Alla inlägg under december 2011

Av Ida - 31 december 2011 20:56


             


vi säger goodbye te gamm 2011

å welcome till 2012- VÅRT ÅR!


året som va kom å gå te världshistorien eftersom jag blev mamma till en 4,5 kilos kärleksdocka almalowa.

på bilderna ovan firade vi in nya året till sammans med pappa marcus.


men nästa år ska bli MITT ÅR!

jag kommer att jobba för ett aktivt, lugnt & innehållsrikt år.

jag kan ana att detta kan bli VÄNSKAPENS ÅR, med mången prövningar.


<3

weilotte

annacarin


tack världen & marcus för almalowa

/lillrokki



Av Ida - 31 december 2011 20:43

året har präglats av hemskheter, framförallt i form av en hel del dåliga- hår- dagar:


JANUARI:




FEBRUARI:




MARS:


 



APRIL:


 


MAJ:




JUNI:


       



JULI:




AUGUSTI:




SEPTEMBER:




OKTOBER:




NOVEMBER:



DECEMBER

(idag. naturligtvis skulle de gå sönder bara för att man ville göra sej lite fin):  



nästa år ska bli mitt hår- år!  


/lillrokki

Av Ida - 27 december 2011 12:45

82 är va ja väger, jag har en kropp å den är fylld av hat inför radio/tvlicens. i say no more. jag hänvisar till de tidigare affärerna jag haft med dessa tjyvar. det var en gång i tiden då jag inte innehade en tv men ändå lyckas dom skicka räkningar. när jag fick rätt emot dom var jag uppe i tusentals kronor i påminnelseavgifter å gu vet vad. så kom dom hit å gör en kontroll kan ja inte stå för följderna, för den här gången ha ja minsann ett vapen:

JAG HAR BETALT IDAG!!! mohahaaa.


 


vet att de vare mycke gnäll på senaste men jag är understimulerad. å då bli de inte bättre än så. dessutom bli de roligare för er att läsa. folk som e upp över örona lycklig, dom e inge vidare kul ärligt talat. (jag skrev de ni sitt hemma å tänker) ne ja skäms inte över varken mitt uppförande eller min vokabulär.


/lillrokki

Av Ida - 25 december 2011 13:20




god fortsättning!  

Av Ida - 24 december 2011 18:50


i vår familj är innehållet mer viktigt än i vilket papper de e inslaget i...


         


vi har heller inte röda kulor eller glitter i vår julgran av plast...


     


vi är lite FÖR glad & tror att vi varit snäll i år...


     


men vi julpyntar...


         



å efraim ska naturligtvis med oss...





vi har sjukt vackert utanför stugan med snö & gran...




alma myser med morfar...


       


med mormor...



med adolph...


       


& med MAMMA...


 


vi klär oss i blått...


 


precis som vi alltid gjort & alltid kom å göra på julafton...



vi ät inte klassiskt julbord, vi ät de vi tyck om...


             


julhunden...



till å med tometen hade lämna en säck...


                               


go jul & guds välsignelse

/lillrokki           

Av Ida - 22 december 2011 13:15

min frisör ha sånt där fint tokvitt hår som är to die for. ja fråga na hur hon fick de så där vitt å tjusigt å då berätta hon om ett silvershampoo hon använde. som av en händelse hade salongen detta shampoo till försäljning, å te extrapris! å herregud tänkte ja, den som inte slå till på detta e ju en dåre!! ja drog ju te me 2 flaskor. men i vanlig ordning drog ja nitlotten. NATURLIGTVIS!


så ikväll tog ja fram den där rackarns flaskan då... å för å göra en lång historia kort så se ja inte alls ut som min snygga frisör. ja se ut som en smurf. fast inte blå i femman å vit i huvve, tvärtom. ja e blå i huve å vit i ansikte. vit av chock tro ja.


de stod på flaskan att man skulle ha i de i 3-5 minuter. men de vet man ju hur de e tänkte jag. ska de bli nå få man ju ta i. så ja körde i de en 20 minuter å jaa...här stå ja nu som en påfågel med spretigt blått hår.hoppas detta kan glädja nån för mej roar det inte särskilt.


/lillrokki



 


men man ska kanske inte gnälla. katy perry (bilden nedan) e ju grymt framgångsrik. hon ha gjort twittersuccé, en egen parfym, filmdubuterade nyligen som smurfans röst i nya smurffilmen (kanske därav hårfärgen), hon är modell för adidas & proactive, hon delar tron med MR MICHAEL JACKSON när de gäller artister som haft flest listettor från samma album på billboardlistan... listan kan göras lång. därför ska jag vända mitt "lilla misstag" till nånting bra. här kommer jag världen! (i blått hår)


 


p.s ja ha börja kommentera min egen blogg för å peppa mej själv. för man bli ju så himla gla då man logga in å de blinka att man ha en kommentar. kolla längst ner på denna sidan så kanske ni bli inspirerad och lär er ett å annat om hur en kommentar SKA se ut:


http://lillrokki.bloggplatsen.se/2011/12/21/6912427-plockar-fram-det-gamla-uttrycket-orka/#kommentarer

Av Ida - 21 december 2011 19:00

ja men hemskt mycke goddagens då!


ja e rätt arg...igen. men skit i de. "orka" de va egentligen inget fel på det ordet. de va liksom inte bara ett ord utan mycket mycke mer. en livsstil tex. brukade man ordet va man en människa i yngre tonåren som ville att allt skulle va gratis å sovmorron varje dag. sedan säger ordet en hel mening. "mähh orkaaa!!"


här kommer mitt dagens orkaaa!: ja fatta inte VARFÖR vägverket, eller kommunen eller vilka de än må va som skottar trottoarerna i stan ja bo i, inte utför sitt arbete? folk gett ju gå uti vägen.


okej, ja kan inte gå på trottoarn så då gå ja precis på sidan av trottoarn, men där ha ju idioterna gett fan i å skotta OCKSÅ! där de förut va snömoddskanter som bilarna stänkt åt sidan då de va snöblandat regn å plusgrader, de ha ju fröse på nu, å där KAN MAN INTE dra en barnvagn.


Å GRÄDDEN PÅ MOSET... de är att folk envisas me å parkera längs vägkanten å då gett ja ju ut om möjligt ännu längre ut i vägen.


å inte ta bilisterna mer hänsyn och anpassar farten pga detta. nej, de känns nästan som dom gäsa på lite extra bara för att en mamma och en barnvagn kom å gå då ja tryck mej så långt uti dike ja kan, men då hjälps de inte att man ha 18 reflexer å lika många på vagn.


men som den tidigare nämnda gudfruktiga människa jag är ska jag inte ORKAAA härja upp mej av de här. jag ska till å med skratta å tänka: "höhö ungdomen, ja minns själv hur de va...(NOOOT!!)" ok, kommer inte å tänka så men ja ska iaf bju på en kul bild som dock INTE sympatiserar med mina värderingar. men ja gör de ändå. allt för att vända andra kinden till. man får tycka olika. de heter demokrati.


 

Av Ida - 21 december 2011 12:15


gooo juuuul!!!


igårkväll kom tomten hem till oss, men inte till paket åt alma utan paket till mamma faktiskt :) mamma blev överlycklig naturligtvis! en helt awsome present. nästa mål jag har i livet nu då ja kan va elak igen eftersom tomten redan varit här, är att lura mica och lillemor (aka lennart) att fira nyår med mej.


idag ha ja insett att skilda världar inte håller nån vidare klass. bla annat eftersom skådespelarinsatserna är under all kritik. däremot är manuset tidlöst & alltid gångbart i modern romeo å julia-tappning.

 

all for now

/lillrokki


p.s gissa va tomten gav mej?

skriv i kommentarsfältet.

den som gissar rätt ska få en jätterolig historia!!

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards