Alla inlägg under april 2011

Av Ida - 19 april 2011 21:00

stora bjässingen, som jag tidigare skrev om, tog med mej ut på en powerwalk nyss. vi skrämde 4 umgdomar som spelade fotboll på gatan, så man kan säga att vi jobbar gratis åt polisen. vi läxar upp ungdomen & städar upp på gatorna. just nu sitt hon breve mej å gnyr. ja tro hon e avundsjuk på min middag ja åt ikväll.    


i min ensamhet (med iofs bjässen till sällskap) lagade jag tacos.   


ja tro leija trivs ganska bra för hon ha både pruppat & sen ha hon inte hoppat från balkongen. hon vart lite sur när jag gick imorse, så då ja kom hem hade hon plockat fram tre skor som inte hörde ihop me varann. men hon respekterade dom och hade bara dragit fram dom för å markera att hon va sur :)  


jag har börjat uppröra mej (man gör sånt när man e gammal å ha lite å göra, man upprör sej på småsaker) på gluten och laktosintolleranta människor. dom ska skryta hela tiden med sina problem och vill nå gärna att man ska tycka synd om dom... te er ha ja bara en sak å säga: LÄGG AV! de e de ingen som gör, så ni kan sluta upp me å leta sympatier. hos mej få ni rakt int nåra.


men med kärlek ska jag hylla city sol, emma å ja va där idag å solade. hon berättade för mej att de ryktas om att de är ett tillhåll för prostitution. de trodde inte jag på, så därför ska vi nog ligga i bakhåll nån natt, bara för att vi e nyfiken. för köpsugna e vi inte. sånt snusk ska hållas hemma, bakom lykta dörrar!


solar man för länge kan man bli sjuk. de blev jag en gång. jag fick feber. därför delar jag med mej denna bild som en påminnelse till alla er ungdomar att hålla er borta från alltför mycke sol. man kan bli utskrattad...


nu ska bjässingen å ja se på tv, de kan bli en dålig, svensk tv serie. vi passa på innan marcus kommer hem. han skäms så mycke då.


puss å kram
/lillrokki

Av Ida - 19 april 2011 13:17

ja slet i mitt anlets svett, och när jag kom hem från jobbet möttes jag av en mycket glad hund på dryga 70 kilo. vi tog en promenad runt kvarteret ( HÖGST 5 minuter, högst!) sen va ja svettig, gatt ta på mej bikini för ja va så svettig å sen gatt ja vila.


ja vart lite nedslagen av alla andra intressanta bloggar som finns. folk som skriver om sina sjukdomar, anorexi tex, eller folk som genomgår könsbyte eller folk som vill va kissie wannabe. va ha ja liksom nu å komma med. ja måste ställa till med en scen där ute i samhället. de e så man skaffar publicitet.


/lillrokki

  

Av Ida - 17 april 2011 10:33

igår började lördagen skönt. marcus for å träna å jag tog en promenad. sen ska jag erkänna att jag e bra nöjd över vår nya tv. den e för kul å titta på. som lilltobbe sa: "men ojoj, på den här kommer ju porr att bli till en skräckfilm!"

va vi på allstar med anders & evis. vi hade för himla trevligt.

allstar burger- alltid ett säkert val.


marcus ha ju fått för sej att han ska snabb- rippa upp sej inför sommarn, så han ska tydligen dra iväg på gymmet idag igen. funderar på följa efter honom å se om det verkligen är så att han går på gymmet eller om han sitt ner i bågenhuse å tugga på en kebabrulle! ja tyck nämligen att de gick lite för fort för honom att helomvända från att vilja va tjock te å bli en babe. han va heltklart på tok för lättövertalad  när jag lite försiktigt påpekade att gubb- bröst är ute i år...


puss kram

/lillrokki

  

Av Ida - 15 april 2011 18:26

så även gjorde mitt finger. ja kunde helt utan problem använda de te å ringa me idag.

de va väl allt för nu.  


tack för mej!

/lillrokki

Av Ida - 14 april 2011 18:04

imorn kom  ja å måsta sjukskriva mej. för ja ha ont i ett finger. alltså, på riktigt. ja ha fått nån form av skabb i de för de klia nå så in i bänken. å varför ja måste sjukskriva mej e för att de e i mitt ringfinger. aklktså i de fingre som ja slå nummre på telefon mä. å då kan ja ju inte utföra mitt arbete effektivt. så de va de första probleme ja ha.


de andra probleme är att lars winnerbäck (min andra stora kärlek samt poeten och den store vägledaren i mitt liv) kom te umeå den 6 oktober. å de i sej e ju bara roligt, men de bli ju jobbigt då dom släpp biljetterna idag, å inte kan ja hålla på planera så långt fram i tiden. ja vet ju inte ens om ja ha nå finger imorn liksom...  


nu när ja lix e i gnällartagen kan ja ju passa på å berätta att ja ha träningsvärk i handen åxå. å ja inte gjort nå snusk me han. inte ens de! utan ja va dukti å va å simma igår, å de måste ja ha gjort på nå helt nytt sätt, eftersom ena handen int häng me idag...


igår köpte ja en pilatesboll som lilltobbe va här å invigde. han visa upp sin fysiska styrka genom å skämma ut sej. han höll på me bollen så vi glömde köttbullarna i ugn så dom blev helt torr, sen blev de en liten dispyt mellan oss när vi såg på arga snickarn. tobbe tyckte att han va för hård mot en mesig tjej. de tyckte inte jag.


ja tyck de e bra att de finns nån som han som läxa upp folk. utan uppläxning skulle ja inte va de ja ä idag! så mycke skäll som ja fått i mina dar.


värst va nå en gång då ja jobba på campingen då en kärring va så arg att hon höll på flyga över disken för att hon bleve placerad i stuga 5 iställe för 8. då blev ja så rädd att ja börja grina. efter de va ja labil i flera timmar!


ja blev dessutom lite sugen på en ny figur inför beach 2011... jaa, som OM JA SKULLE FÅ SOM JAG VILL :P ja skicka marcus på de iställe, så nu ska han börja träna med charlotte perelli.  


så i helgen ska vi börja köra pilatesbollen, marcus kör och jag coachar! de kom å bli fina muskler på honom. vi ha ju kort om tid nu innan sommarn å de finns ju lite å träna upp, så ja ska va stenhård med träning å diet (marcus alltså).


nu ha ja även införskaffat boken "kan jag, kan du" till honom. ja tro han blev glad, för han vet inte att jag köpte den till honom :)


nu ska jag fortsätta dricka kaffe å vårda mitt ringfinger.


adjö

/lillrokki

  

p.s de finns vissa utseendelikheter mellan marcus & winnerbäck. tro om marcus bli gla om ja berätta de för honom... två vackra män i skägg liksom....

Av Ida - 10 april 2011 18:32

de e fortfarande långt te sommarn, men den 18e juli korkar vi upp & umgås med stefan sundström:


"fri sprit & taxi hem, då e man stel i varenda lem utom en, de låter ändå skit så ge fan i å stäm, kan inte låten ta slut så ja kan åka hem"


 

/lillrokki

Av Ida - 9 april 2011 11:34

hemma, ensam, ingen stress, inget jobb. och en kopp kaffe naturligtvis!

funderade på å gå ut en promenad men de blåste ju nå förskräckligt.

ja ha väl sove ungefär 11 timmar i natt och är fortfarande trött, men de e okej, de e ju lördag. imorn ska ja iaf in en sväng på jobbet och dra ihop lite märning. kan ju behövas nu då man ska bli ny soff-ägare. soffan ha ja köpt mest för marris skull, för att hon ska ha nå å sitta i. för nu ha hon skaffa cykel så hon kom å va helt slut när hon trampa bort te mej.


igår blev de en riktigt finmiddag här hemma. tyvärr utan gäster, men å andra sidan vart de en rejäl matlåda te mej :D biff, från nån ko eller tjur, hemgjorda pommes, en sås som jag uppfann helt själv som kallas "brun" & en vanlig bea. te efterrätt blev de marängsviss minus bananerna. dom försvann på vägen. de gick lika bra me morötter!


dryck te detta rekomenderas ett stort glas kopilsner (rö färg om man bo i västerbotten å grön om man e hemifrån).




puss å kram

/lillrokki

    


titta nu va söt ja blev i håre!

Av Ida - 5 april 2011 17:00

       vi e lördagens änglar som virvlar på stan

vi e dom som du hatar en söndag på dan

vi e dom som kan skratta åt allt som e svart

vi är dom som har hjärtan av ädel titan!


/lillrokki

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards