Alla inlägg under september 2012

Av Ida - 4 september 2012 19:26

Å gratis va middan idag. Behövde bara slänga upp dottern på cykeln å trampa i motvind 4 km så bjö dessa godingar på vegetarisk pizza med getost. Smakade helt ok trots att köttet hade rymt.

Alma å Linn kollade om Deddes bröstmuskler höll i armhävningsrace.

Nu ska jag ha en romantic evenng med mej själv å se Robinson. Kan hända att jag somnar innan 21.

Det tufft att skola in sitt barn. Man sitt å är nervös att nån annan unge ska putta ellet lugga henne.

Men dom verkar söta allihop så jag verkar inte ska behöva jaga upp mej nånting. Tur de. Jag har redan dåligt hjärta efter de att mitt liv fått en rejäl känga av tonårshormoner, graviditetshormoner och separationshormoner. De kan ju göra även en en ölhävlar- Hulk som mej lite
klen i känslorna.


Av Ida - 4 september 2012 14:34

Eller så är det bara en fettknöl :/
Eller en alien.


Synd isf. Såg fram emot att få en muskel. Tyvärr resulterade förra styrketräningen i en stukad handled.


Man ska inte få storhetsvansinne eller tro för gott om sej själv, då kan de gå som för Hitler, Kurt Cobain och Saab. Eller för Skattemyndigheterna. Dock är dessa exempel på att storhetsvansinne följs av odödlighet. Så för är vi tillbaks där vi började.


Ingen nämnd å ingen glömd. Så ser jag på det.

Av Ida - 4 september 2012 10:43

Skorven är på dagis och jag har storstädat hela köket. För mej innebär det ordentligt grundligt, tex. att fli ur ugnen och putsa fönster, torka, dammsuga å skura. Satan va tråkigt!

Alma ska sova för första gången på dagis idag så jag håller mej grymt standby, man vet aldrig. Kan tro att hon antingen slocknat av trötthet av alla intryck, ellet så är hon så uppi gasen att hon håller alla andra vaken...

Jag tar ett mellis på 234 kcal å väntar på samtalet från dagis :)

Av Ida - 4 september 2012 08:34

Idag matchar vi varann mer än normalt. Tyvärr var sur- Alma inte på humör för fotografering tidigt på morronen, å de få man ju respektera. Nu ska vi borsta alla dom små tänderna å cykla till dagis :)

Av Ida - 3 september 2012 19:44

jippi!

å klänningen hon fick av lova hade hon på sej.

hon fick den för å kunna stoltsera på dagis.

å de gjorde hon.

på henne äre takt å ton minsann!

 

   

 

 

Av Ida - 3 september 2012 19:25

helt ofrivilligt får jag sjukt mycket hjälp av domestisk art här hemma nu om dagarna.

tvätten har helt plötsligt plockats av torkstället, kastrullerna försvinner ut skåpet, dammsugaren ligger över hela golvet och ugnsluckan står ständigt öppen med väntan på att bli skurad.

 

jag har försökt att tacka nej till hjälpen, men städgumman envisas med att hänga sej kvar.

 

alma & jag va tvungen att gå en shoppingrunda som slutade på många hundralappar. men nu har fröken larsdotter dom bästa av stövlar & utomhuskläder för dagislek.

 

medan alma va på dagis tog jag mej en löprunda & sen sola jag. skönt i de där helhäftiga solariumet.

 

 

 

 

 

 


 

 

 


Av Ida - 2 september 2012 21:00

 

god afton!

 

som känt är jag en känslosam kvinna & ombytlig i humöret, både vad det gäller att vara gråtmild å känslosam men åxå när det behövs att vara hård å skoningslös.

 

jag vill avsluta veckan med att blotta mina innersta känslor vad det gäller den vackraste tv- scenen. det är inte när klimax i tre kronor skriver en låt till pamela.

men ganska nära!

 

när jag såg det här 1a ggn storgrät jag. jag var ensam hemma som tur va.

men tänk på att jag då var i ett amningsstim av hormoner å skit å då är man inte riktigt sej själv.


såg samma avsnitt ikväll, blev inte fullt lika berörd, men fasen va jag tyck detta e vackert:


bröllop i SOLSIDAN å alex har hyrt in  joey tempest som sjunger annas favoritlåt "final countdown"


den dan jag ska skaffa man KRÄVER jag att acdc rullar in & spelar min favoritlåt- "highway to hell"

 

trevlig söndagkväll!

Av Ida - 2 september 2012 12:11

För å va sjuk är de fart på barnet. Men i natt mådde hon inge vidare, jag va upp säker 10 ggr då hon vaknade till.

Just nu är jag glad om hon kan roa sej själv för jag sitt med mensvärken från helvetet å en glödhrt vetekudde på magen i soffan å gråter. Nästan.

Då Iprenen satt igång ska vi klä på oss riktigt å hämta lite luft för kl 16 ska Linn komma å barnvakta för jag ska på bodypump. Jag funderar på bli musklig. Så gott det går utan å va olaglig.

Mica ska få hjälpa mej. Fast med tanke på att hon är utbildad och arbetar som dietist ger hon mej förvånansvärt lite tips hittills. Man ska utnyttja sina vänner till sin egen vinning.

Ska skaffa nån bekant som ät läkare och torped åxå. För utan kompisrabatt kan deras tjänster va sjukt dyra.

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards