Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

jag, väduren & adolf hitler.

Av Ida - 7 juni 2011 16:31

jag är som bekant född 25 mars & är därmed föd i vädurens tecken.

marcus är född den 14 juli & är kräfta. så långt är alla med.

jag blev lite nyfiken på hur det blir med vårt lilla mirakel & googlade stjärntecken. antagligen blir det en kräfta där åxå så jag sökte på det.

kräftan är, inte helt oväntat preciiiiis som marcus.

mitt barn kommer helt enkelt att bli en... andra marcus:


omtänksam, sätter familjen i första hand & värdesätter långvariga vänskapsband. i relationer och samarbete kan kräftan vara försynt och försiktig, tassa lite som katten kring het gröt. en reserverad men samtidigt social natur. en trofast & varmhjärtad person vars uppväxt präglar kräftans fortsatta liv starkt. han styrs av månen & är känslomänniska med hjärtat på rätt ställe vilket gör att kräftan är sårbar till sin läggning och tenderar att ta saker personligt.


POSITIVA EGENSKAPER: beskyddande, fantasifull, försiktig, intuitiv, känslosam, kärleksfull, medkännande, slug. 
NEGATIVA EGENSKAPER: lynnig, oförmögen att släppa taget, ombytlig, snarstucken.
ELEMENT: vatten

GILLAR: barn, bjudningar, hemmet, hobbys, romantik

OGILLAR: att bli emotsagd, bli tillsagd vad du ska görairritation, misslyckanderåd. 

PASSAR INTE IHOP MED: väduren - det här är oftast en svår kombination. du är för lynnig och sentimental för Vädurens smak, samtidigt som även väduren själv har lätt för att bli på dåligt humör. och du har svårt att tåla vädurens öppna och rättframma sätt.


bla bla bla. snäll person och så vidare, de e ju alltid skoj, och de passade precis på marcus. men vänta nu te ni få höra vad jag läste om mitt eget tecken väduren:


väduren har dom ultimata ledaregenskaperna. hon är oberäknelig och oförskräckt temperament. väduren axlar gärna ansvar och vill känna att hon har en ledande position, annars mår hon inte bra. hon är en handlingsmänniska och är snabb att fatta beslut. hennes översvallande sätt gör väduren till en rolig kamrat. väduren har har stark energi, är utåtriktad, frispråkig & dominerande.


POSITIVA EGENSKAPER: banbrytande, dynamisk, energisk, entusiastisk, modig, självsäker, snabbtänkt, äventyrlig.

NEGATIVA EGENSKAPER: hetsigt humör, impulsiv, otålig, självisk, våghalsig.

ELEMENT: eld

GILLAR: handling, spontanitet, utmaningar, vara i täten.
OGILLAR: andra människors råd, erkänna misstag, att bli emotsagd, att vänta.
 

PASSAR INTE IHOP MED: kräfta- de här två stjärntecknen brukar inte passa ihop så bra. kräftan är lite för försiktig av sig för att väduren ska få tillräckligt mycket stimulans. kanske vill kräftan stanna hemma på fredagskvällen medan väduren hellre går ut och roar sig? så kan det vara även i sängen.



jag är helt förbluffad, det stämmer ju vartenda ord!!!!!! jag sitt ju här å må jättedåligt, jag har blivit en tyrann, en riktig hemsk människa som inte bryr mej om andra & bara vill bestämma. dock är jag (väduren) även häftig, rolig & helt livsfarlig, medan marcus (kräftan) är en mes. fast marcus säg att dom bara skriv så för att ja inte ska bli ledsen. synd bara att detta är typ VETENSKAAAAP.

nu gäll de å klämma ihop bena te den 23e juli så barnet slipp bli kräfta bara...


KUROIOSA: andra kända vädurar förutom ida larsdotter är: adolf hitler & eddie murphy.


   










/lillrokki med bihang

  


 
 
Ingen bild

Pappa Viking

8 juni 2011 11:07

Sorry Ida, Astrologi är INTE Veeeeteeeenskaaaap,
det är däremot Astronomi.

Ida

8 juni 2011 13:46

Astronomi är vetenskapen om himlakroppar och universum å sånt. Å de e ju helt ointressant. De här e ju unikt och revolutionerande. De stämmer ju. Dessutom tyck ja du e gammal å mossig, för ja skrev faktiskt TYP vetenskap, å på ungdomsspråk betyder de ungefär att: aa de borde iallafall va vetenskap :P kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards