Alla inlägg under april 2014

Av Ida - 29 april 2014 13:17


När man känner sej snopen (& även lite dum):

När man går fram o pratar med en för mej så kallad bekant, och jag inser efter ett bra tag och efter många frågor om personens liv, att denne inte har den blekaste om vem DU är!

Mitt tips vid upptäckten: Gör som jag- Säg "men du få ha en bra dag" å gå där ifrån. Om du är kvickare i huvetän jag va, kan du även spela sjukt synskadad alternativt hjärnskadad för din egen skull. Har en känsla av att jag skulle mått bättre NU om jag kommit på det DÅ!

Snopen 1.0:

Av Ida - 23 april 2014 17:50


I söndags fick jag hem mitt lilla påskägg :)
Vi kunde båda sova gott den natten.

Idag efter jobbet for jag ut å sprang 4,5 km.
Rätt nöjd över mej själv.


Åkte å hämta AL lite tidigare å tur va de, för hon va ju otroligt upptagen med å knyta kontakter med andra barn.
Tänkte leta tussilago men fick nöja oss med nån sorts maskros på hemvägen.


Å ja ska säga att de e SÅDÄR å försöka leva sunt... Tråkigt att man inte tog bättre vara på sin barndom, typ runt 3 när man fick äta hur mke man ville av allt. Typ korv å makaroner... Sakna...




Ska bli en tidig kväll. Så jag inte får för mej å äta... Tur att cola zero finns. Synd att de inte finns i kran. En zerokran...de e min högsta dröm. Långt före worldpeace!

Av Ida - 21 april 2014 15:05



Meningen va ju inte att jag skulle känna ett sånt här snusk i min kropp efter påsken. Men go mat å minus mina dagliga promenader har gjort att jag känner ett visst obehag. Men ibland måste man unna sej.

Igårkväll va supertrevligt. Vi va hos Elsa å käka go mat å fick lyxig champagne. Linn va åxå med så när efterrätten va undanstökad körde vi ett spel- en frågesport. Jag å Chrillan vann :) så nu ska dom hitta på nåt kul åt oss som pris.


Vi gick hem rätt tidigt å då kom vi på att vi ville titta på folk, så Chrillan å jag cykla på stan å tog en öl på Bishops. :)

Ikväll få ja äntligen hem Almaloffsan. Längtar mega!

Av Ida - 21 april 2014 14:50


Förutom ett hus på en strand i typ Västindien önskar jag just nu mej kläder, träningskläder, underkläder, utomhuskläder, badkläder, delägarskap i McDonalds restaurang, gå till frissan varje månad, massage på torsdagar, kläder till Alma, nya tapeter i ALLA rum, en ismaskin, en vespa, nya snittblommor i en vas på bordet varje fredag, en tunna Norrlandsguld (konstant kyld) och viaplay på datorn.

Av Ida - 18 april 2014 20:06


..."fixa håret nu så vi kan gå...jaså va? Ska du se ut så där? De se som...inte bra ut"

CHRISTOFFER! Du har gått för långt!

Av Ida - 18 april 2014 20:00


På det hela taget- underbara dagar med grillning, gungning, mjukglass (som jag köpte åt Alma, nu även kallad "Alma den otacksamme" men som jag själv fick äta upp) å annat Påskpyssel. Vi började den här helgen eftersom Alma är i Övik över påsk.

Igår grilla vi, eller Chrilla skötte kötte å ja pärern. De tråkiga är att han e man, å dom kan inte göra två saker samtidigt. Iaf inte grilla å ge fart till en gungande unge :)

Men de blev gott, när man skär bort de svarta å efter maten såg vi Gladiatorerna. Alma sov första gången i sin nya stora säng. Gick KANON. Imorse kl 6:30 kom hon intrippande till mej. Vanligtvis kan hon sova till uppåt 9:30!!

På eftermiddan påskade vi hos Linn å Fredde som inte hade nå godis å bju på, men kaffe å olika bakverk fick vi. Söta Alma som vägrade ha hukle :)


                               

Av Ida - 16 april 2014 15:12


Ledig idag, hua så bra veckan börjat. Igår lura jag Christoffer att dela en fettdrypande kebab pizza med mej.

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards