Alla inlägg under december 2013

Av Ida - 29 december 2013 10:25


God fortsättning.
Jag har träningsvärk.
Vilket jag finner mycket märkligt.
Med tanke på den fina form jag anser meb befinna mej i.
Jag kan nämligen dra i mej en halvliter starköl på under 7 sekunder.

Igår va ja å Chrillan på Iksu tillsammans. De va superskoj. Sen fick vi så dåligt samvete mot våra kroppar så vi gick å åt Allstarburgare med strips.

Det blir Inte alltid bättre med åren...känns de som:


Av Ida - 13 december 2013 13:05


Juligt & nyårigt!
(och Chrillan- kommer- hemigt)


Av Ida - 12 december 2013 15:21


Idag har jag klarat av sista träningspasset för veckan.

Ni kan fetglömma att jag ska gå utanför lägenheten på hela helgen.

Jag ska bara ligga å pussa å krama på Christoffer den allsmäktige

som kommer hem om 22 timmar.

Har saknat honom, längtat efter honom & haft tråkigt utan honom.


Det kan hända att han blivit tjock under den här tiden,

det har ryktats om en hel del öl där i thai...

Men jag är väl tvunget älska lika mycke om inte mer.


Har städa hela satans lägenheten OCH jag ska ge mej på å få bort den här rosafärgen uppi huve.

De kan gå riktigt illa.

Har en känsla av de.

Men ingen kommer ihåg den fege.

Men nå va de bra dumt å dra på en illrosa färg på de vita håret.

Men läckert!


Imorn ser jag fram emot av en annan anledning åxå.

AlmaLowa ska uppträda.

Huu va vi ha övat på tipp tapp- sången.

Hon älskar den...när MAMMA SJUNGER den.

 

BILDER FRÅN IFJOL:

 

       

Av Ida - 12 december 2013 08:43


Julsånger är likamed sjukt enerverande sånger. Men i å med min lilla dotters lucia tåg har jag varit tvungen återvända in i träsket.

Å de som slog mej är att de faktiskt finns några låtar som upphovsmannen då inte behöv skämmas över. Dom här låtarna hade jag varit nöjd över att ha skreve:

* Mössens julafton
* Hej tomtegubbar
* Pepparkas gubbesången (som tyvärr snart är ett historiskt minne)
* Final Countdown

Sistnämnda är väl den låt som sålt bäst, men sen är de ju ingen julsång heller. Men en jävligt bra icke- julsång. Den hade man ju kunnat skämmas hur mke som helst över att ha skreve, men ändå ignorerat det. Det är antagligen jävligt lätt att bortse från skamkänslan, heeeela vägen till banken.


Och originalet...det stannar hos mej :)
Bästa köpet EVER (på "Knastret" i Karlstad)! ?

Av Ida - 11 december 2013 17:47


Jag har väl aldrig hållt på baka å dona här hemma, men i år fick jag feeling. Julgardiner brukar vi ju ha å lite ljusstakar, men i år har jag tagit de till en ny nivå.

Jag har gett mej på lakritskola som skär sej och juldammsugare som råkade innehålla marsipan av smaken jordgubb/rabarber istället för ingen smak alls.

Men de kul. Alma är väl ett pr för ung för å uppskatta peppar kakshuset vi gjorde, men jag å mormor Elsa hade trevligt.


Vi hade hittat ett pysslel med såna där pärlor man har på pärl plattor, som då skulle va anpassat för barn 2 år +. Det sket sej efter 30 sekunder då Alma 2,5 år åt upp pärlorna.


Vi provade istället med klassiskern nejlika i apelsin. Dom åt hon inte upp.


Idag va jag generös och stekte 110 pannkakor åt barnet. Hon var dock otacksam och slängde maten på golvet efter nån tugga. Inte konstigt att man som mamma bli lite små rund, de e ju jag som få äta upp allt skit som blir över.

Iallafall så gjorde vi en kladdkaka med lime i tills Chrillan kommer hem. Alma tyckte de va fränt med hjärtat på.

På fredag - lucia, å om dom inte kommit med nåt nytt förbud mot va man få klä ut sin unge till eller inte, så kommer vår unge att gå som tomtenisse som brukligt genom generationer i familjen Larsdotter.

Av Ida - 2 december 2013 15:22


Fick blommor med bud så långt långt bort ifrån idag. Tror lappen ändå va finast.

De bästa som kunde hända va att Christoffer åkte till Thailand. Inte bara för att jag fått fler blombukett er än nånsin på så kort tid, utan för att jag inser hur sjukt tråkigt livet är utan honom.

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards