Alla inlägg under februari 2014

Av Ida - 27 februari 2014 19:00


Eller choklabollar om man så vill.
Här hemma säger vi choklabollar för Almas skull.

Hon växer upp i en helt annan tid än en annan gjorde.

Förr va de inte så noga.

Nu är det anpassning som gäller.

Å ärligt, de ä int sån stor uppoffring så länge ingen rör pepparkaksgubben i luciatåget.


Hur som helst ett bedrövligt underskattat bakverk. Gjorde två varianter med alla Larsdöttrarna igår och idag bjö jag Chrillan. Han gillade den onyttiga bättre än den nyttiga.


Ungefär en gång i månan kommer de till den där sjuuuuuukt tråkiga punkten- blöjköp.

Både hem o till dagis. Å detta inträffar jämt när det är KRIS och när de är utan BIL.

Jag å AlmaLowa knata bort te Coop å gjorde en Alma- proviantering:

nappar, blöjor, russin, plommon.

Dum som ja va lät Alma välja nappar själv.

De tog tid å blev många.


När Bröli somnat ska jag ta ett glas Cola å en sån där brun boll med oklart namn, å slänga upp fötterna på borde. Senaste SKILDA VÄRLDAR boxen damp nämligen ner i brevlådan lagom till efter joggingturen. Jiiihaaaaa :)

Alma va jätterolig. Hon tyckte smeten såg ut som bajs o vägrade ta i den så jag fick jobba själv. Hon fick ihop en liten söt orm iaf.


Av Ida - 27 februari 2014 14:51


Fick nya blå stövlar av mormor igår.
Fodrade.
Såna skulle mamma åxå velat ha :)
Väldigt stolt va Bröli imorse när vi gick tull dagis.
Hon går både dit i hem själv.
"Breve mamma" säger hon.

Av Ida - 27 februari 2014 11:50



god morgon!

 

folk som ta bilen ner på stan då dom inte ens har ett brådskande ärende, FYYY!

 

sen alla ni som äter pizza flera dar i veckan för å sedan instagramma och på de sättet

fresta en sån som jag som har lätt å lägga på sej, FYYY!

 

ni som tar taxi hem från krogen med ursäkten:

"jag vill inte bli överfallen eller våldtagen"- NEJ vem FAAN vill de?

 

en annan får trycka i sej rövin istället för alkoläsk

för å hålla kalorierna nere för å få ite roligt på fredagskvällen.

äter även 17%- ig ost på makaronpuddingen.

BLÄ för orättvisan.

 

idag vill jag HYLLA mej själv som iallafall har nåt att kämpa för.

och något att kämpa emot!

 

jag kan utveckla detta på ett way much brutalare sätt

men ja ha int tin!

ja ska ut å jogga!

 

                         

Av Ida - 26 februari 2014 11:43


På månda ska ja klippa mej lite, detta efter att ha varit lite väl generös mot min dotter när hon ville kamma mej.

Fast får man skylla ifrån sej på ett barn? Kan de inte va så att de va nån som fick för sej å färga håre penntrolls- rosa för att en månad senare tokbleka det?

Nu är de iaf megasletet så en yrkeskvinna ska få ta tag i det.


Har varit hos läkarn idag. Av privat och fysis natur. Me de mena ja att de int sitt i huuve. Probleme alltså. Alltid trevligt att komma ut å träffa nytt folk. Så väljer ja å se på de ?

Jaa ja vet att de ä girly å säkert jätte inte feministiskt å att jag säkert e en kvinna som skäms över mitt kön, MEN jag ska nu lägga mej i sängen å läsa mina två nya TJEJITJEJ:iga tidiningar om TRÄNING och om HUR MAN BLI SMAAAAL å hur man äter SALLAD å BOOSTAR HUDEN med mera.


Frisören SörenLowa:

Av Ida - 25 februari 2014 22:03


...som liknar mej ?



Krossade syster i Cardio Training ikväll. Belönande mej me en godisbit just:)

Baksidan av den medaljen va att de svartna för ögona en timme efter att jag kommit hem. Värt? Ooooja!

Av Ida - 24 februari 2014 23:20


En helg utan AlmaLowa är en lugn å tråkig helg. Men vi gjorde vad vi kunde o började redan på torsdan me å gå ut å äta. Jag bjöd (viktigt å tillägga) ;)

Sen lyssna vi på folkmusik å gick på Lottas å tog en pilsner. Sen gatt vi gå hem.

Inte pga pilsnern, det skall sägas, utan för att jag på väg till toan

snubblade över en av alla mina 10 idoler. (De va inte Leif GW).

Både jag å min bärsärk (min man) kände att de va lika bra å utrymma stället

innan nån av oss gjorde bort sej med mobilkamera å autografblocket vi alltid bär me oss.

 

Vi gick ut o tröck upp näsan mot fönstre två meter från min (och den inte lika fullt upprymda) Chrillans idol.

Allt som hände resten av helgen spelar IGEN som helst roll, för inget klår tacosbuffé och den RIKTIGA BRÖLI ! ???

Fejken kommer här

(men den söta och med bäst hårfäste):

 


Originalet:


Jag är fortfarande helt överväldigad.

De va som å se AlmaBröli vuxen där i trappen på Lottas.

Som en resa in i framtiden...

 

 

Av Ida - 20 februari 2014 12:30








Är väldigt sugen på fett.

strips, våfflor eller annan gomat!


men jag ska ta mej en kopp kaffe efter min lunch bestående av

kyckling å grönsaker, grönsakergrönsaker.

 

på bilderna nedan ser ni att jag är ovanligt glad.

detta kommer sej av att jag sekunder efter att kameran

lagts ner, smaskar jag på nånting förhimla gött.

 

hittade tyvärr ingen där jag såg riktigt normal ut men...

     


har en träningsvärk utom denna värld idag. länge sen jag hade så ont.


måndag: spinning 55 minuter

tisdag: cardio training 60 minuter

onsdag: body pump 60 minuter

idag: FUCK THIS SHIIIIT!!


måste tyvärr ta tag i löpningen nu.

kanske imorn, eller kanske aldrig.

de ä ju satan å stå på ett löpband.

ska man kuta ska man göra de på de naturliga sättet- UTE.

det är iaf min ursäkt.


 

 

nu ska jag ta å prata lite med min DIKTAFON.

som jag älskar den.

/lillrokki

Av Ida - 20 februari 2014 12:15

 

 

 

Skryta bör man, annars dör man 

"Honom ska jag ha!"

Är pinsamt kär.

Idag som alla andra dagar.

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards