Alla inlägg under november 2013

Av Ida - 20 november 2013 11:10


Christoffer. Din jävla fjant. Kom hem!
Som jag saknat dej nu. Å bara kunna ringa å prata då jag gjort nånting kul eller när de hänt nåt jobbigt. Du är verkligen världens bästa vägg att luta sej mot i livet. Som när man lutar sej mot en vägg när man e morron trött...eller full å ska ta på sej skorna.

Av Ida - 19 november 2013 21:50


Morgonen började med frukost hemma ist för på dagis. De va super mysigt. Vi låg i min säng å såg halva filmen om Snövit och dom sju "gubbarna".

I omklädningsrummet på iksu va de två tanter i 70 års åldern som diggade min hårfärg å så tyckte dom att jag inte skulle lyssna så mke på min mamma :P

Vi slängde ihop ett gäng kolagrottor efter dagis, Alma kallade dom småtårtor. Hon målade fina skyltar så folket ska veta vems tårta son tillhör vem. Sött nog ville hon Chrillan skulle ha en med. Men den frös jag in sen.

Imorn ska jag å Linn samm- träna. De e grejt. Hon ska få sjukt me pisk. Hur man nu piskar nån som står på en maskin breve en å som helt saknar mätare...

Gonattskki.

Av Ida - 17 november 2013 14:48


om nån timme ska jag åka å hämta denna tuffing.

har känts så himla tomt nu då de övriga familjemedlemmar är borta.

har försökt förklara för almalowa att chrillan skulle till thai.

jag sa: "chrillan ska åka bort...

å då sa hon: "båt??" å såg superförvånad ut.

 

 

 

christoffer ringde förut å berätta att han fått thaimassage å att groggen va billig å alltför go...

japp...

tro va man få hem om en månad egentligen.

med lite sämre hållning och mörkare hår kan de va en christer pettersson.

 

chrittan eller chrillan??

 

 




Av Ida - 17 november 2013 11:18


Sjukt go frisyr man kan få när man är i sorg.
Vissa klär sej svart å jag färgar håret roligt.
Takk Christoffer för att du for båt.
De e ditt fel att jag se ut som en idiot.

PENNTROLL!



Av Ida - 16 november 2013 21:30


Av Ida - 16 november 2013 20:21


Av Ida - 15 november 2013 19:09


För att kommunicera med Chrillan nu när han är i Thai, skriver jag på bloggen. Små meddelanden, på minnelser och tankar. Jag vet, jag skulle kunna mejla eftersom brev är uteslutet. Eller åtminstone lösenordsskydda mina privata kärleksbrev. MEN...här kommer det...

Det är för ER skull. Man behöver saker att störa sej på, annars går man inte runt. Som tex Grannfejden. Och när jag var bara Ida...alltså innan de va Ida å Chrillan...då störde jag mej på alla som va så där sjukt kär å som la ut pussbilder å I- love- you:s i sin fejsbookstatus. Nu är de min tur att störa alla andra. För jag är sjukt kär och sjukt olycklig över att Thailand överhuvudtaget existerar.

DÄRFÖR! Nu har ni svaret. Här kommer min nuvarande fundering till min livskamrat:

OM DU NÅGONSIN någonsin kommer hem med såna där träningsskor som varje tå är vär för sej å ska kännas så stenålders och "naturlig" som möjligt...då kan du stanna i Thailand. För åsså, har folk bleve BLIND?? Se dom inte hur dum dom se ut?

Fingervantar- OKEJ!
Tåtofflor- NO NO!

I övrigt är de puss I love you. Ring mej på Skype om du blir full :)

P.s ikväll ryker din pulled pork, skyll dej själv.

Av Ida - 15 november 2013 11:36


Tjääna!

Nu är du på andra sidan jorden och jag tog fel på tiden så ja missa träningen. Jag ska ner på stan, på Vezzo och bli bjuden på lunch, med Elsa å Linn. Ska lätt äta Cesarsalladen vi åt första dejten. Kanske köper en ny mascara med. Men bara kanske. Jag vet inte om jag ska idas göra mej fin eller om jag går som gud skapade mej. Fast plus kläder då. För här är det bara nån plusgrad.

Du har nog precis bytt om till shorts, dom blå Billabong, dom är nytvättade.
Jag tar hand om din blomma, den har inte fått vatten än, men jag funderar på å prata med den. Den ersätter knappast ditt sällskap. Den är faktiskt rätt tråkig. Den gör ju inget, står där man ställt den å stirrar.

Ikväll har jag så lite att göra att jag överväger att se idol. Men först bodypump. Jag tar blommorna jag fick av dej med mej till det rum jag är i. Dom är så sjukt fina, dom slog ut i natt och var det första jag såg när jag vaknade.

Drick många goa öl nu min fina, bli brun, sola, dyk å köp mej nåt himla fint. Själv drar jag på mej långfillsingarna å beger mej ner på staden.

Stor puss
/Ida


   

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards