Alla inlägg under september 2011

Av Ida - 8 september 2011 18:12

ja ha sett att såna modemänniskor ha "dagens outfit" på sina bloggar & de verkar ju va ett koncept i att bli framgångsrik. men idag se ja rent anskrämlig ut så dagens outfit får representeras av min vackra dotter istället.


 praktisk & gossig. som en bäbisonepiece.


 


man bli tydligen väldigt uppåt i en sån här.


 


åsså dagens omelett. se inte mycke ut för världen, men go mat bruka oftast se ut som skit å smaka gudomliskt. utom ärtsoppa.


 


/lillrokki

Av Ida - 7 september 2011 10:54

goddagens!


nu har jag överlistat flugorna. imorse va de hur många blomflugor som helst som låg i blomflugefällan. ja tro aldrig att jag blivit så glad över att se död & missär.


jag är bäbislös just nu. hon är hemma med pappa & jag sitter på sb & drick kaffe.

det kändes väldigt konstigt att gå genom stan utan barnvagn


dagens upptäckt:


svensken är bra lustig. vi svenskar som i övrigt tyck allt e så skämmigt & privat har inga som helst skrupler då det kommer till nyblivna mammor & hennes bröst. när man fått barn verkar ens bröst blir allmän egendom. folk man enbart är bekant med kommer fram & gratulerar till barnet. & de är trevligt. samtidigt passar dom på att ställa frågan: "...å du ha tillräckligt med mat till henne och så...?"  eller "...och hon tar bröstet...?"

säkert i all välmening men är detta inte min ensak. på sin höjd även min karls. egentligen gör det inte mej jättemycke, ja skäms inte för mej. men jag vill slå ett slag för intimiteten.


gårdagens upptäkt:

intelligens har aldrig varit ett ord jag förknippat med mej själv, men nu har jag insett att det inte är så svårt att framstå som klipsk. det är bara att tänka på nåt korkat & sen säga motsatsen! igår överträffade jag dessutom mej själv. jag löste korsord & frågan va nå i stil med "han med arken" 3 bokstäver. jag skrev "OLA". jag syftade ju på ola salo i the ark. men de skulle va "NOA", han i arken, som va rätt svar. iblann e de svårt att ligga före sin tid. 


andra personer förutom jag själv som legat före sin tid är:


lady gaga, nicklas bohman & peter siepen.  

 

/lillrokki

    

Av Ida - 6 september 2011 21:45

i mitt hem ha vi haft väldigt stora problem med skadedjur. eller ja vet inte om de e skadedjur men dom ha orsakat bedrövligt mycke skada i form av gräl. dessa djur kallas blomflugor & bråken har handlat om vems fel det är att dessa lymmlar lyckats bita sej fast i vårt kök.


nu är problemet ur världen. ett glas äppelcidervinäger blandat med diskmedel- & nu hitta marcus precis en jäkel i glaset. jippi!!


/lillrokki


p.s dom ska tydligen inte ha plågats innan döden inträffat!

Av Ida - 6 september 2011 18:30

till att börja me tänk ja inte be om ursäkt för att jag använde mej av ordet "bög" i ett inlägg igår. jag brukar alltid få uppmuntrande kommerntarer på bloggen men igår va de kväpptyst. jag fattar vinken! men jag konfererade med min revisor, hallick & rådgivare lillemor holmberg å hon avrädde mej från att dementera nånting. de skulle bara vera som jag är förvirrad & inte vet vart jag står. nog talat om detta!


älskade lilla hjärtegullet & jag har drivit runt på stan som två herrelösa hundar med barnvagn medan herr jonsson städade lägenheten.

vi hann med en kaffe på stan &   kolla på vinterjacka. ja ha spanat in en otroligt snygg & väldigt dyr. de bli på att dra in på nånting i hushållet. enklast bli de att dra in på nåt av marcus fritidsintressen som tex. snus eller datorumgänge (ström e dyrt).


mina intressen är däremot livsnödvändig. om ja bli göralös kan jag bli en livsfara. fast nu ha ja ju min superlyxiga & underbara barnvagn. så jag få nå än så länge hålla mej till den. funderar på köpa till mugghållare samt bromslysen. å sen till jul bli det en adventsstjärna som hänger & dinglar.


igårkväll va första promenaden med vantarna på. mys med lite kyla tyck vi!

de e svårt å blogga då de sitt en bajsbäbis i knät som bara vill att man ska pussa på na. men de gör man ju så gärna.


imorn ska ja ta med moster linn på stan för å se om jag kommer i nå kläder. ha gått ner 20 kg sen förlossningen så jag kanske kan slänga mammaleggingsen nu.


ikväll bli de bara myspys med den nya familjen. igår då ja va ute på kvällspromenaden såg jag genom fönstren (jag far inte å smyg på folks rutor, de va bara svårt att undvika å se. ja måst ju få ha öga öppen) att ALLA, precis ALLA kollar på idol. har hört ryktesvägen att detta fenomen rullar på tv även ikväll så ja tro vi slå te på de!


puss & kram

/lillrokki   

  


Av Ida - 5 september 2011 15:34

blev påmind av min gode vän david "fistarn" källberg att freddie mercury idag går i pension i sin himmel. han skulle nämligen idag fyllt 65 år, det hurrar vi för! länge leve bögen. (marcus tyck att ja inte få skriva så. men för de första het de ju de, å för de andra e väl de inge fult man ska hymla om. ja kan skriva gay eller homosexuell åxå men va ska ja göra mej till på bloggen för. alla vet ju ändå  att jag brukar ordet "bög" i normala fall. de e het ju de i dagligt tal nuförtin)

hur som, länge leve mercury!

  idag ha vi haft besök av hunden adolph. pappa edin kom hastigt på att han hade ett möte i stan & lämnade av den intet ont anande jycken hos familjen larsdotter. "en timme!" hojja han i farten. de va en lång timme, iaf på min klocka. för på min klocka ha de nu gått fyra timmar. kan tänkas att farsgubben fastnat uppe på biltema eller jula. där kan han vandra i timmar. han skulle man ha me på ullared. han både bär kassarna & betalar :) stort plus!


fast nu e ju alma lowa larsdotter den nya favoriten & den stora konkurrenten. de e hon som få paket numera. ja få väl helt enkelt inse att mina glansdagar är över.

 

framåt kvällskvisten ska ja ta en promenad med vagn. ha hittat en perfekt rutt. tyvärr ha ja fått utegångsförbud efter mörkrets inbrott. min perfekta rutt sträcker sej nämligen på dåligt upplysta bakgator. och där få ja inte gå ensam för marcus. å lat e han själv, för han ids inte följa med. lumpen ha han gjort, men styra en vagn en halvmil gå inte. han lyft bara tungt på gymmet & äter pulver med mjölk. fast te mej sa han att ja gatt dra ner på min mjölk konsumtionen om ja inte ville ruinera oss... här få ni en bild på spännisen:

 

varför han hade millitärbyxer vet ja inte. han ta på sej dom ibland å börja berätta lumparhistorier. nån sorts nostalgi finns tydligen i brallerna. hata e ett starkt ord, men jag tycker väldigt illa om dom som gjort lumpen & skryter om de. ja ha fött barn, men då ja försök mästra mej me de då få ja bara höra att de ha kvinner gjort i alla tider. men de e inte alla kvinner som tror att hon e en pannkakstårta pga lustgasen. å de e inte alla som kallat barnmorskan för findus & sin sambo för christer, trots att han heter marcus...


jag känn inte ens nån christer. å snart känn ja ingen pappa lars edin om han int kom å hämta upp jycken! ni se ju själv va lömsk dom se ut:


 

bara för att ja känn mej på så fasligt gott humör, ger jag er härmed en favorit i repris, min svåger (ja börja ha lite ont om cash så han gå te högstbjudande. han kan allt om fotboll & ingenting om hur man använder plattång):


 

/lillrokki

  

Av Ida - 3 september 2011 16:47

kom just in från en lång barnvagnspromenad å efter de en omelett.

ikväll e vi bortbjuden på ön te linn & fredrik.

ja hoppas på god mat, vilket de brukar vara på ön. gratis bruka han åxå va ;)

det ryktas även om att farsgubben lars edin är ditbjuden & då lär vi inte ha tråkigt en sekund. han ha alltid en å annan historia om allt & inget. för sällskpasspel gå de inte å spela då hane  där. han bryter konstant mot reglerna. han använder ljud då han ska göra charader & gestikulerar då man enbart får använda prat för att beskriva något. men de värsta av allt är att han psykar motståndarlaget genom att prata & störa då de inte e hans tur. ja bli alltid vansinnig & nu ha vi bestämt (ja e inte den enda i familjen som ha tröttnat på hans dåliga sportslighet) att han helt enkelt får utebli tills han är så mogen att han kan följa ett lugnt & sansat "fairplay"- system. (läses eng.)


marcus tyckte ja skulle ljuga å skriva att alma börjat springa. de tyckte ja va en mycket dålig idé. däremot e hon skitsöt i byxorna hon fått av senils mamma maria. hon se ut som en liten clown.


jag har förresten suttit & pysslat med kort för att tacka alla för fina persenter & uppvaktninjgar i sambande med almas födsel. vi ha fått sjukt fina saker. babygym & kläder & allt möjligt. favoriten är nog ändå babysittern hon fick av sin gammfarmor & gammfarfar (marcus farföräldrar). den sitt hon i förjämnan.


ja ha skaffa en ny frisyr. lite daniel i skilda världar/ nick i backstreet boys (på den tiden de begav sej) -inspirerat här kommer ett smakprov på den:

tjipp tjopp

/lillrokki

  

Av Ida - 2 september 2011 17:18

alma har fått en ny vän i form av en sjungande ko.

den sjunger för henne då mamma drar den i svansen.

den fick hon av babs på jobbet.

 

har varit förbi på SB idag & när jag kom hem hade älskade marcus städat HELA lägenheten. hur underbart är inte derå?

nu ha vi äte omelett & till efterrätt bli de färsk ananas.


ikväll ska vi gå på restaurang & fira.

fira kärlek bland annat... :)


/lillrokki

  

Av Ida - 1 september 2011 19:01

                  /lillrokki

  

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards