Alla inlägg under oktober 2011

Av Ida - 7 oktober 2011 12:52

fredag gott folk...


i jönsel ha de regna ida´. torts de va ja, adolph å alma järv. vi tog barnvagn in på byn å gick en promenad. nu vet ja att de e svårt å gå me en ivrig jack russel samtidigt som man ha en vagn som motsvarar rolls royce i barnvagnssammanhang. den rulla så oerhört lätt å smidigt att så fort adolph fick upp en bajsspår å ja va mer uppmärksam på å räkna daggmaskar, då rulla de på bra.



faktiskt så sov lilljäntan i vagn ut på bron nu. sånt förekom bara i junsele. hemma i umeå skulle ja aldrig våga ställa ut henne utan övervakning. nån kan ju kidnappa mitt hjärta. fast varför nån skulle göra de förstå ja inte. de e ju inte så ja ha en massa guldpengar i en kappsäck. de dyraste ja äg ä nå den där barnvagn.


ikväll ska ja å mica göra ett bus vi inte gjort på hundra år. vi ska äta after work på corner. men de kan inte bli nån sen kväll eftersom vi ska till övik tidigt imorn med en heldag innehållande shopping, midda, ladies night show då angelica ska klämma på frankieboy andersson, å vi andra ska skratta åt anders timell.


man e ju bra gammal om man far på ladies night, JAG VET! men man få passa på då de lix händ nå i närheten. man kanske e lite av en gammnucka kom mica å ja på igår. över 20 år å för tillfället boende hemma hos mamma- då bör man välkomnas med öppna armar i junseles gammnucke- förening. fast vi gå bara me om vi få nån betydande position. mica kan ja rekomendera som kassör. själv vill ja va ordförande eftersom ja gilla makt & tillhyggen. med tillhyggen mena ja klubban som ordförande bruka ha...


hur som, dagens sko är...


  ...jättehäftiga!



/lillrokki

  

Av Ida - 6 oktober 2011 16:00

...men ja bara MÅSTE ha dom här skorna. känns lite som ja bara inte kan leva utan dom. men de fatta ju ingen annan. speciellt inte männen i min närhet. och med männen menar jag almas pappa marcus (som nå tyck att barnbidraget borde gå till annat) & min far  (som tyck att livföräkringar & brandvarnare är viktigare). hade dom gått på min linje & insett att detta är en MEGAINVESTERING, eftersom det skulle hålla mitt humör på topp fram till jul, då hade de stått en fin skokartong, inslagen i cerist & glansigt omslagspapper me svarta snören runt som bara glänser och gör en glad på köksbordet en grå höstmorron då man känner att de nästan hade vare skönt å krypa in i mammas mage igen.


ni vet hur det är att få paket. när man slitit av det fina fina omslagspapperet å sen ser att de e en skokartong, börjar man nog hoppas att "kanske kanske att de e dom där skorna från irregular choice!" men man vågar som inte ta ut nån seger i förskott. man vill inte visa sin iver, men känslorna kan inte hållas tillbaka så då locket flyger av, då tror man inte sina ögon utan de är för bra för å va sant.


där ligg 2 (!!) par skor, ett par bruna & ett par röda. röda till fest & brun till vardags. helt amazing! å de är en sån stund man verkligen får bekräftat att gud finns och att det finns hopp för mänskligheten. å för att tacka den övre makten för sin lycka, tänker man tyst att man ska då minsann hädanefter ALLTID sopsortera & skänka en femma till tanterna med bössor från röda korset trots att det förskingrats mycke på senaste....


men otack ska tydligen va världens lön! verkligheten ska tydligen inte likna min dröm. en högsta önskan ska tydligen inte besannas utan bara stanna vid en dagdröm. jag kan nog glömma skorna från irregular choice för 1499 spänn...


   

ni förstår ju då ni se bilden att ja e helt förälskad & samtidigt förstörd.


puss kram

/lillrokki

 


anekdot:

(för er som e lite smådum i huve och även lite mer seriösa människor som aldrig rökt hasch och istället pluggat på högskola- allt jag skriver skall tas emot med en nypa salt & en smula ironi. ja må va dum i huve, men ja e ingen idiot. naturligtvis är FRED PÅ JORDEN viktigare än att jag få vandra i ett par pjux från irregular choice för 1499 spänn. och det finns faktiskt något viktigare än FRED PÅ JORDEN. hon heter alma lowa & är det vackraste som gått i ett par sockar. nu ha hon i å för sej aldrig tagit ett steg. inte fysiskt.

hon må va ett litet steg för mänskligheten men det största för mej.)

 

mammas hjärta!       

Av Ida - 6 oktober 2011 11:30

        

för att se fler inlägg, klicka- www.lillrokki.bloggplatsen.se





Av Ida - 5 oktober 2011 17:21

jag vet inte hur nån kunde undgå detta, men vad jag förstår är det många som tror att det förra inlägget härom dan skrevs av mej- IDA...  de stämmer inte.

det var min vän och tidigare kollega nordström mikaela som berättade om hur hon ofrivilligt fick avnjuta det sexliv hennes granne nyligen börjat skylta med.


för jag- IDA, vill verkligen inte kasta nåt på mina grannar. för rätt va de är kan de ju bli tråkig stämning i trapphuset, å där ha man ju som sagt been and done i ett tidigare liv. å ja ha varken ork eller möjlighet att dra igång en grannfejd för tillfället.


ja ha nämligen världens projekt på gång. jag kan säga så mycket mer än att med guds hjälp och med lite övertid, kommer jag att vara larsdotter med svenska folket inom nåt år. mer kan ja tyvärr inte avslöja. eller ja, de handlar om en bok. en bok jag naturligtvis ska skriva. jag kommer inom snar framtid att kunna titulera mej författarinna!


men åter igen, jag är inte upphovs man till de förra inlägget, även om ja skulle önska det. alltså, ja önska inte att ja hade grannar som skyltar med sånt som ska hållas bakom stängda dörrar i skym undan efter giftemål, utan jag önskar att ja skrev så roligt som mikaela gjorde igår. hon är ju trots allt journalist.


nu bjuds på bilder från dagen som gått:


     

halsbandet alma fick av angelica va JÄTTEfint!

/lillrokki


p.s dagens sko:

 

Av Ida - 3 oktober 2011 18:53

Nordström här! Idag ska jag delge er en historia om min granne.

Vår lägenhet har över lag bra ljudisolering, förutom på toaletten. Från toan kan vi höra rätt in till vår granne, en kvinna i 20-25års åldern. När jag eller min sambo vistas på toan kan vi höra henne prata i telefon, lyssna på musik osv. Så pass bra att det går att urskilja meningar. Men det har aldrig spelat någon roll, då denna kvinna har inte gjort särskilt mycket väsen av sig.

Fram tills nu. Nu verkar vår granne ha träffat en vän. En mycket nära sådan, som hon umgås väldigt intimt med. Tre gånger igår, två gånger hittills idag. Från badrummet följer jag och min sambo aktiviteten, mer eller mindre frivillga. För att citera henne: "JAG DÖÖÖÖÖÖR"

Over and out!

   

Av Ida - 2 oktober 2011 13:30

                                                  de e lite så man saknar sommarn... å adolph... å tjockmagen... å lilltobbes dumheter!

Av Ida - 1 oktober 2011 20:00


           

Sisters in hearts, partners in crime

  

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards