Alla inlägg under januari 2012

Av Ida - 31 januari 2012 22:07

men herregud, ja såg nyss ett intressant program på svt 24. de handla om döva å alkohol (av nån anledning) svårt att sammanfatta här å nu, dessutom ramla ju in mitt i programmet. men som ja förstod de så va de en stor lokal, såg ut typ som en stor bygdegård, där dom sålde öl te en massa massa döva folk. dom gick runt å vifta å skvimpa ut de där öle. sen va de özz nujen som va programledare (lite otippat kanske)


sen va de en döving dom tog på sidan om å han berätta att de e vanligare att döva är alkisar än icke döva. "för dom e en minoritet å känns ej utstött å då självmedicinerar man med en whiskey eller nåt...detta sades alltså av han som själv va hörselskadad/döv (vet inte exakt vilket men han vifta iaf så nå av de vare)  ville bara stryka under detta så de inte kom nå surt efter för mej. jag vill bara väcka upp debatten inför ett intressant ämne här (som man säger då man inte vill få ställas till svars för det man gjort, då skyller man på det)


" jaha...", tänkte ju jag, "de här bara måste ja fortsätta se!" sen berätta han att de åxå e svårare för döva å va smygalkisar för dom e mer "utstuderad" om ja fatta han rätt. att man ha "mer koll" på en döv person.


men HALLÅ...de måste ju va hur lätt som helst å va heldöv å packad. de e ju bara å sitta me armarna i kors å se sur ut så märks de ju inte. de hoppa ju inte ut nå groder ur den mun iallafall, de e ju ett som e säkert. de e ju då dom börja vifta  me de där ölglase de bli lite misstänkt.


detta måste ju verkligen va de ultimata sättet att dölja att man e full- skriv på en lapp att du ä döv, vänd på bladet å skriv "å sur e ja med!" sen sitt du me armarna i kors me ett minttuggummi i mun. tips från mej!


känner att ja inte kan återge programmet på ett sätt som gör det rättvist, de va sjukt intressant iaf.


özz nujen


                           /lillrokki

Av Ida - 31 januari 2012 14:30

är mycket nöjd med mina nya blommor & krukor.

va tyck ni?


 




/lillrokki


Av Ida - 30 januari 2012 16:30

alma & hennes pojkvän träffades idag:

(alma hade sina gympabyxor på sej)


                                 


stackars pojken blev nog lite chockad, men klarade sej bra då han fick äta blåbär på burk:


     


/lillrokki

Av Ida - 30 januari 2012 16:04


hade en supermysig kväll hos lilltobbe stjärtlapp. spelade sällskapsspel & mitt lag både vann & förlorade.

ha inte träffa tobbe på hur länge som helst så de va verkligen jätteskoj.

mamma & syster var utmärkta barnvakter.

då vi kom hem både sov & levde dottern så de kan dom få göra om fler gånger.


väldigt mysigt. tobbe hade tänt ljus å sen kom en massa främmande. marcus fick inte va me på bild. han fastna inte. ja hade min finaste gåbort- kavaj.


först gjorde vi en tobbe & ida-kram:



sen visa ja hur jobbig tobbe ä då han prata om killgrejer:



sen busa ja till de å kissade i tobbes tvättkorg:



å då tyckte ja att ja va häftig å kaxig:




/lillrokki

Av Ida - 28 januari 2012 18:33

efter en tuff dag förtjänar man en kul kväll.

ja ha vare på stan å pröva hattar me världens bästa systeryster- linn elisa fisdotter.


 


då jag kom hemme fick alma testa stormössan. söt!



 







låg även ett paket på bordet å jag blev himla gla. överraskningar är dom bästa paketen.





ja ska plumsa i plurret med min själsfrände mia skäringer. där ska vi dricka öl & älska livet.




(ja använd inte brun utan sol. däremot nyttjar ja en inställning på kameran som gör att man se lite brunare, lite "ärtigare" ut.

däremot låg ja i solariume tidigare idag. va gör man inte för lite lycka)

 

livet leker...

efter regn kommer solsken...

liten tuva stjälper ofta stort lass...

med mer, med mera...


/lillrokki

Av Ida - 28 januari 2012 16:50

tjabba!


igår blev de en tidig kväll. å tur va väl de. almaliwis somnade på mammas bröst i soffan & mamma va inte sämre.






ikväll ska jag bort till mina gode vän lilltobbe stjärtlapp å härja. vi ska spela spel å eventuellt hitta en fru till tobbe. så är du vackra kvinna mellan 18- 38 och någorlunda hygien i umeå ikväll & söker trevligt umgänge för kvällen & en hingst för natten så skriv en kommentar med ditt nummer. vi hör av oss till samtliga sökande.


här ha ni en bild på karln:

(han kanske se lite stekig ut men vi använde oss av sololja i syftet att bli brun)


Av Ida - 27 januari 2012 17:27

i allafall i mitt huve gör ja de. de e ju inte så ja ställ mej på balkongen å släng en snus i kragen på mamma då hon vägrar laga min favoriträtt till middag. för de vore ju lite sjukt. sen bo ja inte med min mamma heller så ja få allt göra middan själv.


men ja minns då min gamla homie petra nylander bodde längst bolagsbacken å vi kunde klättra ut genom taket å ligga där uppe å kolla ner på folket som gick på stan. ibland släppte vi ner en å annan vattenfylld ballong åxå.


nu har den synden straffat mej, ja ha nämligen himla ont i halsen. blä.


 


adjö

/lillrokki

Av Ida - 26 januari 2012 22:21

ville mest bara visa hur cool jag va idag. nästan som en bandidos.

men de kanske dom plocka mej för om ja skriv så ja låt bli å skriva så mycke mer:



/lillrokki 

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards