Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida - 31 augusti 2011 22:28

pappa marcus ha just hoppat i plurret tillsammans med nån som presenterar sej som herr norrlandsguld 33 cl... & alma lowa sover. då tar mamma till bloggen.

nu börja ja på bli frisk. penicillin kan va en av dom bättre slumpartade upptäckter världen sett. annars brukar ju saker som händer utan att de va meningen oftast va av ondo. det brukar ju som komma surt efter...


jag & alma har dansat till blandad musik, och vårat program ser ut som följande:

uppvärming: ison & fille feat. veronica maggio- sena nätter

huvudakt: magnus uggla- dansar aldrig nykter

stretching & nedvarvning: tracy chapman- fast car.


så, vad har jag gjort idag? ammat, bytt en blöja, ammat, kört världens bästaste barnvagn runt byn umeå, burit en skrikande bäbis & ammat... ;) de ni!


imorn ska förhoppningsvis ja å linn göra flingor. såna man ha i morronfilen, mellanmålsfilen eller kvällsfikafilen.

dom e tyvärr så poppis att man inte få ha dom ifred.
 

ne j känn att händ de inge revolutionerande i mitt liv snart få ja lägga ne bloggen. den ha ju ingen klass längre. inte för att ja e göralös, men ja gör inte så mycke mer än å matar om dagarna :P men jag lär överleva.


idag har jag dock mest tröstat för fröken krångla ha inte vare på humör. å hon säger ju inte varför.

   

         


/lillrokki

  


Av Ida - 30 augusti 2011 00:52

i fredags, på bara en timme, från att sitta hemma med linn & fredde med mysig midda & sällskapsspel blev jag skitsjuk. jag fick feberfrossa & 39,5 graders feber! men efter några dagar trotsade jag liemannen & besökte akutprimärvården. doktorn kolla i min hals å sa: "oj!" sen stack dom mej i fingre, twice, å sen fick ja penicillin å fick åka hem.


nu känns de lite bättre. stort tack till linn som tog hand om min bäbis då vi åkte på akuten med mej & min halsfluss. bra moster där. men nu ska den fluss- rackarn snart va dö. de som vare mest jobbigt e att ja inte fått hålla bäbis alma på flera dagar för å inte smitta ner na.

imorn e de 4 dagar sen ja ha fått närma mej med mer än 3 meter. se men inte röra så att säga.... så nära men så långt ifrån... ja fick varken ha kakan eller äta den...


äta ha ja förresten inte heller kunna göra nå vidare sen i fredags. halsen va ju helt igänn!


ikväll gjorde dock marcus en rolig sak med mej som höjde stämningen flera meter. vi gjorde figurer av cenitlera då alma sov.


  alma & moster linn


/lillrokki

Av Ida - 25 augusti 2011 23:22

dagen i bilder:


  pappa & alma.   lika som bär. fotomodellerna.  ja men grina då!    titta upp!   den här mössan hade jag en gång i tiden.

    sushi smaka ju skiiiit!


  bad med lilla vännen.


/lillrokki

  

Av Ida - 24 augusti 2011 22:09




Alma Lowa Larsdotter




 

"hmm vart ha ja hamna nu?"



 

"helt galet. ja ba somna, å så vakna ja här..."



 

"va e de där för kille? typ rymdgubbe eller vad!?"




  "ja fatta ingenting. shit, ja känn mej yr..."



 

"vaaaad?!"


 

världens finaste bäbis!



Av Ida - 24 augusti 2011 17:48

om inte min bäbis få som hon vill, ha ja redan märkt att de bli ett himla liv. försökte fota lite tidigare idag. då börja hon på grina. å för att hon skulle ställa upp på plåtning i 2 minuter, krävde hon bröstmjölkning i ca 45 minuter. resultatet blev dock enastående:


först relativt nöjd:

 

fortfarande go & gla som mammas lilla kexchokla´:

 

här börja de på spåra:

 

lugn efter vansinnesutbrottet då man fått som man vill

(troligten ärftligt från moders sida....):

 

å de e inte farliga prickar i ansikte. de ska tydligen va så.


/lillrokki


Av Ida - 23 augusti 2011 14:25

 

ville mest bara visa upp han!


/lillrokki

Av Ida - 11 augusti 2011 00:20

idag är alma lova larsdotter 3 veckor. å nu börja ja förstå hur hon funka. till 95% pysslar hon inte me annat än å sova. resterande 5% bajsar å äter hon. hon sov ju precis JÄMT. å alla säg att ja ska njuta nu å att de e bra att hon sov, men här ha ja gått å vänta å längta efter na i 9 månader å då kan man ju förvänta sej lite mer action ändå.


inte för att ja trodde att hon ville bli skjutsad te fotbollsträning å hjälp me matteläxan redan, men ja trodde nå inte att de va SÅ HÄR mycke sova. hon sov till å me i eget rum om nätterna nu. (fast de ska hon banne mej göra som mamma å ja ha slete me de där rackarns rumme :P)


fast vid 3 veckors ålder ha hon lärt sej en konst. ja vet att de låt som en hund, men folk kan åxå göra festliga saker. då ja räck ut tungan te henne, då räck hon ut tungan te mej med. hon tyck nå ja e bra dum. men nu hoppas ja hon vakna för ja längtar efter henne. mammas fina alma lova.


imorn e de vägning å mätning på BVC. hon va ju inte pytte då hon föddes å hon börja redan bli lite bitig. sen ska hon hålla sin första fest på lördag- en s.k baby shower. de bli myyyys.


nu ska ja gå å titta till & snusa på min lilla avkomma :)  


/lillrokki


  korgen som vi använder nu.

den här sov jag i då jag va liten.

och före mig min far.

och innan det min farfar.

och innan de- min farfarsfar.

å de e sant dä...

  säng no 2.

trots att hon är en stor bäbis, känns spjälsängen på tok för stor för min henne.

vi får vänta ett tag.

femton år eller så.

hon kommer aldrig att få flytta hemifrån heller..!

  ängeln som håller ett öga på na.

å så tavlerna som jag är väldans stolt över att presentera som mitt eget verk.

  för er som inte fatta nånting, så e de här en elefant.

å dra man i hans svans, då sjunger den för alma lova larsdotter.

å den e jättebra då man ska byta blöja.

för då kan de va lite otäckt å kallt.

  å här e de där otäcka stället där vi byt blöja.

men de e ju ett måste då man e antingen liten bäbis å inte kan  hålla tätt.

eller om man e gammal och... inte kan hålla tätt.

fast ja tro inte dom ha så tjusiga skötbord på hemme åt gammfolke.

  världens finaste alma lova!

  

/lillrokki


Av Ida - 7 augusti 2011 13:30

nu undra ja över en annan sak.

och det är lite mer seriöst. faktiskt till å me djupt.

min fråga är, vad ska jag sträva efter nu i mitt liv?

allt är ju fulländat!

det finns ju inget mer jag kan önska mig.


de skulle ju va sovmorron varje dag då.

men i övrigt är jag nöjd.

ja fundera bara på hur livet efter detta kom te å bli.

om man ha de ultimat i sitt jordeliv, hur bli de då inte sen?

nu tänker jag ur ett rent andligt perspektiv.

helgalet.


då jag va liten tyckte jag att griståget va den lätt bästa karusellen.

alma har liksom dragit igång det häftigaste griståget nånsin.


 


jag hoppas att det här griståget aldrig nånsin stannar.

inte ens för en vätskepaus.


ALMA

även små stjärnor lyser i mörkret.


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards