Alla inlägg under december 2011

Av Ida - 20 december 2011 17:15





lycka

är så fruktansvärt överskattat

man få va nöjd om man e

glad

lite då & då...




    
  

Av Ida - 20 december 2011 11:15

 
nu börja ja på balla ur snart. här ta jag av min oooerhört upptagna tid och förgyller en massa människors vardag genom att blogga. men inte en kommentar få ja. de tyck ja e grymt sniket. klart man vill ha feedback. jag vill veta att jag finns, därför kräver jag lite gensvar.
iaf så bju ja idag på ett tips för er som e arbetslös, även kallad jobbsökande. väldigt givande och fantastiskt roligt filmklipp:

http://svtplay.se/v/2626842/jobbtjuven/fuljobb_i_dorren?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2626838/sb,p170813,1,f,-1


så här i juletider går inte städningen att skjuta upp längre. men om du hellre spenderar kvällen me en mugg glögg har jag rätta tipset för dej:


sätt dej vid datorn å skap en ny mapp å ge mappen namnet "stöket i lägenheten/huset.", högerklicka för att ta bort mappen. datorn kom då å fråga:  ”vill du ta bort Stöket i lägenheten/huset permanent?" klicka på "JA" - knappen. sen gå du å ta en mugg glögg, lägg upp fötterna på bordet, drick din julglögg och bara NJUT.


 
 /lillrokki 

Av Ida - 19 december 2011 21:00

       


nu ha ni fått en steg för steg hur man äter morotspuré :D


/lillrokki

Av Ida - 19 december 2011 17:02

när 4:e ljuset brinner

vi hämtar julegran

och alla barnen räknar-

dan före dan före dopparedan


 


alma & jag myser jättemycke idag!



 


/lillrokki

Av Ida - 18 december 2011 14:30


en dyr sko från åhlens.

   


ett ballt vin från bolaget.


en läcker kavaj.

   

snygg outfit till nyår.



sen skulle jag behöva en utlandsresa. (därför har jag börjat skriva mer internationellt geonom att flika in ord på andra språk. jag börjar med engelska för de fatta ju dom flesta,bortsett från min egen far med de e en annan historia)

men en avkopplande resa till bahamas, maybe?? 


fjortisvarning men OH MY GOOOOD, these are to die for!

alla som håller med mej HÄNDERNA I TAKET, så ska vi riva hela haket, såklart! 




sen funderar jag ju på att börja röka som nyårslöfte. så nåra cubaner skulle ju inte sitta helt fel.

är man nästintill perfekt måste man skaffa sej laster, that´s how the smoking came up...


 

å ska man röka cigarr ska man ha hatt. å då vill ja ha en sån där cylinderformad men med vikta kanter så det blir lite animerad disneyfilm över det hela. kanske en monockel åxå...


det var allt för nu

/lillrokki

  

Av Ida - 17 december 2011 14:30




men helt klart vackrast ändå.




              






/lillrokki  


Av Ida - 17 december 2011 10:15

 


bilder från farsdag. hade ingen dator då och den här fina tårtan gav alma  bort. tyvärr va det en nyttig tårta så den va faktiskt inge go. en bra tårta ska man få ångest av då man ätit av den, för då är den onyttig som sjutton och förhoppningsvis väldigt go. annars e de ju ovärt.


 



fint skulle de dessutom va. alma visade sin bästa sida med kjol och strumpbyxor som va för stora. 




på kvällen provade vi även banan. skumt men spännande! mysigt tyckte mamma.




första advent hittade även julgardinerna sin plats.

  

Av Ida - 16 december 2011 21:30

på 2 dar, ha ju typ träffa 2 människor!! å dom 2 människorna ha trott att mitt barn ä en pojk! jag är väldigt upprörd. had ja hatt en pojk, skull ha GARANTERAT INTE ha rosa byxer me volanger nertill å rosetter på tröjan... speciellt inte hemma på byn. i umeå kanske, där e dom aningen mer frigjord. men folk undra ju om mamman ( jag) e blind.


hon äger inte mycke rosa men lite ha ja lyckats skrapa ihop. min finaste:


   

 

       


nå lite roligt ä dom här skorna som kan bli mina för 719:-.

tyvärr ha ja inte vare så sjukt snäll i år pga. 22 kilos gravidmage med tillhörande hormoner och en ovanligt het sommar. så skorna kan jag antagligen fetglömma att få av just jultomten. men finns de nån annan av er där ute som vill säkra en plats i himlen, kommer här länken till skorna & jag har storlek 39.

http://www.brandos.se/blowfish/wolk-bf152-035200-blk/a19081 


för då man lix börjat härja upp sej rulla mycke annat på av bara farten. å då kan de bli lite lättare att leva om man ha ett par fina skor att tillgå. man kan ta på sej dom hemma i sin ensamhet då en eventuell bäbis sover & en eventuell sambo jobbar helg & eventuella kompisar, om man råka ha såna, antingen e på kalas eller 25 mil bort... då bli fredan lättare att uthärda om man äger ett par skor.

HINT HINT!!!!

Presentation

stordotter.

 

lilldotter.

 

 

i hennes blick står det skrivet- det finns en mening med livet!
  

einstein larsdotter.

 

hjärta!

 

söstra mi!

 

sommartjej.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

träning.

 

turkiet 2013.

 

junsele forever!!

 

kåbåjsare.

   

vackraste.

 

färsking.

 


Ovido - Quiz & Flashcards