Alla inlägg under maj 2013

Av Ida - 31 maj 2013 12:18

 

 

de e min tur nu

 

VINDEN HAR VÄNT

 

!!!

 

:)

 


Av Ida - 31 maj 2013 08:00

 

morrn!

 

igår förmidda va jag å linn på sjukhuset å härjade.

efteråt kom LINN på den briljanta idén att vi skulle begå ett brott.

hon ville att jag skulle skjutsa henne på cykeln.

problemet är väl egentligen bara att jag har en barnsits bak på.

å den håller för....15 kg typ.

 

klurig som vi ä, kom vi på att om jag stod å trampa så kunde linn

sitta på cykelsadeln.

huuuuu va jobbigt de blev.

hade ju varit pricken över i:t om vi bleve tagen av snuten nu åxå.

en mamma å en civilingenjör.

så många ggr i vår ungdom vi skjutsat på cykel å inte blivit tagen...

skrämmande utveckling av larsdöttrarna...

 

sen drog jag på mej bikinin å satte mej på ballen.

avklarade mitt dagliga samtal till mica, midda å sen bodypump.

 

jag hade lovat linn å slinga håret på henne om hon barnvaktade 3 timmar på en lördag nångång.

så jag pep iväg bort på ön.

hur resultatet blev vet jag inte för jag passade på å smita innan de va klart.

 

nu sitter jag å är skapligt tillfreds med livet.

ska göra massa ärenden nu på förmiddan, sen sola å ikväll blir de myspicknick- dejt.

få nå ta å färga i mitt eget hår om de ska bli lyckat de här.

håret ska man alltid se till att kunna falla tillbaks på.

 

nu- en god kopp kaffe, sen e de bara å lägga in en växel om allt jag ska göra ska bli gjort.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Av Ida - 30 maj 2013 13:21



 

 

i hennes blick står det skrivet

det finns fan en mening med livet

<3

 

 

 


de va nån som sa att jag har fina ögon


och att dina ögon är mina.


jag älskar dej Bröli

 

 

Av Ida - 29 maj 2013 21:06

 

lyssna & lär, killar.

det är så här man raggar.

 

http://www.youtube.com/watch?v=cx2-UEPnfCI

Av Ida - 29 maj 2013 13:03



jag failade ju lite igår på blodomloppet.

men nu laddar vi om och hoppar på vårruset istället.

jag har tvingat mica som gillar fika att kuta me mej.


jag håller mina tummar för att hennes jönsson ska coacha oss.

han har nämligen varit elitidrottare vilket han varit väldigt tydlig med.

så nu jäääääälar!

nu ska jag bara göra ett ärende å vänta på att solen når min balle.

å då bli de te å pressa i min nya solstol med en cola zero.

ikväll hördes de som vi skulle äta ute.

å de e ju alltid trevligt.


 


plantagen va då inte nåt ställe för mej å syster linn.

medan mamma sprang runt å plocka blommer hitta vi en superskön säng.

lite bus får man göra trots att man är både vuxen mamma, vuxen dotter & vuxen syster.


     


sen löste vi in alla våra samlade trisslotter å bytte till oss åtta nya.

den här gången känns det som att vi bara kan ha vinst i sikte!

 

 

 

/lillrokki


Av Ida - 28 maj 2013 21:49

 

och lag HJÄRTAN SOM FJÄRTAR förlorar i år igen!

men jag va duktig, faktiskt.

mellantiden va ruggigt bra iallafall.

sen behöv vi int orda mer om de.

 

linn sa strängt åt mej att jag inte fick hä ut dom här bilderna till allmän åskådan.

de SKITER jag faktiskt i linn.

jag kan då rakt int rå för att du se ut som du gör!

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

blommorna jag fick av almalowa på morsdag börjar att vissna :(

men rosorna va fortfarande fina så jag möblerade om.

 

 

 

 

 

mamma å jag va å storshoppade på jysk idag.

hon kör ju bil så vansinnigt bra.

nu har jag utemöbler till ballen så den e städad å inredd.

hoppas på många mysiga aftnar där.

gärna med en lång man o en mojito :)

 

 

 

hittade den här gamla godingen i mammas bil.

va bara tvungen att ta en bild.

helt otroligt vad den mannen åstadkommit mycket för den svenska musiken.

och för mej.

 

 

 

puss å tack för idag!

/lillrokki

 

 

 

 

 


Av Ida - 28 maj 2013 14:15


Look, if you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted in one moment
Would you capture it or just let it slip?

 

en fjärdedel av laget har knäproblem och resterande 25% mentala.

den mentala spärren måste knäckas, för jag ska under timmen!

jag accepterar inget annat.

förutsättningarna är inte de mest ultimata, men vi dopar oss med pastasallad och PRE- workout för nu ska vi ta dom.

 

fredde är sur över lagnamnet, elsa har knäproblem, linn tro ja ha sympatiproblem och jag laddar upp till eminem på balkongen.

 

har liksom laddat ett år, så det ska ingen ta ifrån mej!

nu ska jag bara äga situationen.

 

You own it, you better never let it go
You only get one shot, do not miss your chance to blow
This opportunity comes once in a lifetime YO!

 

 

Av Ida - 27 maj 2013 17:38

 

 

va nere å flörta upp teliakillen i brygga idag.

nu ligger jag helt plötsligt längst upp ist för sist i kön.

kön till min nya telefon.

jag se ju ingenting i den här.

displayen är helt ovärdig på alla sätt å vis.


sen aggressionsshoppade jag å utanför ica stötte jag på sara från gymnasiet.

jag blev så busig när jag såg henne så vi köpte oss ett paket cigg å tände på.

i trappen till tunneln satt vi å störde folk med vår närvaro å bara mådde gött.


vad ska en kvinna göra när hon inte längre snusar??

nu äter jag omelett & inväntar besök av mor.

har kommit på att de finns fler skäl än räkningar till att man inte borde kolla posten.


tack sara för en härlig eftermiddag i solen.

jag tror den svarta klänningen blir mer än perfekt på dej :D

 

/lillrokki

 


Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards