Alla inlägg under november 2011

Av Ida - 21 november 2011 13:36

åter igen är det mickan hellman som glänser med sina hemmagjorda cupcakes. receptet sägs vara väldigt hemligt ;)

läs hennes blogg, den kvinnan gå inte av för hackor:

http://mikkanhellman.blogg.se/


 


/lillrokki



Av Ida - 19 november 2011 12:49

god morgon mina kära bloggläsare!


boken går frammåt med stormsteg. arbetar så fort andan faller på & möjlighet i form av en sovande bäbis ges.

tyvärr förljer inspiration inget schema utan infaller sej oftast när man inte har papper, penna, dator, skrivmaskin eller dylikt i närheten. tex när man stå i duschen eller sitt på toan å ta i.


morronen började underbart med en liten knubbbäbis som ville ha ny blöja och mat. sen gick vi tillbaks för å morronmysa i sängen. somnade om. nu sitt ja över en kopp kaffe å funderar hur jag ska lyckats åstadkomma så lite som mäjligt utan att få dåligt samvete. en promenad hade suttit fint men ja ha verkligen ont i en tå pga. träningsskorna. ska köpa nya för nån lat en de e ja då inte.


ikväll ska mormor va med alma lowa för då ska jag och mica gå på konsert på corner. mr bohman himself ska spela bas tillsammans med BBB. jag har en önskan om att lat- älskade- vännen angelica hänger på oss. men de tro ja för hon bruka va den sista de sitt i. dessutom ha hon bjudit över oss tjejer på tacos ikväll å de lät ju supertrevligt. måste se te mica & angelica ikväll då hon ska härja :P


just nu fick jag lite problem att skriva. jag är lite rädd, för min mamma är arg. hon hitta ingen röd sytråd å gapa om att "nu va den helgen förstörd" . men nu kom grannen över å rädda mej. han skulle kila över å kika om han hade nån julröd tråd.


/lillrokki  

  

Av Ida - 18 november 2011 22:34


min almalo äter både mosad banan & pärer, så de e rakt int nå fel på aptiten iaf :)


   


/lillrokki

  

Av Ida - 17 november 2011 11:50

halv 2 igår bar det av på babysång med alma lowa. ungen gjorde succé, hon älskar när man sjunger. till å me då morbror fredde ta ton. han sjung inge bra men då skratta hon iställe. karln som höll i det hela hälsade alla mammor, pappor & bäbisar välkomna till kyrkan och babysång. alma tackade med en brutal rap som ekade i hela kyrkan!


under en av sångerna skulle vi sjunga "upp, upp & ner, ner..."  och då lyfta barnen upp och ner vilket resulterade i att min unge blev fruktansvärt åksjuk. hon kräktes. ganska mycket. jag fick ursäkta mej och springa därifrån. jag låste in mej på toan tills sången va över och det blev fika.


i förrgår gjorde m å ja nå som vi aldrig gjort förr. vi va på USM å tränade tillsammans. han fick skapligt med pisk om man säg så. de va riktigt skoj, så nu te veckan då ja kom tillbaks for good från junsele ska jag köpa kort å hoppas att ja nån timme i veckan kan få babysitter så ja kan träna upp min kropp som efter lång vila i torrdocka vill utsättas för hård smärta!


ja hitta en så snygg kappa, inte te mej utan te nån annan. fin va den. ja tro min mamma skulle va så fin i den. synd man inte e miljonär så man kunde köpa upp nå dussin pallar å dela ut te nära å kära. här kommer min dröm-ge-bort-önskelista. om ja hade möjlighhet skulle ja ge bort...:

      


  

Snygg kappa


Mamma Elsa


   

Ett kilo LUSH- tvålar & 100 badbomber


Lillasyster Linn


  

Joggingskor

Marcus

Livstids prenumeration på bingo lotto

Farmor ulla 


En bil, vilken som helst som starta

Pappa Edin 

Makeup utbildning

Angelica 

Vingård

Mica 

En nanny 1,5 timme mellan kl 19-20:30 varannan dag.

Till mig själv 


så nu vet ni vad ni INTE kan vänta er att få från tomten i år eftersom jag inte heller detta år lyckats komma över 1 miljonen i spargrisen. hoppas dock ni kan nöja er med det lilla ni får. bli inte ledsen om jag tar tillbaks julklappen sen, utan se de då som en lyckad present eftersom de e så rackarns bra att jag måste ta tillbaks det.

(detta har hänt några gånger)


/LILLROKKI

  



Av Ida - 16 november 2011 10:45

   


ida´ha mina nya böcker komme. lite tisdagslektyr. ja ha tyvärr idétorka just nu så ja kom inte te  å skriva nå roligt, för ja ha en skrikunge som gapa breve här. sen fanns de inge mjölk te kaffe imorse å de kan ju göra vilken lustigkurre som helst på taskigt humör.


iallafall e ja hemme i umeå nu å de känns jättebra. skrikungen å ja kan köra vår egen barnvagn iställe för min gammvagn från 1700-talet. de e väl egentligen den största fördelen. annars trivdes ja bra å bo ilag me mamma hemma i junsele. 


men ja ska försöka ta mej tillbaks eftersom min närmasta medmännika back in the days- mr bohman himself, ska spela på corner på lördag å de ha ja lovat att inte missa. musik i lagoma mängder kan vara mycket förlösande!


/lillrokki

  

Av Ida - 11 november 2011 18:13

  

     



guu va fina!


fast ja tro alma e mest intresserad av den lilla hästen i mitten som e mjuk å go. ungerfär som lillemors ponnyhäst tittut.


själv föredrar jag vespan. för min egen del alltså.

/lillrokki 

 

Av Ida - 10 november 2011 18:48

DETTA ÄR HUMOR:


 


tack mikaela för bilden.

Av Ida - 10 november 2011 11:14

lyckan är när min 3,5 månader gammal dotter sover 11,5 timmer i sträck på nätterna utan att vakna en gång. hon är verkligen ett litet mirakel.


å dessutom, jag är ju den enda som längtar efter snö på byn, så börja de ta sej... jag menar att jag vaknar å de e frost överallt.


denna dagen kommer att bli bra, de ha ja bestämt mej för. den började som sagt med sovmorron, en kopp kaffe, början till vintern, och ska fortsätta med gymmet, långpromenad med vagnen och avslutas med ett besök hos mor ulla. mor ulla e almas gamm- gamm- gammfarmor & min farmor, 86 år. för då bli hon skitgla :)  

 

























 igår va inte så bra eftersom ja fick stryk av angelica i alftapet. alltså riktiga spelet, inte wordfeud.


en debatt ja vill dra igång är de här med barnvagnar. min skitdyra & splitternya vagn gick inte mer än 3 månader förns vi gatt lämna in den. nu va de iofs inte nå större fel men parkeringsbromsen ska banne mej funka med tanke på dom pengar jag lagt ut. alma har fått för tillfället byta ner sej från en rolls royce till en volvo 240. nu kör vi nämligen min gamla vagn från 1987. men den rulla den med. dessutom tro ja hon sov bättre i den för den lever liksom om. darra å skräller å onga bruk ju gilla töcke. på bilden kan ni bortse från den skäggige mannen. han har inget med texten att göra.


 















































åter till boken... inte mycke ha hänt, men alltså som ja sa te min kära mor igår: inspiration följer inget schema!!


de verka som hon hade full förståelse för de. hon är nämligen som alla ni andra som skrattar åt mej & min bok. OCH jag säger de igen, om ett år är det JAG som skrattar åt ER, hela vägen till handelsbanken junsele!


/lillrokki



Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards