Alla inlägg under april 2012

Av Ida - 18 april 2012 11:37

igår då jag bloggade trodde jag att det inte kunde gå mer illa för mej. men NATURLIGTVIS kunde de de. tacken för att jag försökte träna lite bål & mage (i en planka med raka armar) var att vänsterarmen gick ur led. och jag känner på mej att bara för att detta va första gången så är det inte den sista. den här åldern som alla pratar om, den tycks börja ta ut sin rätt. och då anser jag att jag lever ettg skapligt sunt liv.


för er som bryr er om mitt välbefinnande kan jag berätta att armen hoppad ut på en sek & tillbaks lika snabbt. gjorde inte mindre ont för de, men jag mår bra idag. alma sover nu iallafall & jag håll på koka mej kopp kaffe nr II just nu.


lilltobbe, fredde, linn, mamma & jag ska springa blodomloppet den 29:e maj, en mil & tobbe vet ni, han skicka skryt sms till mej där han skriv att han ska träna å sen skyll han på vädret att han inte kan kuta. jag har ett fast mål, att jag ska öka med 1 km varje vecka fram till jag springer milen i stöpet, ingen vila. vårt lag heter "lilltobbes flickor plus fredde!"


den 24:e ska jag & bästa emma springa vårruset 5 km. så nu är det bara att ligga i å träna. för de VÄRSTA VÄRSTA jag vet, de e å behöva skämmas! 


tillägg: emma är en snygg mamma som jag (utan hennes vetskap) ska ta mej an & tukta hårt i sommar tills hon ser ut som bilden på mej här nedan. jag kom å va en sån som byter ut rosévinet mot bloody mary eftersom den innehåller grönsaker... bland annat.


jag:



lilltobbe:






/lillrokki

Av Ida - 17 april 2012 14:54

jag har över 100 bloggläsare & det är bara tre som ids kosta på sej ett svar då jag ber om frisyrråd. snålt!

så jävla dåligt. å inte blir det bättre, för den här dagen blir bara sämre & sämre!


den här dagen präglas av lars winnerbäcks texter (som många andra dagar) därför säger jag bara:



"men nya dagar väntar med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu
så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv
älskade älskade du
älskade älskade du"


adjö!


hårdrock i all ära, men det är dej jag älskar!  


Av Ida - 16 april 2012 12:30

ska jag spara ut å köra svart

eller

klippa mej & fortsätta vitt?

:/




 


  








/lillrokki


p.s


igår satt momma elsa barnvakt. hade jag jättemys med björnkompisarna mica & angelica. först pizza (de va enormt länge sen å de märks för hård träning och minus pizza har resulterat i minus 2 kilo på en månad)

sen biografen. å vi såg kvarteret skatan, skrattade & tröck i oss godis.

å mica åt popcorn å dom va slut innan filmen börja.

TACK björnkompisar!



nu vill jag ha hjälp med frisyren, så kommentera upp i höger hörn om inlägget.

å äre nån som ä oseriös så kom å leta upp ji å slå er med nå hårt.

alternativt med vad som finns att till för stunden.


puss kram

/lillrokki




Av Ida - 16 april 2012 12:07

okej. jag bor i umeå & är hemma i junsele på besök.

igår besökte jag forum och bion.

det är ju helt underbart. junseles biograf. bara fördelar.

igår fick vi se "kvarteret skatan reser till laholm"


1. det köst ju int naa. 60:- i junsele, 120:- i umeå. det blir halva priset. för de ha jag räkna ut.


2. å då ha man rå å köpa götta. dom ha alltid en skål med "kort datum" på choklad, så där tjäna man ännu en slant.


3. sköna stolar och generöst med benplats.


4. man slipp trängas. man kan till och med slänga upp bena över stolen framför. (för det sitter sällan nån där)


5. tyck man att nån prassla för mycke med sin godispåse törs man säga: "schhhhh!!" för man känn garanterat den som levt om.



6. det är alltid välstädat eftersom dom har en vecka på sej till nästa söndag att sopa upp allt popcorn.


JAG SÄG JU DE- bara fördelar!

gör som jag, besök bion när ni är i junsele.


 









Av Ida - 15 april 2012 15:22

...men man får sakna människorna. i vintras va jag till annacarin med weilotte & tittade på goaste finaste valparna.


           



alma & weilotte fann varann.




sen hittade jag en gammal men fortfarande sötaste bilden på alma i sin skotte- mössa.




/lillrokki    

Av Ida - 3 april 2012 21:57

två enkla tips på hur du sparar pengar:


1. börja snusa- så slipp du botoxa dej. snusen liksom ger stuns åt överläppen så den se plutig & senuell ut


2. bli jättesmal- för då kanske brösten se jättestor ut mot kroppen. detta förvillar betraktaren. där kan du tjäna ytterligare en rejäl slant för plastikoperationer är märks i hushållskassan.


för pengarna du tjänat kan du göra en cool taruering. förslagsvis en my little ponny på höger vad...de e status HÖG!




kolla, kissies smala kropp gör att hennes bröst se gigantisk ut.

för inte ha väl hon opererat sej??! 


/lillrokki

Av Ida - 3 april 2012 21:45



jag funderar på en ny brösthållare till träningen eftersom jag inte har råd att avstå. det finns inte utrymme i denna familjens hushållsbudget för plastikoperationer, därför använder vi brösthållare så vi kan åldras vackert.

vad tror vi om denna??


   


nu känner jag att det blir den.

i sommar då jag är starkast i stan, då ska jag jogga utan tröja.

fast med brösthållare såklart.

och byxer.

nakenheten får min vän lilltobbe stå för ensam.

/lillrokki

Av Ida - 2 april 2012 14:34

         

                       

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards