Alla inlägg under september 2011

Av Ida - 17 september 2011 15:00

en hemis jag nu känn att jag måste gå ut med, är att jag inte fick se darkwing duck för min mamma då jag var liten. jag brukar använda mej av detta som ursäkt ibland. inte konstigt att jag som vuxen är våldsbinägen när jag inte får min vilja igenom.


"Jag är faran som lurar i natten, jag är bildröret som pajar under långfilmen, jag är Darkwiiiiiing Duck!"
 


/lillrokki

Av Ida - 16 september 2011 12:45

förutom dessa herrar...




 

är dom här damerna klar för ladies night...



   










 

lillemor e så sjukt liten så hon få ingen stor plats!

 

/lillrokki

  

Av Ida - 14 september 2011 13:30


 


idag harvi skrivit på faderskapspappren, så nu är marcus även juridiskt pappa te alma :)

det går då inte att förneka att detta är far & dotter. inte världens bästa bild eftersom den är tagen med min telefon.


men min telefon gå de iallafall å ringa på, ja undrar om de går på marcus...

han ha en sån htc sensation. men den spenderar han ca...70% av sin vakna tid med så den måste ju tillfredsställa honom på dom flesta plan.

den måste helt enkelt va något alldeles extra.


  min telefon


vs


 

marcus telefon.


(men jag medger att den e rolig å titta på. mer än så klarar jag inte av. ni få hålla i tanken att jag är både rädd & djupt skeptisk inför tekniken)


nuförtiden kan folk se på sina telefoner var andra personer befinner sej å de tyck ja e obehagligt. de kan förstöra både de ena å de andra å de sa ja till min man. ja sa att de där kan ju inte va å föredra om du tex. fundera på va otrogen. men då upplyste han mej om att man kan stänga av den funktionen i telefon så folk inte längre ser vars man är. tex. om man säg att man ska ut å handla fast man i själva verket kuckilurar me grannkärringen. inte för att ja tro de hänt i min närhet men nu ha ja säkert gett nån idéer. ;P


jag scrapbookar en skylt till min dotters dörr till hennes rum. under tiden ha ja sett på hollywoodfruarna & blivit aningen inspirarad av toffsarna.


     

marcus gör...det vanliga.


   

puss & kram

/lillrokki

  

by the way ha ja köpt nya skor & jaa jag är MYCKET nöjd över dom. de e inte marcus, han tyck ja bli så lång...

 

Av Ida - 13 september 2011 17:38

rätt charmig filmdebut av vår dotter.


huvudrollsinnehavare- alma lowa larsdotter.



 


 

/lillrokki

  

Av Ida - 13 september 2011 11:06

ibland kan de va svårt för en nybliven mamma att hålla koll på både sej själv & barnet. därför hitta ja en pryl som nog kan underlätta vardagen. iallafall vet man vart man ha napparna när de bli lite för mycke.


man stoppa in en i barnets mun & en annan stoppar man i ett glas brännvis. därefter tar man brännvinsnappen i sin egen mun. eftermiddan känns genast lite lättare att överleva. tack för idag /lillrokki     

Av Ida - 12 september 2011 22:53

idag hitta ja en snel hest på stan som jag ville ha. marcus vill inte de å då ha han inte sett prislappen.

   


på torsdag börjar han jobba :/ lite trist, men vi ha haft himla mysigt almas första veckor. ikväll ha vi badat hon & jag. vi tände ljud å lyssna på "what are words" i badrummet.

 


på onsdag ska vi ha barnvakt för första gången. äran har tilldelats min syster linn med kriterierna pålitlig & naiv. hon skulle inte våga annat än  å göra rätt om ja känn henne. marcus & ja ska nämligen gå på bio- jägarna. de stod mellan den å smurfarna. men om de hade bleve smurfarana hade ja fått gå själv.


 


nu måste jag flytta mej från datorn annars finns de risk att ja få en hantel i huve.

puss & kram

/lillrokki

Av Ida - 11 september 2011 20:56

såg mia skäringers föreställning "dyngkåt & hur helig som helst" på tvn igår. sjuuuukt rolig, vacker, gripande å så ärligt. hon e så fruktansvärt fulsnygg så man bli irriterad för man inte vet var man ha na.


riskern finns att ja fått löss för de kliar bakom örat. eller så ha ja fått räv. en räv bakom örat alltså.


skulle vilja komma på nåt riktigt klippskt att skriva, men jag är så tagen av skäringers föreställning att jag får prestationsångest. ja tro hon är en sån som haft tid att tänka utan att va arbetslös...



      


/lillrokki

Av Ida - 10 september 2011 14:00

först ge dom ut gratis eller till reducerat & rimligt pris, sen börja dom ta betalt. å bra mycke med. hela juli va vi utan internet. sen i slute på månan få vi en räkning på 949:-. å då e de inte bara att dom vill ha betalt för en tjänst dom inte kunnat leverera. nu vill dom ha belalt för en hemtelefonräkning. hur vi nu kunnat ringa dessa samtal dom påstår är för mej rätt obegripligt med tanke på att vi inte äger en hemtelefon.


sen e ju kundtjänsten under all kritik. bara kostnaden för samtalen vi ringt till dom för att dom ska åtgärda problemen har väl gått på några hundra. å ersättning har dom lovat oss, men istället får vi en rejäl överraskning i form av en räkning på 949:- i brevlådan.


så ha du inte gått ut grundskolan, varken kan skriva, läsa eller räkna, har noll känsla för service & pratar skånska- sök jobb som support på bredbandsbolaget!


puhh, nu må ja iallafall lite bättre å ja må inte dåligt över att gå ut med företagets namn efter all skit dom åsamkat mej & min familj! de va nämligen INTE roligt att sitta ensam hemma höggravid i högsommarn utan varken sällskap eller internet.


en offentlig utskällning va då de minsta...


/lillrokki  

 

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards