Alla inlägg under mars 2012

Av Ida - 29 mars 2012 22:12

tjabba!


linn, min syster, är ofta söt men inte igår. inte i sin nya duschmössa. däremot är hon himla snäll. hon bjöd mej på café göterborg eftersom jag fyllt år. där vi satt i 3 timmar & jag fick världens största boll av choklad. det trevligaste på hela dan va att tanten som stod i kassan sa att hon BJÖD MEJ på kaffet eftersom jag varit så trevlig & hjälpt henne duka av borden då hon hade stressigt. ÄNTLIGEN blev min godhet uppmärksammad TROTS att de inte ens va meningen. dit går vi fler gånger!


    


         


sen gjorde vi ett klipp på clas ohlsons. två pack med massa batterier:


 


i övrigt fick jag hjälp av marcus att sätta upp tre hyllor. en av dom blev faktiskt ganska sne. men tack ändå. han kämpade med vattenpass å måttband. han e bra på annat får vi förmoda, tex på att vara snäll. :)


sen till er som är intresseradf av verkligheten och inte bara en massa statusuppdaterande från mej, här kommer slutplingen- älskade alma lowa som fått upp öronen för musik:


 


ÄLSKADE ÄLSKADE UNGE!


god natti natti

/lillrokki

Av Ida - 26 mars 2012 19:10

visste ni de att ingen annan e som jag?

ja jag gick just hem från gymmet, 45 min spinning 60 min bodypump höhö watch out där ute, å då kom jag å tänka på en sak; ingen annan e ju som jag.

jag säg som foppa då han e förbannad på börje: "å de ä sant dä!"

det vet jag för de ha jag hört på radion e en låt:


du vet väl om att du är värdefull
att du är viktig här och nu
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du


ja tyck de va bra sagt!

av foppa alltså.

vi has så sjukt mycke likheter han å jag, hetsigt humör å högt BMI för att bara nämna två saker.


OM DU LÄS DE HÄR FOPPA, TA MEJ TILL DIN FRU!

FÖR INGEN ÄLSKAR DEJ SOM JAG!

/lillrokki




 

Av Ida - 26 mars 2012 14:11

jag få ofta frågan varför jag het larsdotter. ja det kan man ju tycka att de va en jävla fråga! varför het du olsson eller andersson eller pettersson? men jag bli inte arg, de ä väl så då man e eljest. sitt du i rullstol ska ju folk veta varför du gör de med. min syster frågade mej varför findus hade en mössa då vi såg pettson häromdan. han är verkligen eljest.


min pappa heter lars. min mamma heter i efternamn larsdotter eftersom att min morfar hette lars. praktiskt & en helt naturlig förklaring.


hela den här lars fam,iljen har hälsat på & grattulerat mej i helgen. sjukt go tårta å än nu goare italiens mat. vill ni ha recepte så säg till för de kalas. pasta med fläskfilé, parmesan, pesto & parmaskinka.


just nu är min svåger (han het inte lars han het fredde) min favorit, för jag fick en SKITbra present av han. en toaring. jättebra, denna gå till å med å stänga. den förra innebar stor risk att man gatt plcoka fram skurhinken mitt i natten om man va lite trött å skulle kissa. den satt löst om vi säg så.


i fredags va jag & emma på allstar. hon ville nog inte att jag publicerar den bild jag ha på henne, men ni kan ju föreställa er hur hon såg ut.

pictures:


   


             


fick hjälp med paketöppningen! :D

/lillrokki, stolt 25 åring


Av Ida - 26 mars 2012 14:00

nu har jag fyllt 25 år & känner mej ung. igår då jag lagt mej för att sova låg jag & funderade. jag behöver inte jäkta mer i mitt liv. för jag ha ju inget jag måste.


ibland blir det jobbigt, som det blir för alla emellanåt.

sen för vissa av oss kan det bli så fruktansvärt jobbigt åxå, men de är då man biter i det där sura äpplet alla pratar

om å så grina man, sen släng man äpplet i väggen å då bli de bättre.


jag kanske inte har levt ett liv av den ädlare sorten, som plura skulle ha sagt, men jag står för varje sekund av det. det är ju lika bra att göra det för ingen skulle nånsin tycka synd om mej om jag skulle börja skylla på olika omständigheter.

å jag har ingen anledning att beskylla omständigheterna heller, för jag har levt mitt liv & det kanske inte alltid varit så jävla vackert i andras ögon, men det är vackert för mej.

det kanske bara är ett liv, men det är MITT LIV!


bloggen startade jag för exakt 5 år sedan, på min 20 årsdag.

å gu så den har skänkt mej & förhoppningsvis många andra glädje.

tänkte bju på bilder från då. här har ni larsdotter 20 år gammal.

ha i tankarna att jag då va väldigt ung, svarthårig & törstig...


                     

 


   

     

 

   


jag tror ni alla älskar mej ändå. eller det kan är just DÄRFÖR ni älskar mej.

puss

/lillrokki

Av Ida - 22 mars 2012 21:38

gigantiskt va snussugen jag är. precis hemkommen från 60 minuters bodypump pass. i juni kom ja å tillbringa en vecka tillsammans med min syster i utlandet så vi taggar inför det. jag laddar på gymmet å linn laddar antagligen med en stor skål lösviktsgodis hemma i soffarn med sina matteböcker. vissa av oss ärvde pappas gener & vissa ärvde mammas. gissa vem som fick vad! höhöhö.


LINN LARSDOTTER:



IDA LARSDOTTER:


 


/lillrokki


Av Ida - 22 mars 2012 15:33


lilltobbe va här idag å ordnade upp min cykel, en gång för alla.

lat lillasyster linn gjorde desto mindre.


     


/lillrokki

Av Ida - 22 mars 2012 10:15

   


jag & linn hitta så fina almagrejer på stan:







de lilla rivjärnet ska hon inte få utan den fota jag bara för den va så söt.

/lillrokki

Av Ida - 16 mars 2012 16:05

så här mot veckoslutet brukar man kunna få önska sej små saker, stora får man bara när man gifter sej (tex. blommor), dör (blommor där med, i massor på kistan tänkte ja på å dessutom om man vare snäll kom man te himlen) å då man föder barn  å då få man blommor & alla tyck att man vare så duktig).


inget av detta finns med i min planering inför helgen så jag får nöja mej med en liten önskan. och det är att det ska bli poppis med hängslen. jag tycker inte att håriga stjärtar hör hemma i restauranger, på fik eller överhuvudtaget i offentliga sammanhang. vill ma visa rumpan ska detta göras bakom stängda sovrumsdörrar.


idag va de tänkt att jag skulle spinna på gymmet men istället träffade jag underbara emma & sötaste lova på stan över en kaffe i solskenet.


vi hade solglasögon & var allmänt heta. emma försökte sola sej till fräknar & jag försökte dricka den största latten mcdonalds kunde erbjuda. den va varm.


här är några gamla bilder på alma & lova som jag glömt lägga ut, men det är fint att ha fina vänner. det tycker både alma & jag :)



     



trevlig helg

/lillrokki 


Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Skapa flashcards