Alla inlägg under maj 2010

Av Ida - 12 maj 2010 21:10

   

 

MORFAR




puss & kram

/lillrokki

Av Ida - 11 maj 2010 15:39

nu ha ja fått feber åxå. jag som ska sjunga mej in på en skola till helgen. att vänta ett år till på grund av sjukdom är som inget jag ser fram emot med glädje direkt. att va på jobbet, för hemma börjar väggarna prata med mej.


tro de eller ej,men allt jag vill är att kunna jobba. man blir ju helt halv av att sitta hemma. aooo, nu känn jag plötsligt att jag börja få öroninflammation åxå. jag är så sjuuuk!hypokondri skulle många säga. ja de må väl va hänt, men dåligt må jag ju.


jag saknar min pappa... och min mamma... de e ju hemma man vill va då man är sjuk. här e de ju ingen som passar upp på mej :P



nog om detta. man känner sej ändå rätt normal, och gör man inte kan man kolla på lyxfällan. ikväll ska ja bju sebbe på tacos. eller, han få ju laga ihop skiten. de e ju han som e kock. ska ta mej i kragen. ett plus är att halsen är bättre. :)


tipp topp!

/lillrokki



Av Ida - 10 maj 2010 14:08

lillemor har hånglat. med en kille!!

ha ni hört nåt så obehagligt.

här sitter jag som en valnöt & kan inte göra annat än å trycka i mej hemska häxblandningar. mina två vänner elin & amanda har åxå blivit sjuk.

de känns dock bra att jag inte har del i det. för min sjukdom är nämligen inte smittsam. det är resultatet av en hårt arbetande kvinnas baksmälla.


träffade tony (stubben) idag. han är åxå sjuk, på sitt eget lilla sätt. han har ont i nacken & såg jätterolig ut. jag skrattar för mej själv när jag tänker på hans halsduk, som om den skulle hjälpa. nej, här har ni damen med svar på allt. en kvarting whiskey i 60 gradigt te- vatten, så är man på tipp toppen igen. man kan bota både förkylning (elin), hjärtesmärta (amme) & onda nackar (stubben). sen kan man åxå bli en himla kul prick.


igår hade sebbe tappat bort sina bilnycklar. vi ringde till en spåtant, men hon visste ju ingenting, då gjorde jag ett genombrott. jag har ju hävdat länge att jag är synsk. och ja sa te han att nycklarna ligg säkert mellan dynorna i soffan. å vart fann han dom?? jag kan byta karriär. 


puss & kram från en rastlös & livsförälskad

lillrokki


dagens kloking:

(under en msn konversation mellan mej & lillemor)


lillemor: ida, hur fan kom du va singel, du som är så rolig?

ida: joo du lillemor här kommer svaret, jag har haft en tur som inte är utav denna värld ;)



Av Ida - 9 maj 2010 16:02

jag känner mej helt galen och det är inte för att tyskland vann öppningsmatchen i hockey- vm. jag kan ju inte prata. de är så illa i halsern min. va på bio & igår och satt å hosta å harkla mej.


idag va ja å batti på stan för han skulle köpa en present åt mej så jag skulle bli glad. jag fick en flaska hostmedicin & en subwaymacka.


kommer inte kunna jobba imorn & heller inte träna :( måste bli frisk. det är nån i min närhet som bara spyr baciller runt sej. kan va lillesnor.


puss

/lillrokki

Av Ida - 7 maj 2010 15:28

ikväll ska solen rämna & månen vändas i blod.

ikväll ska kärleken regera!!


när klockan bli halv 7 kommer (förhoppningsvis) mina vänner att befinna sej breve mej i soffan med ett roligt sällskapsspel.



mina älsklingar tony (stubben)  kunde tyvärr inte komma.

han kan ligga i sin badtunna, äta sitt grillade kött & tro att dom ha de bra, för man tackar inte nej till mina spelkvällar utan konserkvenser. jag ska hitta på nån sorts bestraffning.

men vad är väl min kärlek mot en badtunna?


däremot har lille droppat in. :)

nu ska ja duscha, lägga mej på sängen och chilli- chilla.

korka upp en flaska coca cola zero & invänta mina vänner.


puss

/lillrokki



 
     

Av Ida - 6 maj 2010 14:15

idag har jag fått talförbud. jag får inte prata. jag har nämligen ont i halsen å e dyng- hes. bara te å vifta me armarna.


Jag ser fruktansvärt mycke fram emot morgondfagen.

det kommer nämligen att arrangeras en spelkväll hos mej. det kom att bli sååå festligt & mysigt.

nu ska både bob aka. robin ramazani  & batti aka. jon sebastian selin va med åxå. med en av dom kan vad som helst hända. å me dom båda två i samma lägenhet... de kom å bli grett.

   


på gästlistan & dom som antagligen kommer imorn är:

bob (elins andra hälft & min glade cancervän i vått & torrt. ibland lukta han parfym.)

batti (min bästa manskompis som jag delat dom roligaste stunderna i mitt liv med & nu ska dela bostad med för ett tag.)

mica (min bästa flickvän, träningskompis, bollplank, boxarpåse & älskling.)

bohman (min äldsta vän som är hur kul & konstig som helst.)

elin (min lillchef, snygg i kjol, kul på kalas & har en piercing)

förhoppningsvis tony (som satt mitt hjärta i brand. tony ser ut som en stubbe)

jocke (världens finaste jocke. V75- kung & pokerproffs)

& amanda (hon kan faktiskt bli arg ibland. gillar cider & har världens finsate hår. hon har blivit anförtrodd med det tunga & seriösa arbetet som spel ledare för kvällen.)

anna (känner inte henne så jag hittar på & skriver vad jag vet. anna är en söt precis 18 år fyllda tjej, med hål i tungan. syster till den tidigare nämnda elin. det finns en kille som hon e lite kär i. jag antar att hon gillar djur eftersom familjen både har katter & hundar)


på gärstlistan som inte begarar dyka upp, som jag trots detta kommer att ägna en tanke är:


lilltobbe (vi boxas & slåss & ibland drick vi öl. han ska umgås med sin dotter)

lillesnor (världens bästa bjurholmare, umgås hellre med hästar än med mej)

mickelina (guldklimpen som ska mocka skit i hertsånger)


 

 

puss  

/lillrokki


dagens kloking:


bästa vänner är som diamanter, värdefulla & sällsynta. falska vänner är som löv, finns överallt.

Av Ida - 4 maj 2010 23:03

   goderafton mitt herrskap, här kommer eder brud.

& lycklig e hon. utav mest ingen anledning alls.

ja fick sälja 31 lotter, fick tillbaks min cykel, hunnit tvätta, alex ha lovat å gå på de regnar köttbullar med mej (om jag inte lukta sopor det vill säga), fick träffa mica & ja fick träna. bra dag!

sen ska batti komma å hälsa på mej på freda å de e alltid skoj.

för att glädja er andra kommer här nedan en länk på

världens skönaste kinesunge:

(mica kom å älska den)


http://video.se.msn.com/watch/video/femarig-mastare-pa-ukulele/6f9el7fg


puss

/lillrokki



dagens kloking:


barn ska inte prata förrän de e deras tur, och de e du aldrig.


min kompis mica

som gilla fika.

Av Ida - 3 maj 2010 22:15

  

idag är jag lite mindre glad för morfar dog i torsdagsnatt. som tur var hann jag dit precis i tid för att finnas där & säga hej då. det var jättefint, det började precis ljusna & fåglarna kvittrade.


nu hoppas ja han sitt å skratta åt den uppståndelse det blev då jag & syster linn skulle hitta begravningskläder på hm... mer tokigt kan de inte bli än då systrarna larsdotter river city.


det låter konstigt, men hela händelsen, att jag fick va med när han somnade, har gjort ett starkt intryck på mej. man inser att saker man tidigare funderat över faktiskt inte har sån stor betydelse. och att saker man skjutit upp då dom blivit för jobbig kan betyda allt. jag har insett en sak som jag aldrig tidigare uttalat högt, varken på bloggen eller i verkliga livet:


jag älskar mamma, pappa & linn



hela helgen har varit en rejäl pers. nu ska jag gå & försöka sova. livet går ju som vidare. en dag ska vi ju alla trilla av pinn, alla människor är ju dömd till döden, på obestämd tid. morfar dog med stövlarna på, & de ska ja åxå göra. de bästa som kunde hända, de hände. & de va bland det värsta som hänt mej.


"en elegi för alla sorger den här våren handlat om

för en far som sjukna in & för en frid som bara kom

för skuggan över går'n där alltid lyst så fint

för en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din..."

night

/lillrokki

dagens kloking:

de döda är inte borta. de har batra gått ett stycke i förväg.


Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards