Alla inlägg under september 2012

Av Ida - 19 september 2012 14:15

Kommer sova gott i natt.
Lill lördag å de ska firas med barnvakt ikväll. En ynka timme!
Det är vad jag får på gymmet, men underbara minuter.

Där är jag inte mamma, där är jag HULKEN. Bara Ida. Ida Larsdotter. Lagomt tjock å genomklok i mina bästa år.
That's me ;P

Hämtade just den här godingen på dagis. Ärligt talat, barn är som praliner, go som fan men ibland bli de lite för mke de behöver man en paus. Å en timme på gymmet :)

Av Ida - 16 september 2012 20:41

 


 


 


 


 


 

Av Ida - 15 september 2012 22:30

syster yster linn ska fylla år,

å de firade vi med en thaifest med paket.

 

alma å jag hade köpt presentkort på fyra klädaffärer & fredde ska ställa upp som barnvakt så jag kan guida linn i innerstan ;)

 

elsa hade stått å gjort 140 vårrullar, veggo & med kyckling å laxbiffar.

 

alma & jag hade båda rosa rosetter i håret kvällen till ära!

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Alma sket mest i festen och ägnade sin tid åt att läsa böcker.

 

 

 

 

 

 

 

 

födelsedagsbarnet får som vanligt ha krona på huvet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tack för trevlig kväll familjen!

kärlek

<3

 

/lillrokki

 

 

 

 

Av Ida - 13 september 2012 15:33

Ligger på ett täcke, under ett täcke med min lilla dotter som har hög feber i vardagsrummet å se Tre Kronor.

En stor nackdel med att va ensam med ett mindre barn som är sjuk, är att ingen tar dej nånstans.

Att vi är out of mellanmjölk är skitsamma i sammanhanget. Däremot skulle lite flytande alvedon sitta vackert. Tur min dräng- Linn, snart slutar skolan å kan komma däck med både mjölk å febernedsättande.


Av Ida - 13 september 2012 12:33



ibland stöter man ju på folk man tänker att "men gud, du är ju bra dum i huve du!",

å för att bli av med den känslan har jag bästa tricket.

har dock endast provat den en gång, men då fick jag min vilja igenom.

1. ha alltid en kababrulle till hands, i tex handväskan

2. titta personen i ögona samtidigt som du smyger upp rullen. du ska gärna le utan å visa tänderna.

3. drämm till allt vad du förmår i huvet på personen. det ska träffa antingen i pannan eller rakt uppifrån.

4. bara gå därifrån.

jag gjorde de på thomas en gång då han va helt efterbliven. de va den gången vi köpt fyra kebabrullar (som jag sen fick äta upp) ifall vi skulle bli hungrig i kombination med lat dagen därpå.

ett litet tips från en som haft med dårar å klåpare att göra!

 

OM NÅN varit riktigt jävla dum, då ska du lägga dina pengar på å hyra ett fordon med flak å lasta den med tusentals kebabrullar, sen vissla du på personen som är dum, antagligen så dum så han kom då du vissla (för HAN e ju antagligten en karl) å då tippa du av flake på han! då bli du fri han ett bra jädra tag! 

Av Ida - 13 september 2012 12:19


ibland går det så fort att man inte hinner få upp kameran. men linn sa en grej till mej, hon frågade om jag inte ville uppleva almas framsteg in real life  istället för genom en kamera. och då kände jag mej skitdum. de är ju JAG som är STORAsyster, men ändå äre alltid hon som varit den smarta.

INTE BRA!


almut är sjuk idag, hon har feber å då får jag va hemmaminst en dag till eftersom dagis har såna regler att man ska va feberfri en dag å blittan blä. å mjölken e slut så jag ha inte fått mej nå kaffe idag. så jag drick äckel- te å hoppas att snäckan in i barnkammarn ska få sova sej frisk.

 

imorn ska mormor elsa pälsa komma, å vi ska baka kanelbullar å putsa fönster i helgen. är alma frisk ska vi dra på stan å kolla runt å fika. ska bli mys!

 

/lillrokki



 

Av Ida - 12 september 2012 16:26

Idag har jag fått vara hemma med Alma. Hon är inte riktigt kry, inget allvarligt men ganska förkyld.

Hon har blivit så mysig, vill kramas å sitta i knät å läsa böcker :) de e mys!

Av Ida - 12 september 2012 08:49


 

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards