Alla inlägg under september 2012

Av Ida - 28 september 2012 16:03

andra gör så:

Av Ida - 25 september 2012 11:19

 
Är vi verkligen så lättkränkta i det här landet att vi måste kasta ut böcker från biblioteken? Om barn nu skall skyddas från allt det som vuxna ser som ont hur skall barnen då kunna lära sig att se faror i tid och undvika dessa?
Vad händer den dagen när den som skyddar barnen inte längre kan vara där som skydd? Jag tycker det som görs är ogenomtänkt av en individ som inte är litteraturvetare och ändå har ansvar för vad som får vara i ett bibliotek. Hur skall vi göra med Astrid Lindgrens böcker som har ett ifrågasatt innehåll?

Nu går jag och köper mig en fet bakelse med stort innehåll av socker samt köper en stor läsk full med mer socker och tänker njuta av det då inget är varken vegetariskt eller på annat sätt är miljömärkt och tänker sukta alla som går förbi kondiset.
Ser jag en hälsotidning eller hälsobilaga så tänker jag stoppa ner den i papperskorgen.

 

Det tycker jag va bra sagt!

TINTIN forever.

 


 

Av Ida - 24 september 2012 17:44

Dom dra å slit i en från alla håll nu. I fredags käka vi på Allstar. Å de ser ut som på bilderna att vi hade roligare än vi hade. Men jag ställde upp på en idolbild för de va nån galning där med dålig smak och ser "Färjan" på kanal 5 som absolut ville uppleva Färjan live på plats. Thomas satte dock stopp för de. Nog med förnedrings TV!

Vill inte ursäkta mej men sanningen är den att jag är inte röd i ansiktet för att jag druckit många såna där kannor
saft- JAG HADE LITE FEBER. Faktiskt

Men jag tyckte bilden va så fin att jag gatt bjuppa på den. Barbro kommer iaf skratta! :D

Av Ida - 24 september 2012 15:46



Ibland känner jag åå man skulle ha haft nån å laga midda till å dela den med,

men tänk så mke mer disk de hade blivit!


Av Ida - 23 september 2012 18:57

Av Ida - 23 september 2012 11:37



dom här skorna va ju hur frän som helst men dock måste dom va enbart för syns skull.

men rackarns så fräsiga!

 


Av Ida - 21 september 2012 08:29

Har sovit typ NOLL timmar i natt. Alma har vaknat å skrikit och haft feber å snorat... Å klockan halv 7 klarar mitt mammahjärta inte av att ligga å lyssnappp hennes gnäll så vi går upp.

Då är barnet hur piggt som helst förutom att det ligger tre liter snor på överläppen. Jag gör kaffe, sätt mej i soffan å tänker- GÖTT!! När jag hör ett vrål. Då har hon störtat med gå- vagnen. Ingen kom till skada, därför tog jag tillfället att fota Alma i en mindre smickrande situation.

Det är min hämnd för att kag inte fått sova. Nu ska vi tydligen läsa bok i soffan. Hon är den sötaste som finns. å faktiskt rätt rolig med :)

P.s jag har träningsvärken från helvetet som i onsdags. Både lårens alla muskler å rumpan rent smärtar då jag går. Å hur bra humör bli man då mitt i natten då barnet gapar :/ är lite känslig just nu.

Av Ida - 19 september 2012 16:40

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards