Alla inlägg under oktober 2013

Av Ida - 28 oktober 2013 22:48


I fredags hade vi så kallad familje afton.
Yatzy är ett kul spel. Speciellt dom första två gångerna man får slå tycker Alma. Sen bröt hon upp.


Lördag bad i Pluppland. Mina två finaste:


På kvällen trerätters hos Erik & Anna. Dom fick den här nya Jack Daniels med honung. Eller den va ny för mej iaf. Här bara smakat Jim Beam. Go!

Av Ida - 21 oktober 2013 20:30


I lördags hade vi de jätteromantic. Chrillan bakade lchf- hamburgerbröd å drack grogg. Jag njöt av maten å han av groggen.


Tidigare under dan va syster å jag på IKSUs inspirationsdag. Jag körde två indoor walkingpass, varav de sista va ett melodikryss inbyggt. Jag gått tjyvkika på Linn hela tre ggr!!

På väg till IKSU lämnade vi in Fredde på akutvårdcentralen. Han hade spelat hockey å hade lite ont. Han ä frän Fredde. Eftersom vi inte svara i telefon då vi träna, då krycka han sej ändå upp på vårdcentralen! Taxi is a no no. Vi tänker på miljön i vår familj. Hårding där. Nästan så man är lite avis.

Själv har jag en visdomstand som krånglar. Vill ni minsta på matintaget- be nån smälla till er sjukt hårt på käften så käken gå ur led. E ungefär så jag känner just nu.


Som slutpling ska jag he er två fina bilder. Den ena är en döskalleklubba jag fick igår av Christoffer och den andra är från ikväll när Alma tog min hand då vi kom hem från Övik efter hennes helg där.

Av Ida - 17 oktober 2013 21:12


Ibland går saker som man tänkt sej. Ibland ännu bättre. De kallas för en FLIPP.

Ibland händer precis de motsatta. Då har man FLOPPat. De gjorde jag å 3an (Linn. Jag e 2an, Elsa 1an å Alma 4an osv...). De börja med att vi skulle boxas. OBS under kontrollerade former på iksu. Men de åker sej. Sen skulle vi gå en promenad, å de sket sej gånger 2!

Efter redan 1,5 km tog jag mod till mej å berättade att jag va extremt bajsnödig. Å till min lycka möttes jag enbart av förståelse. Mina känslor va besvärade om man nu kan använda de uttrycket i sammanhanget.

Vi knep igen ytterligare 2,5 sen va de kört! Vi gatt gå hem. Så nu sket sej den motionen idag.

Typiskt!
Nu ligg ja i bade å ät ölkorv.
Gonatt.

Av Ida - 17 oktober 2013 20:58


Förra helgen bjö ja upp till miniatyrfest för dom andra Larsdöttrarna i stan. De bästa me festen va att dom själv fick ta med sen maten.

Alma han somna innan vi hann duka upp ostar, oliver, korvar, kex o grönsaker. Hon va helknockad efter barngympan tidigare på dagen.


Så här ska en fest vara. Tyvärr blev jag trött på dom ändras fascination för kvarterets solarium. Så jag satt mest å plockade upp det gamla spelet wordfeud. Är de nån som vill ta en omgång, så vet ni vad jag heter ;)

Av Ida - 15 oktober 2013 22:18


Dyr smak...mjaaa, hur menar jag nu? Jo, har man en turkosvinterjacka å väntar plus mössa då har man smak.

Men har man en egen frisör som kommer hem till en å klipper...då är man riktigt exklusiv.


Tacka käraste Anna för klippningen :) vi är alla mycket nöjda!

Av Ida - 12 oktober 2013 18:13


Jag har ju som många vet en ny kille, och jag är mamma. Därav rubriken.

Detta inlägg skall tilläggas denna nya kille. Men inte som en kärlekshyllning. Snarare tvärtom. Jag har valt att vända på det.

Därför kommet dagens i lägg att handla om en sak jag är bättre än min kille på att göra- SNUSA.


#Jag är äldre å gammal är äldst.
#Jag snusar finare snus.
#Jag snusar enbart när ångest och oro gör sej påmind (uppenbarligen några 4-5 ggr per dag)
#Jag är KVINNA (= way much more cool)
#Jag har vett å lägga ut en baksnus innan alla vid samma bort fått äran att se den rinna nedför tänderna.

Nu ha ni de svart på vitt- JA Ä N JÄÄVEL PÅ SNUSA! Sen skulle de aldrig falla nej in å va ihop me en son va bättre än ja inom just de området heller. För då skulle ja vare en fordonsfru idag!

De va allt för idag. Kom gärna med förslag på vem jag ska bräcka i vad nästa vecka
Puss å trevlig lördagkväll.


Av Ida - 12 oktober 2013 16:37


Nu ska jag berätta om första gången jag besökte en barngympa sen jag vart byxmyndig, OCH hur Alma tog KNÄCKEN på mej.

Eller snarare va de min dotter som knäckte mej. Å knäcken satt i hennes öron!

Så fort vi löst in oss (henne,- 40:-. Jag å Linn har månadskort) va de som om örona ramlat av! Alla andra hade världens disciplin på sina ungar medan jag sprang å jaga min överman på drygt 2 år å 13,7 kg.

Jag å Linn va svettigare än alla andra samt betydligt hungrigare. Så vi bestämde oss för å vänta dom 15 minuterna tills cafeterian öppnade. Under tiden gjorde vi klart för AlmaLowa Jonsson Larsdotter att de kändes som inte så väl invisterade 40 kronor, för springa runt å skrika, de kan hon göra gratis hemma.

Under den halvtimme vi satt i fiket hann Alma:

- klättra upp på ett bord
- stjäla en risifrutti
- ramla ner från ett bord
- bajsa
- rymma
Hahh...de va vår morron. Sen cykla vi hem å tog en förmiddagslur.

Vi går antagligen tillbaks på gympan nästa gång för de e alltid spännande och det får mej som mamma att va i toppform å på hugget då de handlar om reaktionsförmåga Humörsprövande är det med :P


Titt, vicka puddingar:

Av Ida - 11 oktober 2013 15:42


Åhh vilken fin dag. Tänker man efter så är de inge fel på hösten, mer än att den efterträder sommar å de är väl aningen otacksamt.


Igår kväll va ja på de kortaste och mest onödiga föräldramötet i mitt 2 år korta liv som mamma. De som va positivt va en lek alla föräldrar fick göra, ett puzzel med våra barns ögon, näsa å mun som man skulle hitta rätt.

AlmaLowa kan va nöjd över mamma, för ja va först å hitta min unges tre delar. Kanske för att hon e vitsar i hyn av alla (samt sötaste smultronmärket i universum). På plats nr 2 kom pappan som va svart som natten och vars barn är väldigt mörk. Hejja mej å svartingen!



Imårn ska vi på familjegympa jag å AlmaLowa. De ska bli superspännande å se vad hon gillar de. Funderar på plaska en stund i poolen efteråt, de bruka ju alltid va en hit.



Sen ska ni få se hur supermysigt vi hade förra lördan på Café Göteborg, jag, Chrillan, Linn å farbror Fredde.

På kvällen deklarerade Christoffer. Till de behövde han ett glas rött. Med risk för å låta g*y: SÖTT!

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards