Alla inlägg under juli 2010

Av Ida - 30 juli 2010 20:48

just nu sitter vi mellan berusad & packad. detta inlägg skrivs av anna lillemor holmber, ida stina larsdotter & jon sebastian se(h)lin. för ca 3 minuter sen ville lille ha en burboun. ida blev så exalterad så hon rev ut hela drinkborde innehållande= lilles grogg, idas pripps blå & sebbes pripps blå. nu har de övriga i sällskapet förpassat larsdotter till ett hörn. detta hörn består av baksidan av teveapparaten.


detta kommer att resultera i att larsdotter befinner sig i väldiga aggressioner lagom till avfärd. avfärden kommer att ske genom taxibil, som jon sebastian betalar, vilket han sedan tidigarfe under kvällen, skriftligt, lovat.  


just nu är tillståndet enligt anna lillemor: "stabilt! (för tillfället)"

enligt jon sebastian: "eminent sällskap följt av vackra kvinnor & god burboun kan ge god akustik i bra hamburgare. dock känns anna lillemor lite väl nykter för att hänga med ida stina & jon sebastian. hon håller knappt måttet! möjligheten finns dock att hon är snäppet vassare än vikingar från junsele. så jävla typiskt!

ida stina: "i wanna take you to a gay bar, gay bar, gay bar!!"

 

  

/lillrokki & sebmaizter & lillefjutt

Av Ida - 30 juli 2010 13:34

igårkväll va jag till bygdeå för å repa me mina underbara gubbar i jonny kitch´n.

svinkul rep. jag va bra, dom va bra. jag va nykter, dom drack öl. jonny förvandlades till gonzalez & mackan blev berusad. till följd av detta kommer en annons:


den 7e augusti spelar mitt band jonny kitch´n i bygdeå på kvartersfesten. alla är välkomna. gratis underhållning & det är obligatoriskt att dricka öl.

 


när jag klockan 23 skulle åka hem till stan igen kör jag för en gångs skull med gps:en, just för att den ska varna för alla förbannade fartkameror. tur var detta. för en mil från stan börjar det blinka som fan bokom mej, så jag tänkte att de va nå utryckningsfordon, så jag saktar ner så han ska hinna köra om. vilket han inte gör. "men va faan, kör om då din blådåre!" tyckte jag. sen insåg jag att de e ju polisen!!

panik! jag svänger in på en rastplats å vet inte om jag ska sitta kvar eller gå ut. dom kanske har vapen å be mej hä händerna på taket (för mycke actionfilm med lilltobbe) ut kommer två skit snygga & trevliga unga polisgrabbar. nykterhetskontroll & körkort. "aj då" tänker jag.


"jaa jag har förlustanmält mitt körkort" sa jag, vilket är sant.

jag blev lite nervös så jag tänkte att det är bara å verka trevlig de gick bra. dom trodde att jag va full.


"sen ha jag aldrig blivit stoppad förut, jag ha haft körkort i 5 år. men sen e jag ju från junsele åxå, å där finns de inga poliser. eller joo, på tisdagar, men då vet man ju om de hehe"

jo eller hur, jag försökte starta en konversation. då fick jag blåsa. men de gick alla tiders...tills han börja gå runt å kolla på skrutt volvon.


å när han fråga om de va min bil så visste jag inte. om de va de alltså. jag sa att de va pappas... "men de e ju jag som kör den"  och plussade på ett nervöst skratt. han e bra å skylla på, pappa, när det kniper.


sen sa den ena konstapeln att jag körde sakta. ha ni hört nå så pinsamt. men de va tack vare gps:en. den lev ju satan om man överstiger hastighetsgränsen.

men dom önskade mej en fortsatt trevlig sommar.


efter detta är jag snäppet mindre manshatare & polisnojjig.

/lillrokki

Av Ida - 29 juli 2010 23:59


urdrag ur tidningen ångermanland 2010-07-29

 Rubrik: Folk tog lagen i egna händer

Junsele-

Under tisdagen tog ett 20–tal Junselebor lagen i egna händer.

En man som några dagar tidigare blivit bestulen på sin bilstereo återfann musikspelaren i baksätet på en annan bil än sin egen. I bilen satt även fem personer.

Mannen tillkallade polis och kunde med hjälp av några bybor hålla kvar personerna i bilen. Efter en genomsökning av bilen hittade man fler stulna föremål.

En av personerna i bilen togs in till Sollefteå polisstation för förhör.


Kommentarer på hemsidan om inlägget: ( lägg märke till den sista kommentaren som är understruken)


Skrivet 29 jul 2010 15:21 pb (Ej registrerad)

Vad töntigt, mycket att skriva om i tidningen då man måste skriva att några junsele bor höll kvar några som snott en bil stereo .. Måste ju ha kostat staten mer att åka till junsele för en bilstereo än vad själva bilstereon kostar .


Skrivet 29 jul 2010 17:03 Knut i Gräsmark (Ej registrerad)

Schysst jobbat! Sådana här metoder lär bli allt behövligare i framtiden.


Till signaturen pb (vilket troligen betyder potato brain) vill jag bara ställa en liten fråga: Om du blir bestulen - ska då polisen göra en kostnadskalkyl innan de försöker få fatt den skyldige? Hur mycket ska en sak vara värd i pengar för att polisen ska åka från t.ex Sollefteå till Junsele? Hur värderar du misshandel och mord i pengar räknat?


Skrivet 29 jul 2010 21:16 RRR (Ej registrerad)

Strunta i vad rubriksättarna anger i syfte att vinna läsare! Fortsätt att göra lagliga insatser. Slöddret skall jagas!


jag tycker sånt här är roligt & skickar härmed en eloge till jönselpajka!

/lillrokki


Av Ida - 28 juli 2010 12:15

sammanfattning av en galen resa innehållande spyor, karuseller, konserter & carl einar häckner.


tisdag: dagen innan vi ska åka. jag får 39 graders feber & har 160 av 160 möjliga i blodsänka (tydligen skitfarligt)


onsdag: jag ligger hemma & sover hela dagen. resesällskapet mange & johan surnar till eftersom min sjukdom försenar resan en dag.


torsdag: klockan 17 kommer vi iväg med fullpackad audi. intrigerna tätnar i bilen & lillemor spyr redan utanför hudiksvall. vi anländer tidigt på fredagmorro. trötta & sura slå vi upp vårt nya hem dom kommande dagarna.


jag visar stolt upp tältet.

 


fredag: klockan 15 vaknar vi & kommer på att vi måste på systemet. jag inhandlar en 7a passoa & en kvarting lord calvert. halva passoan dricker jag & lillemor, visnyggar till oss och tar en taxi till ullevi. väl framme smyger jag & lille oss in i några buskar & smyg super whiskey & busröker cigaretter som inte innehåller mentol.


en söt & osminkad lille med passoa, busrökning & jag med pojkarna i taxin.

     


klockan 22:30 entrar kvinnan som präglar en stor del av våra liv scenen- p!nk. hon bjuder på en kanonshow & efteråt drar vi på berså, där vi möter upp min gamla rockbjörn- björn holmström som var min trummis på nordiska rocklinjen. han beställer in champange & friar. jag svarar njaa.

 


lördag: eftersom mitt resesällskap är pussys och vill sitta i tältet och sura, drar jag på egen hand in tillgöteborg för att utforska göteborg. björn möter upp mej & vi går runt i världens största trädgård & kikar på blommor. vi hittar ett träd där många kärlekspar ristat in sina namn. vi försökte bränna in våra med en tändare. de gick sådär. vi blev törstiga & drog på hard rock café. där hittar jag min nya kärlek i drinken pickled tink.


björn & jag på hard rock café, min nyfunna lover- pickled tink & kärleksdravvel- trädet.

     


söndag: det spöregnar som fan ute. men eftersom jag & lillemor var fast besluten att bli blöta på liseberg. bra val, eftersom de va ingen kö alls till karusellerna. väl på plats dyker min gamla vän david källberg, även han från nordiska rock, upp. vi åker allt och lillemor spyr i spin rock och jag skäms. våran vänskap stärktes betydligt efter vi gått i spökhuset. lillemor fick för en gångs skull köra...radiobil. men de va då sista gången. hon prejade nämligen en 15 årig kille så han ramla ur sin bil. fy fan va jag skämdes. ännu en kärlek kom in i mitt liv i & med varl einar häckner & hans magiska framträdande. kul kille.


här nedan ser ni radiobilsfärden (innan krocken), jag mår dåligt efter den galna radiobilsfärden, vi blir antastad av en grön kanin & jag å david som skyddar oss från regnet. till slut- carl einar <3

    

       


måndag: lille & jag gör stan. jag shoppas för fulla muggar & lille tittar på. framåt kvällen få vi för oss att vi ska på lotta på liseberg så vi drar dit. redan i entrékön håller vi på åka på dyngstryk. utan å gå in på några detaljer kan jag säga att det var jag, lille & 8 lisebergspersonal mot 12 invandrarkillar. lille blev så rädd så hon spydde utanför entrén för 3:e gången i ordningen. vi gick å tog en öl för å lugna nerverna.


lille äter våfflor på liseberg & jag har köpt nya glajjer.

   


tisdag: hemfärd. mange & jag bättrade på vår fiendeskap ytterligare och det kom även fram att han & johan har ett förhållande.


summering: 5 av 5 toasters!

/lillrokki

Av Ida - 20 juli 2010 05:30

Nu är det Lillemor som talar i denna upplaga, det fjärde av sitt slag. Ska jag vara gravallvarlig så måste jag börja med att erkänna att denna kväll startade i kaos och panik, åtminstone för min del. Den började redan klockan 8 på allstar med Johan och jag skulle inte dricka, inte alls var planen. Man skulle kunna tro att allt slutade lyckligt där men efter oräkneliga shots och drinkar i överflöd så blev det bara för mkt. Det slutade med att jag tog till flykt och vad gör Lillemor Anna Holmberg då? Jo, hon kontaktar räddaren i nöden, den bästa hon känner; Ida Larsdotter! Ida anländer som ett spjut runt 12 snåret med gråa blixten och hämtar både Lillemor och vindunk och flyr till det förlovade landet även kallat carlshem. Nu mår Lillemor ganska så mkt bra, klockan börjar väl närma sig 6 om jag inte tar helt fel och vindunken är för länge sedan uppdrucken. Lillemor har hunnit få i sig både öl och whiskey sedan dess och humöret är på topp, dock börjar sömnen sakta men säkert smyga sig på. Det enda jag egentligen skulle ha sagt har inte ens nämnts än. Jag vill säga till alla där ute att män är det bästa och värsta som denna värld har att erbjuda. Vi må älska dem men ändå önska att vi kunde hata och leva utan dessa hemska och otäcka, rent av onda människor. Det är inte mer än fruktansvärt, och som summan av kardemumman avslutar jag bara med att säga att karlar kan få vara, stå över eller helt enkelt bara ställa sig sist i ledet. Jag har larsdotter och just nu är det allt jag behöver! På onsdag åker vi söder över och skrämmer slag på götet, det kan bli spännande för oss men mest spännande blir det nog ändå för dom stackars göteborgarna. Nej, vi kommer ha fruktansvärt kul och vara klappfulla (som för den delen är mitt absoluta älsklings-junseleord) värre än någonsin.


jag tror att detta räcker från mitt håll, jag är nöjd. punkt slut.

(att jag älskar IDA borde jag inte ens behöva nämna i detta blogginlägg, än mindre i denna blogg för det borde alla trogna bloggläsare vid detta lag redan ha insett!)



masssvis med kärlek och en uppmaning om att ta hand om varandra blir slutordet, Lillemor Holmberg är nöjd nu.

Av Ida - 19 juli 2010 18:57

jäklar annåda va lilltobbe å jag ha äte vattenmelon idag. men framförallt ha vi solat. han somna å börja snarka. då skämdes jag å gick in. /lillrokki  

Av Ida - 18 juli 2010 22:47

ännu en lyckad grillkväll hos ac. hemma välbehållen. många junsele- historier som dras inför spänd publik (stadsborna lilltobbe & jenny.) de va dessutom jag som va grillmästare för kvällen, jag tömde grillen, hällde på kol, brände på tändvätska & höll på elda upp hela ersboda. dessutom visade det sej till annacarins häpnad att köttet alla tiders.


just nu känner jag mej så lugn. frid kallas det. jag har precis kommit hem från en joggingtur. nu ska jag bara sitta i soffan, kolla på tv, kanske läsa den där boken jag köpte i östersund. tänk att lugnet har infunnit sej så pass att jag läser en bok. eller lösa korsord som den "tant ida" man är.


imorn bli de sola & bada i piña colada med tobias som förresten visat sej va en riktig brudmagnet. man kan inte lämna han ensam på krogen 10 minuter innan de e färdigt. men som sagt, han skulle ju upp å jobba :P


/lillrokki

här kommer en riktig partybild på mej å ac när vi skakade rumpa på tc.

p.s fotografen jenny måste ha vare full eller blind. med tanke på hur sne bilderna ä. men de kanske e estetiskt menat åxå. vad vet jag.

   

Av Ida - 18 juli 2010 16:23

klockan 18:00 ska jag infinna mej hemma hos annacarin. jag ska va med hennes 6-åriga son & lillpirat oliver. vi ska grilla så nu e de bråttom bråttom. måste hinna på maxi å införskaffa attrialjer så kvällen blir nåt extra. kött kan bland annat va bra å ha. imorn få lilltobbe dessutom den efterlängtade semestern.


nu ha annacarin åxå blivit manshatare. typiskt att jag inte bara dragit ner mej själv i skiten. nu börjar jag ta med mina vänner i fallet. men men. de e sånt man som min kompis få stå ut med. än så länge e jag ju iallafall inte folk- ilsken.


sedan ett meddelande: lillemor & sebastian:

om nån av er läser detta ska ni genast kontakta mor maria. hon underar om sebbe lever. jag börjar faktiskt åxå undra.


puss

/lillrokki

Ovido - Quiz & Flashcards