Alla inlägg under juni 2012

Av Ida - 25 juni 2012 16:41








men nu ere över

/lillrokki

Av Ida - 21 juni 2012 16:18

 


 


/lillrokki

Av Ida - 21 juni 2012 15:56

morfar edin ha vare schysst å fiat en elcykel med barnsits å dessutom en orange flagga år mej å alma. så vi gjorde premiärturen igår å hälsa på honom. han satte upp en gunga till alma å de tyckte hon va festligt. hon satt på gräsmattan å matade adolph med blommor. å han åt.


alma & adolph som numera är lite som kling å klang...eller kanske dunder karlsson & blom passar bättre, fick provsitta morfars jeep.



 


 


   


   


 


 


 


 


vi va även å fika på bagarn med angelica å mica. sen uträttade vi några ärenden, köpte gymkort tex. så på kvällen va jag å tränade å sen på hemvägen cyklade jag in hos weilotte :)

hon fick en flaska vin av mej eftersom jag lämnade henne en hel vecka för utlandets skull. så med lite grek vin blev hon nöjd.


 

alma+ angelica= polare.

 

 

weilotta med grek- vine.

 

/lillrokki

Av Ida - 18 juni 2012 21:42

vill man motionera å ha svårt för å komma igång: låt en kompis dumpa dej vid blindtärmen, tjärna i bölen typ, å sen få du kuta hem. de e SJUUUKT myggigt ute ikväll.


/en som vet


 



Av Ida - 18 juni 2012 14:30

alma har fått nya sandaler å de va tur de för gräset killas så förbenat under fötterna då man går säger hon. sen ha vi ju ett e antal humlor som håller till ute på gräsmattan med.


mammas skor, almas skor...  


själv ha jag åxå fått nya pjux inför midsommar för då ska jag å weilotte va skitfina med högklackeskor. vi ska fira i stugan hennes med midsommarstång å lekar. lelle & jag är ansvarig för lekarna. sen ska vi ner på nipan å dansa rockabilly dans. kan hända att vi kör tidsenlig klädsel med.


sötaste skorna tillhör alma


igår hämta pappa edin mej i övik. på hemvägen passa vi på å slänga upp nå affischer som reklam för midsommarfirandet i junsele. resan blev ungefär en å en halv timme längre på grund av detta så jag bli riktigt upprörd om vi inte slår rekord i sommar på antalet inlösta!


edin jobbar hårt

/lillrokki










Av Ida - 18 juni 2012 14:30



i detta nuet väntar vi tålmodigt på morfar som igår va till övik å köpte en cykelsits till alma som han nu håller på att montera. de går inte så bra. han lät iaf ganska irri i telefon. sitsen gick inte ihop med cykeln tyckte han visst...


 


ikväll ska vi cykla till byn å träffa mica å på hemvägen kanske vi svänger in till weilotte & säger hej.


    

för övrig ha jag stukat vänster handled å de gör skitont. hur de gick till e ett mysterium, men de e tydligen inte helt ofarligt att titta på film hemma i soffan, ensam en lördagkväll...


ikväll KAN de bli en löprunda. de bero på mormor elsa om hon kommer hem nån gång idag. sen måste vi åka till gammelfarmor ulla så hon få träffa alma å jag få väga mej. väger mej alltid där för hennes våg e en såkallad glädjevåg, den e från typ 70 talet å visar helknasigt. men glad bli man. å efter de ska vi äta glass. om vädret tillåter :)


min gamla bobby kom åxå till användning! KUL!!


 

bye bye rabarberpaj :)

/lillrokki

Av Ida - 16 juni 2012 20:00



hemma i ett regnigt sverige. veckan i kreta var helt underbar! vi har solat, smörjt in oss, badat, smörjt in oss, dansat "la bomba" & haft galet skoj med våra grekiska, svenska & italienska vänner. här kommer bevisen:



vid poolen, bara några meter från vårt hotellrum.



linn är på väg i att ta 1:a plurret.


 


väldigt djup pool på 2:85 meter.



mellan solningen tog vi paus uppe i baren. oftast cola men första kvällen blev de även en öl.



linn uppskattade det lokalproducerade blask- ölet. (smakade ungefär som en lättöl)




  bra kaffe hade dom åxå.



första kvällen nere på stranden.



vatten...




andra kvällen hade underhållarna "excalibur" & omar ordnat ett disco. det var där linn & jag fick ställa upp som försökskaniner med dansen la bamba. alltså dansade vi en dans där åmande ingick inför hela hotellets gäster. "vi behöver inte ens dricka alkohol för att göra bort oss, nu lyckas vi ändå!!" som jag ropade till linn när omar skrek till henne: "nooo more sexyyy!"



inne i chania köpte vi presenter. här är en jätte trevlig tjej som hette constantina som sålde honung & olivolja.



skitgo mat fick vi.


 


mat...




mat...


 


detta foto togs innan sverige förlorade matchen mot ukraina. vi tog ut segern bra mke i förskott. det visade sej framförallt när ukraina gjorde sitt första mål & dom 35 personerna runt omkring oss blev superglad.



så här såg stranden ut.




nåns fötte

...


...


 


badade i havet EN ENDA gång. mespropp!



grymt vramt. ca 35 grader i skuggan som värst där mitt på dan.




kan va därför linn nästan maniskt smörjde in sej en gång i halvtimmen.

vi gjorde slut på nästan 2 solkrämer med SPF 50 & 30...


   


have A fun with us.

yes we had!



gjorde mej superfin i sommarklänning inför latinokvällen :)


 


linn gjorde mej fin uppi huvve.




här är fredrik & emelie från herrljunga som vi gick på nattklubb i platanias med.



 


dom vi saknar mest är "excalibur" & omar- våra underhållare/animator på hotellet. dom höll i vattengympa, pool disco, volleyboll & tiquiladrickning (mest dom själv som drack)


efter några dagar där nere blev jag själv erbjuden jobb. dom tyckte jag va rolig å ville ha mej som animator tillsammans med omar på cuba nästa år. jag sa att jag skulle tänka på saken ;)



minsann... har jag inte blitt litte brun ändå?


larsdotters!

 


tack världens bästa för en bra resa. den bästa jag gjort.

efter alma älskar jag dej mest!

du är den absolut bästa syster man kan ha!

kärlek, kärlek, kärlek


/lillrokki





Av Ida - 8 juni 2012 10:30

alma & jag är ute på promenad ungefär 7 km varje dag. men nu har vi börjat cykla nån gång ibland. å de är precis 7 km till & från moster linn. igår gick vi promenad i gammlia skogen. tyvärr var upplevelsen inte lika angenäm som den brukar va. de ha börja på komma djur i luften så jag drog för myggnätet I ALL VÄLMENING för min dotter. hon blev vansinnig.


det eskalerade efter halva spåret för då han hon slängt bort nappen så vi stod utan och hon vägrade ha mössa. och vill man inte ha mössa får man ligga ner i vagnen för öronas skull. folk stirrade på mej som att "hör du inte att ditt barn skriker vaa??!" JOO de e klart jag hörde det. å då blev de ännu svettigare. de e ju inte plan väg å asfalt direkt.


just nu har jag paus i resväskepackandet. jag fick göra om eftersom alma än en gång gått över gränsen. igår kissade hon i väskan jag packat. gör om gör rätt sa hennes ögon å så kröp hon vidare.


fick en resa till kreta av mor & far då jag fyllde 25. all inclusive. så ikväll åker jag & världens bästa syster linn. hoppas att hon är värdens bästa då vi kommer hem åxå. tänk om vi blir osams utanför hotellet :/ inte för att jag är dålig på engelska, men jag är dålig på att hitta. speciellt då jag är skärrad :P


jag kommer att göra som hans & greta, kasta brösmulor. det som oroar mej mer är att jag kom på att de där rackarns passet, de ha jag inte hämtat ut än. då vi skulle fota till de fick tanten göra om 3 gånger! å de va inte på min begäran utan pga att mitt hör va för högt. så på kortet ha jag ingen hals men ett gigantiskt högt hår.




mitt resesällskap


 


alma till cykel



alma ska va med mormor i en vecka :)


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards