Alla inlägg under juli 2010

Av Ida - 17 juli 2010 23:00

klockan 10:00 vaknar jag, sigge & niklas av att de e 28 grader i lägenheten. vi bestämde oss för å fara på betnässand å svalka av oss. innan vi kom fram va klockan halv 1. men vi hann få vår beskärda del av solen. jag drack en halv jäger & en cider. sen somna jag. alla skrattade. de bju jag på, för nu e jag brun.


sen körde dom hem mej och jag åt och skulle bara vila en timme eftersom kalaset skulle fortsätta hos niklas. jo just. jag sov till klockan 22:30. otur. men efter den här vansinnesdagen kan man inte vänta annat.


puss

/lillrokki

Av Ida - 17 juli 2010 16:00

igår kväll klockan 17:30 tog jag ett impulsivt och möjligen överilat beslut. men det blev alla tiders innan kvällen va slut. jag duschade & åkte upp till umeå i 130 km/h. vid just den gränsen gick de inte å se genom backspegeln. hela bilen darra.


jag hämtade upp maränger lilltobbe på umedalen. bilen stanna & tobbe fick putta igång den. jag gjorde mest ingenting ;) så skare va.


hem till mej, svida om å sen gick vi i ungefär en timme med varsinn öl i handen bort te tomtebo. vi tog en lång väg så vi skulle hinna ta igen all förlorad tid vi missat under veckan. när vi kom fram till jenny & festen, då va alla på väg ut till bussen, som vi naturligtvis missade. vi fick åka taxi.


vi dans röven av oss på tc, sen drog jag å annacarin på olles. där hör vi hemma för där e de inge mycke stadsbor. niklas & jag badade uppe på teket sen hitta han två brudar och lämnade mej i sticket. jag blev intryckt av tre stora muskliga killar med tatueringar i ett hörn av poolen. då blev jag rädd & gick upp. då va mina trosor genomskinlig.

 


niklas & jag blev osams. han stal en cykel & en morrontidning. sen gick vi hem te honom för å ha makeupsex. ne, de gjorde vi inte. då niklas tog av sej kalsongerna gick jag å la mej på soffan.


de va min kväll på det hela taget. impulsiv kärlek med eliten.

puss

/lillrokki

Av Ida - 16 juli 2010 11:44

detta inlägg rekomenderas endast att läsas av personer som har en relation till mina hemtrakter. för är du inte en av dom kan jag uppfattas som en person med dålig humor & totalt avsaknad av moral. det är jag inte. jag är ju en kul typ. dessutom bjuder jag ofta på fest. men är du från mina hemtrakter säger jag bara- ENJOY!


när det handlar om orten där jag växte upp, junsele, är man inte alltid lika uppdaterad. men när man väl får reda på saker så brukar de så kallade nyheterna vara fruktansvärt roliga att läsa om.


igårkväll fann jag på hemsidan junsele.nu en väldigt rolig hälsning från självaste turistbyrån som driver sidan:


Infört av Turistbyrån
 2010-06-30
Vi har varit utsatta för en hacker som lägger in olämpliga bilder på våran första sida. Vi kommer att försöka förhindra att det upprepas.

för det första, vem har så lite för sig att göra att dom hackar junseles turistbyrås hemsida? och för det andra...jag tror att det kan vara min vän annacarin nilsson... hon e en jevel på datorer :P


sen följer här nästa artikel ur tidningen ångermanland:

(lägg märke till ordet uppenbarligen i texten. så jävla bittert! :)


Fräck stöld i Sollefteå - 12 juli

En halv hektar svartvinbärsbuskar har stulits. 

"För de med odlingar är det inte bara skator och andra skadedjur som man måste oroa sig för. Även tjuvar, uppenbarligen. I dagarna har en person i Sollefteå kommun blivit berövad ett stort antal bärbuskar."


och nu till extra numret. artikeln i sig var väl inte superskoj, men kommentarerna som folk gjort på tidningen ångermanlands hemsida... lägg även här märke till betoningen brusad. han uppträdde berusat, men...hade han ens berusat sig är frågan? polisen är möjligtvis bara glad för att för en gångs skull få åka ut på ett litet äventyr.


Vinglig färd på traktor.

"En traktorförare som uppträdde berusat fick i går kväll allmänheten att ana oråd. Polis från Sollefteå tillkallades och de kunde snart hitta ekipaget.

Föraren medtogs till stationen för kroppsbesiktning."


kommentar 1: det är väl det enda Kling o Klang hittar när dom väl tagit sig dit,tar ju ett tag..


kommentar 2: Ja det är ju konstigt att de inte har en dygnet runt bemannad polisstation i näsåker.


kommentar 3: Att taga traktor i beslag är icke att rekommendera! Karln får på så vis inte till potatislandet vilket kan betyda att "samhället" måste, för att värna om familjen, skjuta till ett "överlevnadsbidrag" så karln kan köpa potatisen på konsum!! Det måste alltså till andra åtgärder. Så, att tänka är stort att tänka "rätt" är större...

 

  


/lillrokki

 

Av Ida - 13 juli 2010 15:43

mysig lunch på bagarns med både mor & far.


ikväll ska jag umgås med mica, angelica & bohman.

det finns en person som jag saknar, som jag inte borde sakna.

de e inte lilltobbe :P

en promenad med doffe sen blir allt som vanligt igen...


 

 

 

"I'm still alive but I'm barely breathing

while I'm wide awake, he's no trouble sleeping

'coz when a heart breaks
no it don't break even.

they say bad things happen for a reason
but no wise words gonna stop the bleeding"

 

 /lillrokki

Av Ida - 12 juli 2010 19:17

jag är manshatare! och GISSA vad som bidragit till det.

- joo du, tro du int att de e en karl?

nog talat om det.

har haft en mysig dag med elsa larsdotter även kallad min vackra mor. vi har solat utanför stugan vår å ätit go sallad på altan. sen tog vi en promenad runt bölen med adolph. nu ska vi grilla. eventuellt ska jag & angelica dra en volleyboll ikväll.


 

imorn bli de marknan å sen en å annan öl på junseles enda men dock väldigt trivsamma corner house.

puss & rocka vidare

/lillrokki

Av Ida - 12 juli 2010 08:33

 

imorse gick jag upp tidigt som fan för att i lugn å ro åka hem till ljuva junsele för att lugna ner mej & mina nerver. men vad händer? inge batteri i skit bilen. vem är sugen på dra igång den kl 8 på morron?


varför ska allt trilskas med mej? man bli ju inte direkt motiverad. men naturligtvis. dessutom ha ja fått ont i halsen. en sak som e positivt är att jag skaffat mej tak över huvet i form av en lägenhet på teg. gött. nu bli de te å flytta snart. det blir lättare å säga vilka som får komma på inflyttningsfesten än å säga vilka som inte får. här följer en lista på de välkomna:


anna lillemor

anna lillemors mamma

niklas

annacarin

annacarins jenny

&

lilltobbe.


det blir nå lugnast så. nu ska niklas komma å hjälpa te med bilen så jag får åka till junsele å lugna mej & mina stackars nerver. om man nu kommer så långt. bli ju inte förvånad om jag kör av vägen å bryter bägge bena. typiskt!


men i denna missär är jag, antagligen för att de e nå fel i huvve på mej, lix rätt glad. detta är jag glad över: jag är brun, jag har en mamma, datorn e inte trasig & jag har svart hår.


nu äre bara tummen upp

puss & kram

/lillrokki

Av Ida - 11 juli 2010 15:15

so much for my happy ending!


men


naturligtvis!

Av Ida - 10 juli 2010 18:00

min kompis lilltobbe lindskog  är en pussy. när jag klämt i mej 2 cider (kvällen innan skrattade jag åt dom som drack cider) ringer han & frågar om jag blir arg om han skiter i å komma. han va sliten å gatt sova.


att tillägga här är att niklas sa till mej att ta det lugnt efter dessa 2 cider. han sa att de bara va för att han brydde sej om mej. men jag tror att de va den svenska avundsjukan som kom fram. han va sur för att jag blev så lättfull å inte han.


så jag hängde med niklas & grabbgänget. vi va överallt vi kom åt. på vita björn, på sjöbris, på olles & på tc. kul kväll på det hela taget,igen.


trots att tobbe är som han är, ska jag lägga ut årets hittills finaste sommarbild på mej & min vän!


puss

/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards