Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

nilsson å ja kom å hamna i fängele, för vi ha begått ett brott- snatteri!!!

Av Ida - 12 oktober 2010 17:39

med världens hittills längsta rubrik, iallafall nånsin i denna kvinnas blogghistoria, förstår ni säkert att något hemskt ha inträffat.


jag & anncarin margareta (fast hon föredrar maggan) nilsson fick låna kenneth mähler (kegas) bil för å göra diverse inköp till mej eftersom jag är halssjuk. när vi satt i bilen kom vi till insikt. bilen va för bra för å inte tillhöra oss! jag smsade kega å berätta att nilsson gör slut med honom å att bilen, den få han minsann inte se igen!


tyvärr verka de som han vill behålla bilen, så vi vart ihop me han igen.


sen, av nån anledning som ja inte hade me å göra, hamna vi på JC. å detta bör inte nämnas, men ja visa nilsson en tröja som ja nyss hade köpt där som sakna en knapp. eftersom både jag å nilsson med vår fina uppfostran aldrig, eller iallafall sällan snattat, fick vi för oss å göra en helcrazy grej. vi stal reservknappen som följer med tröjorna i en liten påse som sitt på prislappen.


detta resulterade i skitdåligt samvete!

 

vi hade hört talas om myrorna, å att de skulle finnas fräcka prylar där. de fanns de, men de enda i vår smak va 50 olika håriga hattar & mössor.


vi köpte INGEN, vilket vi sen ångrade!

   












sen imorse kom ja på vilken låt som e ledmotivet för min å nilssons vänskap. den kan starkt rekomenderas, men kom ihåg...!

den e vår,

så ingen annan få ta den som sin låt.

ett glas vin- sanna carlstedt

 

ja det e ett hårt liv som jag lever

e som sextio fast blott tjugosju

flicka på vandring, söker efter sin sanning

skadad, sårad efter jakt på hemmets härd…

men med ett glas vin så går det över

några glas till det e allt jag behöver

vin i skymningen fram till sommaren, så blir jag hel igen

/lillrokki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards