Alla inlägg under juli 2011

Av Ida - 31 juli 2011 21:54

ett ögonblick av tro

när hela världen är så underbar att ingenting gör ont.

en liten stund av ro

jag får ett leende, mitt hjärta kommer aldrig mer va tomt.

det finns bara varmt i människan, människan kan


nu har det landat en ängel

hon la sitt liv i min famn

i hennes ögon kan kärleken le

som vandrar i en värld som bara änglar kan se.


 

i hennes blick står det skrivet
det finns en mening med livet

ALMA

Av Ida - 13 juli 2011 14:04

internet hemma e paj så därför ha bloggandet uteblivit. har hälsat på mina underbara arbetskamrater idag & fikat. ha lite dåligt samvete eftersom mamma elsa e så hutlöst snäll å putsar fönster hemma å hon skura golv å baka bröd. å så säg hon att ja ska skicka hem na då vi e trött på hon. men de gå ju inte å bli de.


de ha ju inte gått överdrivet mycke vatten här på sistone. tyvärr. de e faktiskt, om ja ska va ärlig, mest rastlösheten som gör att jag vill föda just nu. ja kan ju inte göra några större utsvävningar. de e mest å sitta hemma å göra så lite som möjligt. nån promenad runt kvarteret.


nilsson tipsa mej om att ananas skulle sätta igång förlossningen, så ja tröck i mej en hel färsk ananas själv. de enda som hända va att ja blev knottrig på tungan å hela mun börja klia. ja e lite allergisk. sen säg dom att man ska putsa fönster, men de ha ju mamma redan gjort. sen kan man ha sex... men de e ju svårt på egen hand. eller de gå ju men magen e ju ganska mycke i vägen. ska ta mej ett snack med marcus då han kom hem angående detta.


man bli lätt lite rastlös & ensam så då barnet kom då bli de kalas. jag kom då att bju på rimbobullar & grogg. eller saft för dom som ammar.


om nån vill köpa en grå porsche så kan ni ringa te mej för ja vet en som ska säljas. :)


puss & kram.

lillrokki &, förhoppningsvis, sista gånget bihanget.

iallafall från insidan.

 

 

Av Ida - 1 juli 2011 14:45

årets gnäll från mej:


ja tänk vägra väga mej hos barnmorskan nästa gång. allvar! igår låg ja å grina i många timmar. de e inte så roligt å väga 102 kilo, trots att jag gjort väldigt mycke för att hålla mej i trim under graviditeten.

inge bullar, fika eller läsk, sällan godis, aldrig chips, jordnötter, väldigt få ostkrokar, inge mycke salt i maten, äter MYCKE mindre portioner nu än tidigare, ja ha tränat step up in i 5:e månaden, bodypump in i 6:e månaden & sedan tagit promenader både med & utan stavar.


sen lever jag ju inte med en personlig tränare. det finns ju ingen som varit engagerad i att pusha & följa med mej ut för att röra på mig. å visst, min kropp, men inte bara mitt barn. just nu känns de som ja både ska bära skiten (kilona, hormonerna, inte kunna utföra vardagliga sysslor som att plocka ur diskmaskin utan att ryggen gå av, få inte jobbe å träffa folk, kan inte åka hem till familjen eftersom de då är 25 mil till förlossningen) & dessutom se ut och framförallt känna mej som en kossa.

sen få man ju heller varken snusa eller supa till.

å de kan ju knäcka vem som helst i lite tyngre stunder.


jag är mer förbannad än ledsen.


 på julafton ska jag väga 84 kilo,alltså tillbaks där vi började.

nu ä de sagt. å detta kom att genomföras, så nu e de färdigpratat om de.

nu behöv ingen kommentera att 102 kilo är mycke. att gå upp 18 kilo är kanske inte ultimat men heller inte ovanligt. jag hänvisar till foppa (kanske dåligt exempel eftersom han gör annat än å va höggravid om dagarna), som sagt åxå högt BMI, å den där BMI- kurvan e rena dyngan. synd bara att ingen som inte varit gravid själv (typ karlar) inte fatta nånting hur det känns.


nu e de jävlar i mej färdiggrinat. de här skriver ja nog mest till mej själv, för att boosta mej själv. men jag gör det öppet så ni kan ge mej fina kommentarer som jag kan rama in & bli glad av. eller kanske mest som ett försvar till mig själv. man kan alltid göra lite mer. men jag vill leva åxå. det är nog jobb att va gravid. det är för att jag själv ska må lite bättre.


titta på mej istället för vågen!

för de ska jag & bäbis göra.


NU SKA JAG ÄLSKA MAGEN!


         

/lillrokki & älskade magen

      

tack till

mamma

linn

mica

angelica

marlene

som vet att uppskatta en stor kvinna & hennes mage.

:)

Skapa flashcards