Direktlänk till inlägg 5 september 2011

länge leve den homosexuelle med kanintänder!

Av Ida - 5 september 2011 15:34

blev påmind av min gode vän david "fistarn" källberg att freddie mercury idag går i pension i sin himmel. han skulle nämligen idag fyllt 65 år, det hurrar vi för! länge leve bögen. (marcus tyck att ja inte få skriva så. men för de första het de ju de, å för de andra e väl de inge fult man ska hymla om. ja kan skriva gay eller homosexuell åxå men va ska ja göra mej till på bloggen för. alla vet ju ändå  att jag brukar ordet "bög" i normala fall. de e het ju de i dagligt tal nuförtin)

hur som, länge leve mercury!

  idag ha vi haft besök av hunden adolph. pappa edin kom hastigt på att han hade ett möte i stan & lämnade av den intet ont anande jycken hos familjen larsdotter. "en timme!" hojja han i farten. de va en lång timme, iaf på min klocka. för på min klocka ha de nu gått fyra timmar. kan tänkas att farsgubben fastnat uppe på biltema eller jula. där kan han vandra i timmar. han skulle man ha me på ullared. han både bär kassarna & betalar :) stort plus!


fast nu e ju alma lowa larsdotter den nya favoriten & den stora konkurrenten. de e hon som få paket numera. ja få väl helt enkelt inse att mina glansdagar är över.

 

framåt kvällskvisten ska ja ta en promenad med vagn. ha hittat en perfekt rutt. tyvärr ha ja fått utegångsförbud efter mörkrets inbrott. min perfekta rutt sträcker sej nämligen på dåligt upplysta bakgator. och där få ja inte gå ensam för marcus. å lat e han själv, för han ids inte följa med. lumpen ha han gjort, men styra en vagn en halvmil gå inte. han lyft bara tungt på gymmet & äter pulver med mjölk. fast te mej sa han att ja gatt dra ner på min mjölk konsumtionen om ja inte ville ruinera oss... här få ni en bild på spännisen:

 

varför han hade millitärbyxer vet ja inte. han ta på sej dom ibland å börja berätta lumparhistorier. nån sorts nostalgi finns tydligen i brallerna. hata e ett starkt ord, men jag tycker väldigt illa om dom som gjort lumpen & skryter om de. ja ha fött barn, men då ja försök mästra mej me de då få ja bara höra att de ha kvinner gjort i alla tider. men de e inte alla kvinner som tror att hon e en pannkakstårta pga lustgasen. å de e inte alla som kallat barnmorskan för findus & sin sambo för christer, trots att han heter marcus...


jag känn inte ens nån christer. å snart känn ja ingen pappa lars edin om han int kom å hämta upp jycken! ni se ju själv va lömsk dom se ut:


 

bara för att ja känn mej på så fasligt gott humör, ger jag er härmed en favorit i repris, min svåger (ja börja ha lite ont om cash så han gå te högstbjudande. han kan allt om fotboll & ingenting om hur man använder plattång):


 

/lillrokki

  

 
 
Ingen bild

Fistarn

5 september 2011 16:25

Tack för epitetet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards