Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

gud gör inga misstag.

Av Ida - 18 januari 2012 22:30


I'm beautiful in my way
'Cause God makes no mistakes



jag är lite besviken på mej själv. jag tittar mej för mycket omkring. jag har brytt mej förmycke. ja ska va så fruktansvär härlig å skön å kul framförallt. jag har haft den här bloggen i snart 5 år & bara levererat en massa nöjesläsning till er alla. men nu e de slut på det. jag har gjort slut med den sidan av mej. inte helt. men nu ska jag börja skriva det jag faktiskt vill skriva & de ja tänker på. ja tänk använda bloggen till de den e tillför- att ventilera. sen om de råka bli skoj ibland då e de väl bara en bonus. för ja ä kul. kul å titta ÅXÅ...ha ja ju kommit fram till idag:


ja va på spinning ikväll. kanske jobbigaste passet hittills. allt detta berodde på en karl. en mycket mumsig sådan. för att sympatisera med min goda vän nilsson som nu finns ute på köttmarknan till ert förfogande, har ja tagit ett visst avstånd från manspersoner. därför blev jag lagomt irriterad då jag insåg att de va just en sådan som skulle leda spinningpasset.


efter bara nån minut övergick den här irritationen till lycka. karlsloken va ju en riktigt good looking pajk å dessutom verka han så hurting å trevlig å lång. så ja trampa ju på extra för ja ville göra ett gott intryck. jag vill understryka att ja ha inga som helst bad intentions med denne man, utan de va mest för min vän & nyblivna singelmamman nilssons skull. ja ville helt enkelt inte framstå som otränad. speciellt inte eftersom jag lätt va yngst på passet. så ja trampa å kämpa å tillslut insåg ja hur osexig ja måst ha framstått. svett e ju inge mysigt. de e de värsta ja vet. å vettu de bara rann ju om mej.


å då hann ja ju åter igen bli lite irriterad. hur fasen kan dom ha en töcken en hunk te ledare. å unga va han å. under 30 iallafall. han hade ju fått mej å trampa skiten ur mej själv. å till råga på detta så insåg ja ju att ja inte hade raka bena samt att ja va vitast i skinnet av alla. alla 40 åringar e så brun å fräsch å smal. där kom ja me mina stickiga bleka ben å min muffinsmidja. så då ja komme hem å la mej i bade så raka ja bena. MOT MIN VILJA egentligen känns de som! så här i efterhand känn ja att de va mitt dåliga omdömme som gjorde de å ja kände lite "jaha, å va skulle de här va bra för?"


ja vill ju åxå framstå som en ung, snygg, rakad mamma. men de e ju just de- JA Ä JU MAMMA. all min vakna tid gå ju åt att tillfredsställa denna lilla pärla jag satt till världen med hjälp av (just de...) EN KARL.


de e ju de ja säg. dom här karlarna dyk ju upp överallt. så de verka som ja få acceptera att dom finns. men ja tänk inte raka bena för dom. utan skulle de råka bli att ja gör de nån gång, då tänk ja göra för min egen skull. ja tänk raka bena för att de e gött mot täcke då ja lägg mej i min nybäddade säng. ja kanske eventuellt tänk sola, men de e för att huden ska gå ihop me min foundation å ja tänk träna för ja vill minsann va stark som pippi långstrump! jag vill kunna bära tungt både inuti ida & utanför ida.


de finns som inte mycke utrymme för skönhet i mitt liv. men man gör så gott man kan efter förutsättningarna man ha. ja skulle önska att ja hade mod att stå naken som herren skapte mej, som adam & eva å känna mej sådär vacker å härlig trots benstubb, ostyrligt hår å avskavt nagellack. men inte ens de klarar jag inte. utan man ska kräva så mycke av sej själv. hela jäkla tin. så de e därför ja sitt här å e lite småförbannad. å allt börja me den där karln som höll i spinningpasset.


gud gör inga misstag. å ja är älskad av dom som faktiskt SKA älska mej. framförallt av den lilla pärlan som orsakat mitt kroppsliga ras & förfall. hon älskar mej villkorslöst & ler mot mej varje morron jag plockar upp henne ur hennes säng. största feta leendet som säger: "mamma jag älskar dej, trots att du e lite ful, stubbig & lite tjock ibland"


/lillrokki




           


 
 
Mikaela

Mikaela

19 januari 2012 09:36

Vad kostar ett sånt där spinningpass? :) Sen tycker jag du är göööör snygg Ida, du ska se mina ben och mina lår, där snackar vi grandmah 95år.

http://mikkanhellman.blogg.se

Ida

19 januari 2012 10:52

vet inte va ett pass kosta, ja ha månadskort å de kosta 350. tack va gullig du e :)

 
Ingen bild

Linn

20 januari 2012 13:26

Du är finast! :D sen måste jag bara säga att jag verkligen längtar tills din första bok kommer! det här bådar gott! jag skrattar så jag skäms när jag läser din blogg! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards