Alla inlägg under juli 2010

Av Ida - 9 juli 2010 17:45

morgonen började med att jag & niklas solade på nydala. vi vart kräftröd båda två. vi spelade volleyboll i vattnet & jag tappade brallorna.


på kvällen va ja å lilltobbe till niklas på förfest. skitskoj. jag har skaffat mej ungefär 10 nya kompisar. supergrett. jag söp ner johan så han nästan dog. sen drog vi på allstar & festade med salem al fakir. det började med att wt sa till  mej att: kolla, där sitter salem! nää sa jag de e de inte. då slog vi vad om en öl. jag förlorade!


wt gick fram & smörade och vi andra skämdes. sen när vi druckit lite fick jag för mej att wt blåst mej, så jag gatt gå fram & fråga jag med. då sa salem att han skulle ha följt med till mitt bord om inte alla grabbarna suttit där. så det blev inget kändissex den kvällen :P


bäst va nog när vi skulle åka hem & jag tyckte att tobbe talade lite för mycket med chauffören, så jag åt upp alla hans strips. då vi kom hem försökte jag skylla det på hon som jobba på max. det gick han inte på.


när tobbe & jag kom hem hade vi efterfest i tvättstugan. jag hittade en korg å sitta i.      

kul kväll på det hela taget.

/lillrokki

Av Ida - 8 juli 2010 16:27

  jag, niklas, annacarin, jenny & piratbarnen var på nydala idag för sol & bad. väldigt trevligt. ikväll ska jag spendera tid med pojkarna å lilltobbe. vi ska titta på salem al fakir & eventuellt dricka nån öl. niklas & jag har iaf bestämt oss för å va snygga, så om han inte följer den dresscoden slå ja han i huve me en aluminium- stege.


är man gammal då man löser korsord på stranden? de tyck inte jag. men niklas sa att de bara fattades en unge så va jag gammal. (piratbarnen kallar mej för tant ida.) typiskt att man måste förklara för honom att för å bli med barn måste man ligga. å sånt trams går under kategorin feminister & bögar. tätt följt av känslor & cider. jag har annat för mej om dagarna. just nu är det viktigaste i mitt liv att skaffa snygg bränna.

over & out från ett soligt umeå

/lillrokki


"it´s funnt when you think it´s gonna work out,

´til you choose you over me, you´re so lame. can´t you see that you lie to yourself, you can´t see the world through a mirror. i said it will be too late when the smoke clears, but babe I guess you didn't take that warning cause i´m not about to look at your face again."

Av Ida - 7 juli 2010 23:08

vaknade av att lilltobbe glad i hågen säger: "gomorron!!" gårdagskvällen blev inte som planerat. jag skulle hälsa på i tobbes nya lägenhet å då jag kom dit korkade han upp en flaska rött. å den kan ju inte gå till spillo och eftersom min vän skulle upp tidigt kunde jag naturligtvis inte låta honom dricka hela flaskan själv. alla vet ju hur lättpåverkad han är.


efter att ha plöjt oss igenom en flaska vin, janis joplins "piece of my heart" ungef'är 115 gånger & en 7a absolut, sov vi båda två rätt gött. tobbe fick sjukskriva sej & jag somna i solen på balkongen.


sen va jag å kollade på min drömlägenhet!hoppas nu att med guds hjälp & lite vaselin, att jag får den. niklas & jag handlade på maxi & fick skämmas då vi råkat snatta med oss 2 tonfiskburkar. sedan  blev det grillning med lilltobbe, annacarin & lill- piraten.jag plockade upp det gamla strumpdocke- tricket. billigt & roligt. man trär en sock över handen... och vips så är man kvällens partyhöjare.

i och med min strumpdocka tyck jag nog att jag tog kvällen till höjder vi aldrig befunnit oss på, utan dockan.


morgondagen kommer att börja med ett dopp på nydala med niklas. vi ska ta med oss picknick & sen ska vi båda pressa!! han e dock vitare än med vilket är ett plus. annars skulle jag garanterat få prestationsångest.


/lillrokki  

  

Av Ida - 6 juli 2010 17:20

jag har varit iväg på trevligheter i två dagar. tillsammans med goda vänner har jag både blivit spöad i kubb, däckad till golvet, fått sand i trosan & badat i slåttertjärn. nu blir det en eventuell löparrunda med slutstation hos lilletobbe. till helgen ska jag hjälpa han å få fason på nylägenheten hans. han kan behöva lite assistans, han e ju karl.


imorn ska jag kolla på lägenhet. de börja gå utför för fröken ida. snart är jag även hemlös. haha. de skull se ut de.


två besvika pöjka som genom min dåliga talang inom sporten kubb, förlorade med goda marginaler:

 

/lillrokki

Av Ida - 4 juli 2010 16:18

när det är mindre bra, är det bra att det finns fina vänner & lemonad. ikväll finns de i bjurholm. niklas & lillemor,de e såna där "bra-å-ha-" människor. lemonaden ikväll kommer att bestå av en box rödvin te mej & en kvarting renat te lille. en annan grej man bli gla av är i en annan del av köping.


och nu till varför saker är mindre bra. jag har bland annat bränt mej på båda händer i ugnen. duktig som jag är tänkte jag ordna till mej en riktigt fin söndagsmiddag. men otack är, ju som vi redan fått erfara, världens lön.


sen sakna jag min lilla hund åxå. och en lägenhet. och fint väder så de bli sol å bad. och att lilltobbe ska flytta färdigt så vi kan umgås.

    

idag går all min kärlek till min bästa vän, anna lillemor!

/lillrokki

Av Ida - 1 juli 2010 19:49

lillemor & jag va ute och körde bil idag. vart vi skulle hör inte till historien & är därmed ovesäntligt. hur som helst, vi körde fel. eller snarare va de så att vi int hitta dit vi skull. ja sa te lille att hon skull veva ner rutan å fråga en gubbe som jag ansåg se trevlig ut. han va i ca. 55 års åldern med ett vårdat yttre. när min goda vän och även .....jaa, trevligt sa:


"ursäkta mej men vet du var södra gilmonäsvägen ligger?" sa han något som verkligen fick oss att tänka till: "ni måste ta hand om killarna i sommar. dom är så sköra!" "jaså?" sa jag och skrattade å tänkte, men vafaan? gubben fortsatte i god anda att predika: "ni är mycket starkare än dom. dom är så sköra. vet ni inte det? då kände jag att jag var tvungen att rycka in så jag sa: "men är det verkligen så farligt?" då satte han in fem ettan: "ni är dom starka, killarna är bara starka på utsidan!"


vad säger man om det? 


efter en timme blev vi hungrig & åkte på vasaplan för å köpa pizza. när vi lugnt stod och skulle välja mellan alla smarrigheter kom fyllo nr 2. han lät oss gå före i kön, sen drog det hela igång:


"ursäkta mej flickor ni ser ut å va kompisar"

"joo" svara vi.

"jag måste få berätta en historia!"

vi tänkte ju att de skulle va nåt ur hans liv eller nåt annat bedrövligt, men icke!

"två grabbar möttes i en trång korridor. då sa den ena, jag väjer inte för en idiot. men då sa den andra, men de gör jag å klev åt sidan!"


vad säger man om det?


jaa båda hade ju rätt i sin sak. killar e sköra & jag å lillemor kanske se ut som idioter. nu ha vi för fullt upp i våra egna liv så vi ha inte tid å förgylla era.

 

bye

/lillrokki & lillsmocki

(aka. anna lillemor holmberg)

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards