Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

VIKTIG meddelande till samtliga fans!

Av Ida - 24 oktober 2011 14:17

pressmeddelande:


jag har på sistone fått väldigt många intima & privata frågor angående boken jag håller på att skriva. många tjatar om att bli omnämnd. till er vill jag säga att det egtentligen finns bara två vägar att hamn där, det ena är den svåra vägen- att förtjäna det. den andra lite enklar är helt enkelt att sticka åt mej en slant. allt mellan 500 kr & uppåt kan köpa dej en plats i sveriges nästkommande "mest lästa" på bokhyllan. ju större slant- ju bättre OCH STÖRRE roll i boken.


nilsson hade komme över nån dokumentär om jan gulliou men ja känn att man inte ska ta vatten över huve så här i början. dock en mer prestigelös författare att inspireras av är ju leffe GW.


FRÅGA: Ida, vem inspireras du av i ditt författarskap...?  

SVAR: å ja blev väldigt inspirerad av leif GW, då han va på nyhetsmorron förra veckan. han ha ju gjort en bok om sin klassresa. kändes enkelt & lite "jag skriver en bok för att ja vill och kan. sen om folk läs han eller inte de skit ja i".


FRÅGA: ... och varför??

leif GW han e ju både alkis å miljonär, han lever precis de ultimata livet man kan önska. sen verka han ju omtyckt trots att han se ut som ett troll & säkerligen (detta ha ja inga belägg för utan jag grundar detta påstående av egen iakttagelse genom tv:n) lukta han sådan åxå. 


jag kan ju alltså meddela att boken är på G, men nu är de ju inge ihopslaffs som man kan tro, utan de här är ju ett seriöst projekt. utveckling måste få ta tid. precis som en god omelett ska stekas på låg nivå & länge. annars bränns den vid å ingen vill ha den. likaså ska idéerna till boken mogna sakta & säkert.


FRÅGA: Hur gör man för att få anställning hos dej?

SVAR: ja ha anställt mica som manager. kanske ångrar jag mitt val... jag skriver detta öppet för att sätta press på henne: MICA- för tillfället inte den bästa managern av flera anledningar. här kommer exempel på varför:


1. hon ha börja praktisera i en annan stad.

2. hon kommer inte på frukostmöten längre eftersom hon praktiserar i en annan stad

3. hon ha inte skaffa en pärm där hon ska anteckna alla mina idéer eftersom hon tillbringar mina värdefulla timmar på att fördriva tiden på "praktik" i en annan stad.


lillemor e rakt int nå bätter, hon e ju utsedd te kassör. men ja ha inte sett skymten av varken henne eller pengarna.

så om DU uppfyller dom krav mica å lillemor inte uppfyller kan jag tänka mej en provanställning. hör av dej!



FRÅGA: Hur arbetar du?

SVAR: en bra författare iakttar ju andra & sen gå dom hem, dricker billig sprit & börjar fantisera tillsammans med en skrivmaskin. en skrivmaskin ha farmor, å sprit finns på systeme. men ja vill inte låta mej berusas eftersom ja måste va glasklar i huvet för att idéerna ska sprudla. så just nu skippar jag spriten men är inte främmande att ta till den en dag det går lite sämre.


nu vet ni lite mer om projektet. hoppas jag svarat på era frågor.

KÖP BOKEN!

tack för er uppmärksamhet!

/lillrokki

  

 

 
 
Ingen bild

David Källberg

24 oktober 2011 16:40

Wow. Jag vill ha den boken jag kan förskottsbetala om det hjälper ekonomin! Hoppas att du skriver den på norrländska! Då kommer den bli en hit!
Kärlek & Rock 'n roll!
/David

Ida

26 oktober 2011 12:21

helt klart ligger mina norrlänska rötter till grund för skiten :D

 
Ingen bild

angela

26 oktober 2011 00:23

Halllå!? är inte jag anställd längre? tar väldigt illa vid mig när JAG inte omnäms :/

Ida

26 oktober 2011 12:21

jo naturligtvis. men ditt uppdrag är så otroligt hemligt att jag inte kan näma det. du vet ju själv vad du är. å då tala ja inte om gunilla perssons dotter ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards