Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

varför man dränker sina sorger i en lemonad VOL: 4

Av Ida - 20 juli 2010 05:30

Nu är det Lillemor som talar i denna upplaga, det fjärde av sitt slag. Ska jag vara gravallvarlig så måste jag börja med att erkänna att denna kväll startade i kaos och panik, åtminstone för min del. Den började redan klockan 8 på allstar med Johan och jag skulle inte dricka, inte alls var planen. Man skulle kunna tro att allt slutade lyckligt där men efter oräkneliga shots och drinkar i överflöd så blev det bara för mkt. Det slutade med att jag tog till flykt och vad gör Lillemor Anna Holmberg då? Jo, hon kontaktar räddaren i nöden, den bästa hon känner; Ida Larsdotter! Ida anländer som ett spjut runt 12 snåret med gråa blixten och hämtar både Lillemor och vindunk och flyr till det förlovade landet även kallat carlshem. Nu mår Lillemor ganska så mkt bra, klockan börjar väl närma sig 6 om jag inte tar helt fel och vindunken är för länge sedan uppdrucken. Lillemor har hunnit få i sig både öl och whiskey sedan dess och humöret är på topp, dock börjar sömnen sakta men säkert smyga sig på. Det enda jag egentligen skulle ha sagt har inte ens nämnts än. Jag vill säga till alla där ute att män är det bästa och värsta som denna värld har att erbjuda. Vi må älska dem men ändå önska att vi kunde hata och leva utan dessa hemska och otäcka, rent av onda människor. Det är inte mer än fruktansvärt, och som summan av kardemumman avslutar jag bara med att säga att karlar kan få vara, stå över eller helt enkelt bara ställa sig sist i ledet. Jag har larsdotter och just nu är det allt jag behöver! På onsdag åker vi söder över och skrämmer slag på götet, det kan bli spännande för oss men mest spännande blir det nog ändå för dom stackars göteborgarna. Nej, vi kommer ha fruktansvärt kul och vara klappfulla (som för den delen är mitt absoluta älsklings-junseleord) värre än någonsin.


jag tror att detta räcker från mitt håll, jag är nöjd. punkt slut.

(att jag älskar IDA borde jag inte ens behöva nämna i detta blogginlägg, än mindre i denna blogg för det borde alla trogna bloggläsare vid detta lag redan ha insett!)



masssvis med kärlek och en uppmaning om att ta hand om varandra blir slutordet, Lillemor Holmberg är nöjd nu.

 
 
Ingen bild

lillrokki

20 juli 2010 14:10

lillemor

 
Ingen bild

lillemor

20 juli 2010 14:17

ida

 
Johanna

Johanna

25 juli 2010 22:05

Men åå tack va glad jag blir :)
Såg inte kommentaren förrän nu :)

http://johannaaslund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards