Alla inlägg under november 2013

Av Ida - 30 november 2013 21:59


...och en bästa väns kille me skägg:

 

   



Av Ida - 30 november 2013 13:07


Sjukt jävla förkyld.
Men ikväll kommer min bästa flickvän Mica å hälsar på, så jag kommer från å med klockan 13:10 att ignorera sjukdomen.

Haha, nu när jag såg bilden en andra gång, så ser de verkligen ut som jag anstränger mej att se snygg ut för å dölja förkyld ningen. De gick...sådär.

Av Ida - 29 november 2013 16:06



okej.

VAD har dessa kvinnor gemensamt förutom

att dom har ROSA hår??

 

                  

      

 

SVAR:

Dom är framgångsrika!

 

 

Fråga II:

Vad har den här tjejen gemensamt

med dom övre....

 

 

 

Nu kan framgången inte va långt bort.

Jag har ser liksom...som ett ihop här me dom där

framgångsRIKA människorna.

 

Nu äre bara te å sätta sej å läsa mangatidningar så kommer nån att ringa å erbjuda mej att bli framgångsrik. Toppen!

Av Ida - 29 november 2013 13:29


Bakgrund info:
Svart fredag eller Black Friday kallas i USA den dag som infaller dagen efter Thanksgiving. Det är USA:s största shopping- och readag. Det är traditionellt även dagen då julhandeln inleds, och många amerikaner börjar juldekorera och shoppa. Namnet kommer sig av att det är denna dag många butiker går från rött (förlust) till svart (vinst) i räkenskaperna.

20% på hm, jag och Linn va där. Med nöd o näppe ska jag säga, jag försov mej nämligen. Sen va vi där å fick kaffe å macka. Jag köpte: mys bralla/pyamas bralla, deodorant, leggings till Alma och handskar till Alma.

Sen kom Linn på att hon åxå räknat fel på tiden hon skulle till frisören. Så jag höll henne sällskap på stan på Donken. En kaffe å en Cola satt fint :)

fet textfet text

Av Ida - 28 november 2013 15:28


för jag har själv inte smakat!


tänkte först testa på min systers kompisar.

jag har nämligen tjatat till mej att få baka lussekatter me dom ikväll :)


å då måste jag ju ta me lite mack- fika å bju på.

så det är ett morotsbröd med solrosfrön på,

och "knubbisar".

 

jag kom inte ihåg vad knubbisarna egentligen heter,

men de såg bra ut på bilden i boken :)

 

   

Av Ida - 28 november 2013 15:20


igår innan jag hämta Bröli på humlan, strök jag julgardinerna, pyntade å gjorde juligt hemma.

hon tyckte stjärnorna va finast.

sen hade vi en liten adventsfikastund innan hon drog till övik.

tomtegröten uppskattas ibland som om de vore finaste oxfilén.


det va lika kul i år som ifjol å se hennes glitter i ögena när hon såg julstjärnan.

de e väl de glittret dom sjung om i alla julsånger om hur de glittra i barnas ögon.

 

             



Av Ida - 28 november 2013 09:51

 


Alla vet ju att de inte betyder de man tänker på. Men jag är helt ensam några dagar, inge barn å ingen karl. Eftersom jag bara ligger hemma å dricker kaffe idag pga halsont tänkte jag passa på å se Robinson från 2010, såg aldrig den säsongen.

Imorgon är det frukost- VIP på hm, då vi vill man ju verkligen va frisk ;P 20%- jiiihaaa!! Linn å ja ha planerat de i en vecka nu. Jag ska nämligen frossa i handskar åt Bröli, för dom bästa finns på hm. Tips till alla otåliga föräldrar. Dragkedja på sidan så man slipper bli svettig av å krångla på skiten.

Till mej själv vet jag inte vad de blir, men garanterat nåt fejnt (fint på Östgötska som Jönsson tala typ)

På tal om Jönsson! Är supernöjd, för den Pellejönsen å Mica ska hälsa på mej på lördag. De enda tråkiga me de är att jag måste städa. Men om jag städar, kanske hon bju på vin.

Vi ska göra en kompis tatuering. En som återspeglar vårt tidigare (och ibland nuvarande) manshat och vår kärlek till vin.

Blir de ingen tatuera Ing, köper vi nog ett vinträd i Provence.

 /lillrokki

Av Ida - 26 november 2013 20:44



men du kommer ha fullt upp med alla dina tjejer när du kommer hem :)

 


Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards