Alla inlägg under oktober 2011

Av Ida - 30 oktober 2011 10:37

 

"En riktig vän är en som träder in

när övriga världen träder ut."


(ja ha förlåtit henne för att hon hade tur med bokstäverna i wordfeud)



Av Ida - 28 oktober 2011 20:26

ha ni provat de? min snabbis består nu av ett inlägg. jag vill bara välkomna två nya invdivider in i mitt liv. två ponnysar som hör hemma hos min

vän & livscoach lillemor:


 

Av Ida - 24 oktober 2011 14:17

pressmeddelande:


jag har på sistone fått väldigt många intima & privata frågor angående boken jag håller på att skriva. många tjatar om att bli omnämnd. till er vill jag säga att det egtentligen finns bara två vägar att hamn där, det ena är den svåra vägen- att förtjäna det. den andra lite enklar är helt enkelt att sticka åt mej en slant. allt mellan 500 kr & uppåt kan köpa dej en plats i sveriges nästkommande "mest lästa" på bokhyllan. ju större slant- ju bättre OCH STÖRRE roll i boken.


nilsson hade komme över nån dokumentär om jan gulliou men ja känn att man inte ska ta vatten över huve så här i början. dock en mer prestigelös författare att inspireras av är ju leffe GW.


FRÅGA: Ida, vem inspireras du av i ditt författarskap...?  

SVAR: å ja blev väldigt inspirerad av leif GW, då han va på nyhetsmorron förra veckan. han ha ju gjort en bok om sin klassresa. kändes enkelt & lite "jag skriver en bok för att ja vill och kan. sen om folk läs han eller inte de skit ja i".


FRÅGA: ... och varför??

leif GW han e ju både alkis å miljonär, han lever precis de ultimata livet man kan önska. sen verka han ju omtyckt trots att han se ut som ett troll & säkerligen (detta ha ja inga belägg för utan jag grundar detta påstående av egen iakttagelse genom tv:n) lukta han sådan åxå. 


jag kan ju alltså meddela att boken är på G, men nu är de ju inge ihopslaffs som man kan tro, utan de här är ju ett seriöst projekt. utveckling måste få ta tid. precis som en god omelett ska stekas på låg nivå & länge. annars bränns den vid å ingen vill ha den. likaså ska idéerna till boken mogna sakta & säkert.


FRÅGA: Hur gör man för att få anställning hos dej?

SVAR: ja ha anställt mica som manager. kanske ångrar jag mitt val... jag skriver detta öppet för att sätta press på henne: MICA- för tillfället inte den bästa managern av flera anledningar. här kommer exempel på varför:


1. hon ha börja praktisera i en annan stad.

2. hon kommer inte på frukostmöten längre eftersom hon praktiserar i en annan stad

3. hon ha inte skaffa en pärm där hon ska anteckna alla mina idéer eftersom hon tillbringar mina värdefulla timmar på att fördriva tiden på "praktik" i en annan stad.


lillemor e rakt int nå bätter, hon e ju utsedd te kassör. men ja ha inte sett skymten av varken henne eller pengarna.

så om DU uppfyller dom krav mica å lillemor inte uppfyller kan jag tänka mej en provanställning. hör av dej!



FRÅGA: Hur arbetar du?

SVAR: en bra författare iakttar ju andra & sen gå dom hem, dricker billig sprit & börjar fantisera tillsammans med en skrivmaskin. en skrivmaskin ha farmor, å sprit finns på systeme. men ja vill inte låta mej berusas eftersom ja måste va glasklar i huvet för att idéerna ska sprudla. så just nu skippar jag spriten men är inte främmande att ta till den en dag det går lite sämre.


nu vet ni lite mer om projektet. hoppas jag svarat på era frågor.

KÖP BOKEN!

tack för er uppmärksamhet!

/lillrokki

  

 

Av Ida - 24 oktober 2011 10:43

under fyra dagars visit i junsele ha ja lyckats åstakomma en HEL DEL:


- backat på PAPPAS bil med MAMMAS bil (blev 2 långa riper på mammas. pappas klara sej. NATURLIGTVIS!)

- kasta en mugg i golvet (ej i aggression utan som misstag)

- suttit sönder 2 (!!!) stolar (men en va pappas fel för han gjorde jobbet, jag råkade bara slutföra de)

- solat intensivsolarium i 20 min. utan att bli de minsta färgad. varken brun eller rö.


konversation med mej själv:

-BRA JOBBAT LARSDOTTER!  

-tack tack! de gäll å ligga i.

 

Av Ida - 22 oktober 2011 14:51





Hur platt en pannkaka än är


Har den alltid två sidor!



 


Av Ida - 21 oktober 2011 12:49

pappa marcus ha hälsa på oss. och här kommer en mysig bild:



pappa marcus va nog på bra humör för han var väldigt generös. ja hitta nämligen ett presentkort på hm under min huvekudde :)

sånt kan man ju som kvinna eller transvestit bara inte låta bli å uppskatta.


almas outfit idag är outstanding. hon se lite ut som professorn (för er som int e från junsele så ä han en gubbe från byn som såg ut som alma gör idag):


 

alma är nu 3 månader men se äldre ut. lite lillgammal sådär. (jag nämner de bara för å få komma sympatier till efterföljande mening)  barnet vägde ju trots allt 4,5 KILO!!


denna fredakväll kommer att firas med en after work på corner me min goda vän sebastian "batti" selin. ja ska äta biff m pepparsås & han ska äta räkfylld röding. så äre!


anledingen till dålig uppdatering på bloggen ä att ja e i junsele å här finns de som känt är varken talefoner, internet eller vatten...



/lillrokki  





Av Ida - 21 oktober 2011 08:45

jag vet själv inte syftet med detta inlägg vill ja bara få säga...


goafton!

ja ha tyvärr inte resurser å lägg nå hemskt mycke tid på er bloggläsare just för tillfället. men ja ha hatt en fundering i flera dar som ja gett få ventilera med er:


de som skilj människokvinnor från aphonor, är inte de gott folk, att människokvinnor bry sej om sitt utseende. aphannar och människomän ä däremot praktiskt taget same same...


dom ska va störst å bäst å starkast OCH SÅ VIDARE (kan ju få sitta ett bra tag om för å nämna alla exempel). men aphonorna fixa inte te sej utseendemässigt mena ja. dom slicka inte pälsen ren eller va djur nu gör. (förlåt till er som ska komma å hävdra att människer e djur)




aphonorna dom bli bara på måfå utvald av aphannarna. men vi människokvinnor måste vaxa bena å noppa ögonbryna å gärna sola solarium me, för å få komma till. å ja mena komma till som i å fortplanta sej, vilket faktiskt e syftet med både aphonornas å människokvinnornas liv, as far as we know.



(ville stryka under de å betona att jag menar att så vitt vi vet är det meningen, men meningen me livet kanske är nå helt annat den dan de kommer på tal med herr gud och hans enfödde son.)

puss å kram å tack för er tid!


ni som fatta va ja mena, ni fatta. ja känn att de hela lät bättre i mitt huvve. men ni kan ju själv försöka formulera er mellan blöjbyten & nappflaskor.

  

Av Ida - 20 oktober 2011 20:30


gud som haver alma kär...


 

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards