Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

ikväll ha de hänt så roliga saker...

Av Ida - 19 oktober 2010 21:06

efter att jag jobbat över som den lilla slav jag är :P blev jag bjuden på middag hos min vän nilsson. kul överraskning då jag kom dit var att weilotte & hennes lilla trollunge tilde va där. vi åt "geggamojja- pasta". det roliga i historien inträffade då weilotte & trollet gått, då annacarin maggan nilsson ville att piraten aka. oliver skulle städa innan läggdags.


han trilskades så in i vasken och tillslut.... tillslut fick maggan nilsson jr nog. hon hotade med å slänga ut hans bytta me leksaker genom balkongfönstret. trots detta tomma (trodde jag) hot, lydde inte den spjuvern. då tog de hus i helvete. nilsson slängde ut bytta å leksaker å pojken börja grina. jag satt å skratta så ja fick gå ut för å inte underminera min väns auktoriet. de va de första roliga.


de andra roliga va att mackan kom med en flaska vin. och till hans förtret hade jag (som den boxvins människa jag är) ingen vinöppnare. pojken kämpade i 20 minuter medan jag bloggade, och tillslut kom han lycklig..... med flaskan alltså, i högsta hugg.


som mackan själv skulle ha sagt om han hade nån talan: de här vinet va riktigt gott. tur att vi bara ha en flaska eftersom vi ska jobba imorn.


notera att de va mina ord. men jag vet att han känner likadant, han plask macke boy.


nu bli de snart läggdags. de e ju en ny spännande dag i kundtjänsten imorn. å en hemlis, de e att ja gilla rä!


p.s ja ångra bittert att ja int köfte mössan ja å nilsson hitta på myrorns. edin skull ha sagt om mössan som han bruk göra om de ja ha på mej (bortsett från piercingar, tatueringar, sidecuts, nitar, läder, ölflaskor fyllda med grogg, svart nagellack & hårda ord) åhh, vahh tuff!!!  



  

/lillrokki

 
 
Ingen bild

Nisse

19 oktober 2010 22:11

Äntligen en bild på den absolut tuffaste mössan ever!! Jag ha nog aldrig skratta så mycke. Men vart är den snygga bilden på mej när jag gick bakåt i tiden med en ytterst snygg hatt/mössa och en sån där innan vantarna kom grej??
Jag kan rapportera att jag inom kort kommer att få ett eget super nanny program på tv eftersom jag är riktigt vass på det här med barnuppfostran, och städat blev de jävlar anamma! Varför öppnade ni inte vinflaskan som lilltobbe ha lärt oss??

Ida

20 oktober 2010 15:03

fan, ja skrev värsta långa svaret å så försvann de. jag ta de muntligt på lördag. puss love ya

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards