Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

nu är de färdiggrinat.

Av Ida - 1 juli 2011 14:45

årets gnäll från mej:


ja tänk vägra väga mej hos barnmorskan nästa gång. allvar! igår låg ja å grina i många timmar. de e inte så roligt å väga 102 kilo, trots att jag gjort väldigt mycke för att hålla mej i trim under graviditeten.

inge bullar, fika eller läsk, sällan godis, aldrig chips, jordnötter, väldigt få ostkrokar, inge mycke salt i maten, äter MYCKE mindre portioner nu än tidigare, ja ha tränat step up in i 5:e månaden, bodypump in i 6:e månaden & sedan tagit promenader både med & utan stavar.


sen lever jag ju inte med en personlig tränare. det finns ju ingen som varit engagerad i att pusha & följa med mej ut för att röra på mig. å visst, min kropp, men inte bara mitt barn. just nu känns de som ja både ska bära skiten (kilona, hormonerna, inte kunna utföra vardagliga sysslor som att plocka ur diskmaskin utan att ryggen gå av, få inte jobbe å träffa folk, kan inte åka hem till familjen eftersom de då är 25 mil till förlossningen) & dessutom se ut och framförallt känna mej som en kossa.

sen få man ju heller varken snusa eller supa till.

å de kan ju knäcka vem som helst i lite tyngre stunder.


jag är mer förbannad än ledsen.


 på julafton ska jag väga 84 kilo,alltså tillbaks där vi började.

nu ä de sagt. å detta kom att genomföras, så nu e de färdigpratat om de.

nu behöv ingen kommentera att 102 kilo är mycke. att gå upp 18 kilo är kanske inte ultimat men heller inte ovanligt. jag hänvisar till foppa (kanske dåligt exempel eftersom han gör annat än å va höggravid om dagarna), som sagt åxå högt BMI, å den där BMI- kurvan e rena dyngan. synd bara att ingen som inte varit gravid själv (typ karlar) inte fatta nånting hur det känns.


nu e de jävlar i mej färdiggrinat. de här skriver ja nog mest till mej själv, för att boosta mej själv. men jag gör det öppet så ni kan ge mej fina kommentarer som jag kan rama in & bli glad av. eller kanske mest som ett försvar till mig själv. man kan alltid göra lite mer. men jag vill leva åxå. det är nog jobb att va gravid. det är för att jag själv ska må lite bättre.


titta på mej istället för vågen!

för de ska jag & bäbis göra.


NU SKA JAG ÄLSKA MAGEN!


         

/lillrokki & älskade magen

      

tack till

mamma

linn

mica

angelica

marlene

som vet att uppskatta en stor kvinna & hennes mage.

:)

 
 
Mikaela

Mikaela

1 juli 2011 16:23

Jag tkr du är super fin som gravid (och då du inte är det med för den delen):) och ja hormonerna spelar en ett spratt så inått helvete ;) Tror du kmr skaka av dig dina extra kilon så jävla lätt då du är så aktiv :) Så inget att gråta över, daska upp dig Ida :)

http://mikkanhellman.blogg.se

Ida

13 juli 2011 14:01

tack som fan! kärlek till dej!

 
Ingen bild

sandra

2 juli 2011 11:09

Du är vacker som en nyponros, fast med en lite större rosenknopp bara!:)

 
Elin

Elin

2 juli 2011 11:25

Du är så vacker Ida.

http://tokigochuttrakad.blogg.se

 
Ingen bild

Mikaela

4 juli 2011 11:54

Vackraste Ida

 
Kajsa

Kajsa

4 juli 2011 20:39

Hej!
Å vad kul att du ska ha bebis, och vad fin du är i håret!!
Kram! /Kajsa

http://kajsalinnea.blogg.se

 
Ingen bild

Pappa Viking

5 juli 2011 07:40

De vackraste bilder jag sett på en kvinna.....tycker om er bägge två....alla tre, Marcus oxå förståss....;-)

Ida

13 juli 2011 14:01

vi tyck om du jättemycke med!

 
Ingen bild

Åsa Sandsfjäll

13 juli 2011 14:32

Hej tycker du har en jättefin! blogg!

 
Ingen bild

Jenny

26 juli 2011 14:50

Men Ida..sååå otroligt vacker du är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 juni 2015 21:24

  idag fick jag fan för att jag försökte va duktig. det hela handlade om fönsterputsning. fast jag vill nästan skylla ifrån mej. det är inte mitt fel att huse jag bo i, ha så omoderna fönster. för det första är det dubbelfönster. för de a...

Av Ida - 21 april 2015 08:50


  Gud har varit barmhärtig och hört bön.När jag mest behövde solen lät han den idag titta ner på oss.För att prisa herren gick jag upp tidigt och tog en kort men intensiv joggingtur i hans vackra skapelse- förortsbetongen Haga!Den här dan kan säker...

Av Ida - 12 april 2015 20:13

  god söndagkväll!   Som vanligt har min älskade lilla dotter missbrukat mina känslor me sin söthet idag...igen.Först fick hon feber och behövde glass och sova i min säng mitt på dan.Sen blev hon frisk och kunde inte överleva utan en T-shirt me...

Av Ida - 11 april 2015 20:45

hur länge sen som helst sen vi fick ägna en lördag i skogen me solen som sällskap. pinnbröd & korv och det kändes som jag minns hur de va å leva igen. sedan fick almalowa panta burkar och köpa vad ho ville för pengarna. det blev 210:- och ho...

Av Ida - 10 april 2015 19:14

VAR HÄLSAD!   jag kan vara den männskan som vid spontan aktivitet presterar bland de bättre resultaten i övre norrland. jag är sjukt nöjd för jag har spontan- snört ihop en mer än godkänd pärsallad (potatissallad ifall björn eller david käll...

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards