på lördagkvällarna.)


tydligen ska bloggen handla om deras liv, som om inte de va lite snott från mej. i alla fall, här kommer ett exempel på vad jag kan tänka mej kommer att stå en fredagkväll på nätets minst besökta blogg- marcus & tobbes häftiga liv:


"fredagkväll innebär kvinnor! frågor på de?"


på min blogg kommenterar jag detta med ett:

"trams! ni är två töntar,

en med skägg & en med ett stort behov av både de ena å de andra...

men lycka till."


/lillrokki


   

Av Ida - 20 mars 2011 19:49

nu ha internet infunnit sej även hos familjen jonsson larsdotter på haga. detta innebär att jag inte längre kan smita ifrån bloggandet. de ha vare mycke ståhej på senaste. sen sist ha ja skaffat en ny vän, elena olofsson- även kallad berit. våra vägar har korsats via karriär & styreträning på nivå svår.


sen ha ja även bytt bostad & börjat dricka alkoholfri öl. jag har skaffat mej en avbetalning. varför? jo för att jag behövde en ny soffa. jag fastnade i den gamla. den sakna ben. de gick int å komma upp ur han en dag. där va måttet rågat, de blev en ny. dock är leveranstiden 8 veckor.


sen ha ja inge å berätta, men de beror inte på att mitt liv är innehållslöst, utan snarare för att det händer så mycke underhållande som gärna måste upplevas i nuet. det är inget jag kan åtyerberätta så här efteråt. men när detta sker i framtiden kommer jag naturligtvis att delge er mina kära vänner.


nu ska ja gå å skratta åt lilltobbe å marcusius som gör sitt bästa med att på ett manligt sätt sätta upp en gardinstång :D


 
hårdrock 

/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards