Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

rånar alla banker utom jag?

Av Ida - 8 februari 2011 13:19

ja kolla just på familjen annorlunda. för er som inte sett de kan ja kortfattat säga att de handla om familjer med sjujeevla mass barn. typ 8 stycken.


å uppkomsten te detta blogginlägg, är en familj i programmet på 10 personer åker till italien. hur kan en familj med 8 ungar och endast två inkomsttagare (varav minst en legat på föräldrapenning i iallafall 8 år i å me alla ungarna) ha råd med det? italien e ju väl känt att vara svindyrt!


hur duktig man e än på pruta så e de dyrt. inte bara resan utan maten där, å sen skulle dom på fotboll med. å de kan man ju inte se utan öl...tur ungarna va för små för de, då blev de billigt där. då tjäna man ju in några slantar.


de e lite av de som e charmen med den här världen. ju exklusivare saker är, desto mer vill man ha de. ett exempel på detta: ju längre krogkö- desto fler vill in!


jag (som ensamstående nollbarnsmor) å nilsson  ha ju int råd å åka te ullared ens en gång. så summan av detta är...


rånar alla banker utom jag?

jaa nilsson gör ju heller inte de.

för hon e ju konstant magsjuk så hon skulle ju bli påkommen direkt...

så de e ingen idé.


 

    

kolla den här blicken. lite bankrånsblick.


ja har legat väldigt väldigt sjuk sen i fredags. så de ha vare himla synd om mej, vilket ingen tycks fatta. 39 graders feber. dock bättre idag.


men... de pocka i magen istället. kände bara att ja ville få ur mej det ;D


puss & kram

/lillrokki

  







 
 
Ingen bild

Pappa Viking

8 februari 2011 13:40

Hahaha, inte se på fotboll utan öl.....den var bra...

Ida

8 februari 2011 13:48

de finns ju sån alkoholfri öl ha ja ju upptäckt nu åxå. livet va tydligen inte slut när man fick lägga ner dom där roliga grejerna. de finns ju alternativ öl, snus & motion. man kolla på canal + istället.

 
Mikaela

Mikaela

8 februari 2011 14:13

Du är bra fin!

http://grovaord.blogg.se

 
Ingen bild

Mica

8 februari 2011 15:21

Har haft samma funderingar faktiskt när jag sett familjen annorlunda! I exakt varje avsnitt är det någon som åker till Liseberg, Kolmården, Italien, köper nytt köksbord, anlitar en hypnotisör(!), etc. Den enda rimliga förklaringen är att de får en sjujävla massa pengar för att ställa upp i programmet, alternativt att tv4 betalar deras resor/köksbord/hypnotisörer (vilket ju i praktiken innebär samma sak), för att göra programmet mer intressant.

Vad kan vi då dra för slutsats av detta?
Jo, om man vill bli rik alternativt få resor/köksbord/hypnotisörer betalda ska man alltså föda barn tidigt och sen inte sluta förrän man har minst 8 st, sedan är det bara att vänta på att valfri tv-kanal hör av sig och undrar om de får bjuda på en resa/köksbord/hypnotisör med enda villkor att de får filma resan/köksbordsshoppingen/hypnosen.

Bäst att sätta igång direkt med andra ord, för på de här viset blir ju inga barn gjorda! ;) (Elleeeeer.....?)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards