Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

hur mysigt som helst.

Av Ida - 4 januari 2011 20:18

jul, ledighet, nyår, mys, adolph, mat.... helt underbart. har hjälpt kära m att flytta här i helgen med hjälp av hans enormt stora familj. det blev enormt mys & bätte än ja trott.


så nu har ja inte längre nån inneboende.  bra på många sätt, tex.mer tid till bloggning & mer välstädat, dåligt på många sätt... kan inte komma på just nu :P han livar ju upp stämningen med sina guldlockar så han saknas ju mej som ett hockeylag saknar sina fans- de bli som inte riktigt samma liv.


ja slog på stort idag. vitlöksmarinerad kycklingfilé och hemmagjort potatis & tomatsallad. wonderful. egntligen förstå ja inte varför ja inte gjort en kokbok, de ha ju kommit fram nu att jag e jättejättebra på laga mat.


på nyår hade vi 6 såna där ufo grejer man täder på och så flyger dom upp typ 2 kilometer upp i de blå. av dessa 6 fick jag tända på två, varav mina 2 fastnade i ett träd. dock skadades varken träd eller människor.


sen ha ja gjort en god gärning på jullovet. jag fick en gubbe på affärn där man köp raketer å skratta. m ville köpa dyra raketer & då sa ja: "mähh, de gå ju inte. du ha ju lagt alla dina pengar på böter!" (jag tänkte på en fortköring, mer vill ja inte avslöja)

gubben skratta högt åt mej. de lät antagligen som selma & lilla fridolf.


sen ha ja sticka ett par sockar i jul, som ja naturligtvis kommer att lägga ut på bild. nu blev dock tyvärr kvar i köldhålan junsele, där vi hade -38 på julafton. som ett isbjörnsarsel...


bästa julklappen kom m med. inte för att den va dyrast & bäst utan för att det kom från den bästa. jag vet att den var införskaffad med allt vår relation bygger på- kärlek. längre har vi inte hunnit komma i vårt förhållande, mer än att allt känns underbart & bättre än allt. där han andas in där andas jag ut.


puss & kram

/lillrokki


         

 
 
Ingen bild

tobbe

4 januari 2011 22:27

låter som som du haft det undebart ;) tycker dock att m förtjänar att nämnas med mer stil, typ mr m ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards