Direktlänk till inlägg 5 december 2007

motigt.

Av Ida - 5 december 2007 17:26


för de mesta tyck ja de känns litte motigt nuförtin. jaa de e som om de roliga va roligt, men de varade inte speciellt länge. dessutom så börjar insikten komma om att det aldrig nånsin kommer bli bättre. de e klart att de gå upp å ner, men där ja ä nu så gå de mest ner. jag vet inte, lyckan kanske inte är ämnad mej, men man vill som veta. man vill försöka & förtjäna. de e ju inte så att ja ä direkt olycklig. de ha funnits många sämre stunder herre min je. de krävs int mycke för att ja ska bli nöjd, de krävs mycke för att ja ska va lycklig. lycklig, de ä man ju så sällan nuförtin ändå så.


ja tyck faktiskt int att de ä körnschtigt folke bli bitter. de va alla förr. nuförtin ä folke mest lat. skyll på barndomen gå ju bra, å på den smala vägen som man aldrig vågade ta. skyll på små egentligen obetydliga ting nu för att dölja att man aldrig vågat hoppa.


jag har hoppat. så ja ha inget å skyll på. den enda jag kan skylla på är min sämre hälft. den som regerar & är störst. dessutom har den växt på senare tid. jag som varken vågar släppa tag eller hålla fast. jag kastar mej ut å ångrar mej när de e försent. jag vågar som aldrig vara på riktigt. försöker och misslyckas å sen kan jag heller inte ta det.


de känns ju som motigt då man vet att den bästa tiden av ens liv är förbi...

fast skönt å veta att man gått igenom det jobbigaste...

folk tror nog att jag vill skylla ifrån mej, och de vill jag. men innerst inne så vet jag att jag är orsaken till sanningen & världens alla eländen.


rock on/ Larsdotter

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards