Alla inlägg under december 2014

Av Ida - 3 december 2014 23:42


"POJKJÄNTA!"

De tyck jag va roligt att bli kallad. Med jämna mellanrum bör man använda nya ord. Livet blir roligare då. Jag är nog själv lite av en vokabulär- sol- och- vårare. Jag använder ord när det passar mej, sen dumpar jag dom rätt abrupt och sen byter jag ut o hittar nya.

Idag har jag fått mej nya naglar. Korta denna gången, för jag har fått mej en litet arbetspraktik på Formtoppen och det är jag jätteglad över :) börjar på månda. Praktiskt skare va när man arbet tyck jag. Behagliga kläder, gärna såna som inte SKÄR IN nånstans tack!




På lördag ska vi få en julgran. Men den kommer inte till dörrn. Vi få själv gå på macken å köpa en. Låter helt insane. Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle KÖPA en gran, men asså...jag ORKAR inte! Är känsligare än ett cykelarsel efter "Vättern runt". Det är alla dessa lampor som blinkar så fort vi kommer i slutet på november.
De likom gör...ONT i ögonen!!

Dagens gå ner i vikt- tips:

Gör dej beroende av en ljudbok!
* Leta reda på en sjujäkla bra ljudbok. Och hur gör man det? Ta emot tips från nära och kära, solla! OBS mkt viktigt! Det är bland dina vänner du ska solla menar jag. Välj ut de vänner som har samma smak, åsikter och politisk ståndpunkt. Den vännens bok ska du börja lyssnan på (blir troligtvis den du själv från början tänkt välja eftersom du själv är din bästa, och ibland enda, vän)



*Tillåt dej ENDAST lyssna på den (förhoppningsvis) extremt spännande ljudboken. Men ENBART när du är i rörelse. Alltså är ute och traskar. Du kommer att ta extra omvägar för att få höra meeeer!
Tattaaaaaaaa!!

*BONUS- tips: Man kan slå två flugor i en när man blivit lite mer skillad efter ca 1 månad- bruka en ljusbok med intellektuell stumulans eller kunskapsinhämtning eller allmänbildad karraktär. Mina favoriter är böcker om Erik XVI och dom om Tomas Quick. Nu blir du både smal och smart.
Tattaaaaaaaa!!

Lämna självhjälpsböckerna tills efter tidigast ett halvår. Det är ett tungt artelleri och vid denna mörka årstid frågar du dej "Vadå, KAN man BLI mer deppad?!" Svaret är Jaa! Det kan man.

Så håll er till Camilla Läckberg, Astrid Lindgren och Enid Blyton.

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards