Alla inlägg under november 2011

Av Ida - 9 november 2011 18:26

  /lillrokki

Av Ida - 9 november 2011 10:36

här kommer lite oväsentligheter från senast hänt.

(vardag är verkligen vardag som småbarnsamamma kan jag intyga, men ack en mycket vacker sådan):


 


sebbe hälsar på nykomlingen.



pappa hälsar på alma i junsele.



dom passar på att mysa i soffan framför tvn.



har fått en ny body, favoritmusik redan från då alma låg i magen. då lyssnade vi mycket på favoritbandet- kiss.



kram med mamma.



man kan tro att alma ska ut & flyga luftballong, men ne de e bara bmw som finns att tillgå.



hopp i plurret.


 


dagens outfit med blåbärsbrallor & världens sötaste gullunge- sockar :)


/lillrokki       

 

Av Ida - 8 november 2011 15:27

igår gjorde jag en liten sångbok till alma. favoritlåten (min alltså) var först sjörövar fabbe.  

sen va ja ju tvunget gå ut på youtube för man ha ju glömt hur alla melodier va. och där hitta ja en ny favorit som moraträsk gjorde för himla många år sen då ja va liten- HONKY TONK. då gör man rörelser med å ja tro mor elsa & ja tyck de e roligare än stackars stackars alma som inte begrep nå.


idag ha ja magknip å de e mindre bra. men igår va de värre för då vart de svart för ögona och armen samt näsan domna av. mamma ville köra in på akuten men de kunde hon glömma eftersom vägen mellan stan & jönsel e avstängd eftersom nån dåre tappa gastuber som låg å brann på vägen. så då bli de 12 mil te närmsta sjukhus å övik å då satte ja ner foten å sa att ja mådde bra. de gjorde ja inte.

men de kändes som ja varit med om det en hel del dom senaste månaderna- en natt på aktuten är LIKAMED ingen hit!


typiskt att ja ska ha en massa sjukliga åkommor. men NATURLIGTVIS, ja som just börjat jobba på boken. de allra värsta e att de nästan aldrig e nått dödligt så de e ingen som tyck synd om mej heller. ;( 


för att överleva nästkommande dygn just nu skulle jag behöva:


-en svit på ett lyxigt hotell som jag ingen jag känner behöver betalar för.

-en stor 2 litersflaska oöppnad cola zero.

-jordnötter, ostkrokar samt stark mögelost & kex.

-att m fick spendera dygnet med mej fast då med en väldigt låg framtoning och att mina tankar går att läsa så att allt jag önskar går i uppfyllelse utan att jag måste göra minsta ansträngning som tex, att prata.



men in my dreams. de lär väl bara va å bita ihop för skulle man avlida bli de ju antagligen ett liv utan dess like. så jag få klara mej utan extravaganser. men jorden skulle bli lite av ett bättre ställe om jag lite mer ofta fick som ja ville. ja tro dessutom alla anrda åxå skulle må bättre, för då skulle ja bli lite mindre skrikig ;)   


/lillrokki  

Av Ida - 4 november 2011 11:08

idag e de jäktigt, de ha vare dåligt med bloggande på senaste eftersom mycket tid går till boken. jag skrev 8 sidor på ett kick i måndagsnatt, men sen ha resten av tiden gått till att känna efter så där som man bör göra när man står inför viktiga beslut.


ikväll ska jag på dinnershow med arbetskollegor. ska bli mycket trevligt. jag känn att ja ha svårt å skriva för ja ä redigt irriterad. älskade angelica & ja ska på maskis imorn å ja hade beställt en grej te min kostym, som nu inte kommit å kom han nästa vecka e de ju fan försent! sånt här ger mej ordentligt irriterad å de e bara onödigt för på så vis kanske ja tillslut tappa alla dom där fina vännerna ja skröt om i gårdagens inlägg...


här kommer iallafall nåt som muntrar upp i höstmörkret. sen bli man i å för sej ledsen då man kolla på prislappen men sen bli man glad över att de snart e jul. men sen bli man ledsen då man inser att tomten bara e en bluff och att man ha fattiga vänner & familj som inte vill kosta på en skor för tusentalskronor, så de gå ju som plus minus lite. back to basics :D


   

skulle ha passat mej perfekt då jag ska ut å svina & sparka ner folk.

för de gör ja ju väldigt ofta.

(jag vill inte ha några missförstånd så därför vill understryka att detta var ett skämt!!)


nu hör ja angelicas fula prutt bil rulla in på gårn. på besiktningen sa dom te na: "skrota eller svetsa utav bara helvete!"


lillrokki  





Av Ida - 3 november 2011 17:51

vill bara skryta över att de verkar som jag är en mycket bra vän, annars skulle ja inte ha så underbara vänner.


mickan skrev så fint under en bild på oss hon la ut på facebook:



 



Det kommer en stund i ens liv, då man möter en person,

som lämnar ett djupt avtryck.

Kanske att du inte förstår det från första sekund,

det kan vara en vetskap som sakta kryper sig på.

Men plötsligt då vet du, att denna person,

kommer vara en av de finaste människor du mött.



från å me nu ska ja bara va vän med djupa personer som visar liknande tacksamhet!


/lillrokki

Av Ida - 3 november 2011 13:15

en sån där MILF vill väl alla va. så även jag. å när jag hittade

min för dagen drömoutfit i forma av ett par killah-jeans blev jag ännu lite mer sporrad.


 


ja va ju extremt dum i huvet där i juli då ja satt å sa att ja skulle ner mina 22 mammakilon + 4 till innan jul... då hade ja inte räknat med att jag skulle va sängliggandes 1,5 månad och jättesjuk de resterande 1,5 månaderna.

men nu är ja på gymmet en timme varje dag & pappa edin va ju rolig som leta upp min gamla barnvagn (vår e på reparation) så nu e de bara å traska från bölen in på byn. 


sen gett ja gå te farmor å ta igen mej med typ sju koppar kaffe, då bli hon nöjd om hon få bju. sen ha ja ju världens bästa faster agneta på besök & hon och farmor vaktar nog gladeligen alma en timme medan jag gymmar.


de gick ju åt rätt håll ett tag men nu börja ja gymma å börja väga mer igen så nu skit ja i vågen, den e för andra, inte för mej.

för ja få ju motvilligt erkänna att ja tage mej vatten över huve. ja skyll på att ja allti vare dålig på räkna... 26 kg fram te jul, ni hör ju hur galet de ä. men ja fick väl nån form av storhetsvansinne då ja klämde ut världens vackraste 4,5 kilo kärleksklump där på förlossningen! ;)

även om ja va dum så va ja rolig så de bju ja på!


tja

/lillrokki

  

Av Ida - 1 november 2011 14:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards