Alla inlägg under september 2011

Av Ida - 30 september 2011 12:30

vi hade idag ett svårt val framför oss. vilket kaffe skulle vi välja att lägga i vår tomma kaffeburk. marcus tyckte de ena, jag tyckte det andra. jag vann! trodde nån nå annat?


när vi väl bestämt oss övergick diskussionen till vem av oss som oftast bruka fylla på den tomma kaffeburken. marcus känner så här: "äre bara ja som fyller på i familjen?!" medan ja å min sida kan känna: "äre bara ja som fyller på i familjen?!" ja tyck ja gör inge annat än å stå där nån gång i veckan å hälla över kaffe från påse till burk. "jaha, here we go again!" brukar mina tankar gå.   


sen blev ja beskylld för att glömma skopan i botten på burken varje gång ja fyllde på. AHAAA! där fick ja honom. ALLTSÅ fyller ja åtminstone på. skit samma vart skopan ä. ja fyll iallafall på skitburken.


nog om detta! alma sover. mitt på dan. sensation! eller HTC sensation som marcus skulle sagt. ja sitt här å okynningsskriv eftersom ja dra mej för å städa skafferiet. de e som en outtalad överenskommelse, att så länge jag bloggar ska ja i lugn å ro få sitta utan att behöva lyfta ett finger. iallafall ha ja komme överrens om de.


dagens outfit (den naturella stilen):  




nu hörde ja att hon grät barnet mitt så jag måste tyvärr överge er.

too bad!


/lillrokki

Av Ida - 28 september 2011 20:16

ja bruka inte va bitter, men ja e sjuk, IGEN! å de e int roligt då man ha en unge som hela tin vill att man ska passa upp på na å umgås å sjunga sånger å läsa ramser å hungri tycks hon va tammef*n jämt :P de jobbiga e ju att ja älska. så ja kan inte bara låta hon va!   


dessutom ha ja FORTFARANDE ont sen öga-operation. guu va skönt de e å ha en blogg man kan gnälla på så ni andra slipp råka ut för the furious of larsdotter.

  


just nu sitt ja å e arg på lite allt möjligt, lika bra å passa på å hitta på saker att brinna av på nu då de lix ska ut, så håll man sej nå dagar sen. den tjocka rödhåriga killen i idol skulle fått sej en känga om han va här tex... å bredbandsbolaget e ju alltid tacksam att hacka på :P


nee nu sluta vi innan de gått för långt.

tack hej

leverpastej

/lillrokki

Av Ida - 25 september 2011 19:15

        

 

 


PLUS


 

         

       


LIKAMED


världens underverk

                             

tack marcus för att du gett mej det vackraste jag kunnat få

-en alma lowa

Av Ida - 25 september 2011 15:39

igår fick ja besök av världens bästa david källberg. mycke trevligt. bildbevis finns. på kvällen lagades en hur go fläskfilé med nåt med mögelost i. rejäl lödagsmat. se antagligen inte lika go ut som de va.


idag ha alma å jag variy latast i världen. men en dagens outfit orkade vi iallafall med. alma ha fått jätte tuffa jeansliknande leggings av mormor elsa.


     

& såklart, dagens sko...:


    /lillrokki

  

Av Ida - 23 september 2011 22:30

igår låg alma & ja å drog oss till klockan 2 i sängen. vi lyssna på regnet utanför å halvsov nära varann. så mysigt!


ja hittade en massa kläder från när jag var bäbis för ett tag sen & provade dom på alma. modet har verkligen förändrats konstaterade vi både. alma skämdes å ja tänkte att "tur att hon inte gå på dagis än för då hade nå dom andra mammorna frågat varann om almas mamma e typ blind!"

denna kreation vill ja dock inte prata ner eftersom det är min egen mor som sytt den lila sparkdräkten. men ärligt talat, man undra ju om de e HON som e BLIND! :P


     

däremot va hon hur gullig som helst i min gamla djurparken tröja, så den få hon gå i resten av dan. vi stödjer hembydgen! dock genom att skämma ut oss men ja passa på innan hon börja prata å protestera. bli hon som mej då hon bli äldre, då e ja gråhårig vi 32 års ålder.


 


ja tyck fortfarande väldigt synd om mej själv, därför ha ja gjort ytterligare investeringar i min kropp efter den hemska operationen igår. investeringen bestod i diverse skönhetsprodukter från bla. make up store...


  /lillrokki

  

Av Ida - 22 september 2011 15:45

nytt moment på bloggen-

DAGEEEENS SKO!



de finns ju en uppskö av fräna grejer nuförtin. grejer som icket är elektronisk eller teknisk. fast de kanske bero på hur man se på de. teknik & färdighet krävs sannerligen för å klara av dessa dojjer. men dom är underskön att iallafall titta på.


eftersom det blivit mycke bäbis på senaste i mina blogginlägg ska ja hädanefter ägna mej åt nå som absolut inte rör min dotter. hädanefter kommer jag, när jag har möjlighet, att publicera en utvald dojja.


      /lillrokki

Av Ida - 21 september 2011 22:11

nr 1:

ja va jätterädd. nästan lite bajsapåmejrädd faktiskt. men då sköterskan fråga om ja behövde hålla handen upplyste ja kaxigt om att idag är det exakt 8 vckor sedan ja klämde ut en 4,5 kilos bäbis, så "de här ska nå gå bra!"


de gjorde de, tills bedövningen börja släppa. då gjorde de så ont att ja blev godissugen. men min elaka sambo unnade mej inte ens att springa å köpa de i spöregnet klockan kvart över tie på kvällen. han skala två morötter åt mej.


nr 2:

som belöning gick ja raka spåret ner på stan för å handla va som kom i min väg. som tur är hade jag syster linn med mej som satte stoppp för mej & kitt visakort. jag fick nöja mej mej en klocka. å me risk för å låta som en fjortonåring som just fått tag på 2 starköl en midsommarafton: "aaaaaaaaaaaaa guuuuuuuuuud, ja e baa sååååå lyckli!! klockan e dösnygg å va DESSUTOM på rea! hur ofta händer de?


när ja titta på min klocka få ja inte mindra ont i ögat, men själen mår lite, lite bättre :)


           

gonatt

/lillrokki

  

Av Ida - 21 september 2011 10:20

ja ska inte gå in på vidare detaljer men alla som jobba på bredbandsbolaget är d*m i hu*et. ja e inte go på dom nu inte!


som tur är fick ja ut lite ilska då jag ringde deras såkallade support. jag höjer rösten...1 gånger per 10:e år till folk jag inte känner, alltså väldigt sällan. som mamma måste ja börja kräva min rätt. tro ja ha prata me varenda en som jobba på supporten idag, i å me att dom koppla vidare hela tiden. vet inte hur många gånger idag jag sagt "du förstår väl hur orimligt det är att jag ska betala för en tjänst ni inte utfört!"


nog om detta, ja bli bara upprörd då ja tänk på de. syster linn å jag ska göra ett studiebesök på sjukhuset. eller hon ska, ja ha ett viktigt ärende dit. jag ska försköna mej hos plastikkirurgen. å de e sant de. ja ska skönhetsoperera mej. min prick breve ögat ska bort.


Slutligen: ja ska ha betalt för å förlänga mitt kontrakt med bredbandsbolaget. min stressnivå är helt fucked up då ja försök tala me dom!


"upplev mer med bredabandsbolaget"- jo du tack, de ha vi verkligen gjort. aldrig ha ja upplevt sånt hat! adjö.

 


/lillrokki

  

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards